Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 15:54

Primăria Braşov, dispusă să suporte o parte a lucrărilor la Gara Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 iunie 2023

Parteneriatul cu Ministerul Transporturilor ar putea fi semnat luna aceasta

Primăria Braşov, dispusă să suporte o parte a lucrărilor la Gara Braşov

Oficialităţi locale, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor (era aşteptat şi ministrul Sorin Grindeanu, dar acesta nu a mai venit), dar şi numeroşi braşoveni au participat miercuri, 31 mai, la Gara Braşov, la evenimentul prin care a fost marcată împlinirea a 150 de ani de la intrarea primului tren oraş (în vechea gară din zona intersecţiei străzilor Hărmanului şi Toamnei), dar şi împlinirea a 60 de ani de la înfiinţarea primei staţii de întreţinere a liniilor de contact pentru liniile electrificate.
La ceremonie a participat şi primarul Braşovului, Allen Coliban, care a anunţat că au fost purtate discuţii cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, pe tema reabilitării Gării Braşov.

Investiţia, estimată la 62 milioane de lei
„Din luna martie există cadrul legislativ care permite parteneriatele cu autorităţile feroviare naţionale. Am avut discuţii cu ministerul şi avem interesul acesta de a ne implica şi de a fi parteneri. Urmează să ajungem la forma finală a acordului de parteneriat în săptămânile următoare şi să îl semnăm. În paralel, în Comisia Tehnică de Urbanism, proiectanţii trebuie să vină cu modificările făcute asupra proiectului gării, astfel încât să aprobăm şi să eliberăm autorizaţia de construire. Lucrurile acestea ar trebui să se întâmple în luna iunie, moment în care singura necunoscută va fi soluţia de finanţare, dar municipiul este dispus să acopere o parte din cei 62 de milioane de lei necesari reabilitării gării, acesta fiind costul estimat de proiectantul pe care CFR Infrastructură l-a contractat şi care acum este în faza finală a proiectului tehnic. Deci este o fază avansată, ne trebuie doar autorizaţia de construire, după care ar trebui demarată licitaţia de lucrări de către CFR Infrastructură”, a declarat primarul.

Tren cu hidrogen până la Codlea
De asemenea, edilul a menţionat că aşteaptă şi implementarea proiectului trenului metropolitan. „La ora actuală avem proiectele pentru implementarea trenului metropolitan şi aşteptăm deschiderea Programului Operaţional de Transport pentru a obţine finanţare nerambursabilă pentru operarea unui astfel de sistem, o infrastructură de care zona metropolitană are nevoie şi care se integrează foarte bine în tot ceea ce Braşovul dezvoltă în sfera politicilor de mobilitate sustenabilă. Avem nevoie de acest tren metropolitan; în analizele şi discuţiile făcute pe proiectul care este finalizat cu cei de la CFR avem nevoie doar de sursa de finanţare pentru a putea opera această infrastructură“, a spus Coliban.
El a menţionat că proiectul trenului metropolitan are trei faze. Prima presupune operarea cu infrastructura existentă şi utilizarea unui tren propulsat cel mai probabil cu hidrogen, deoarece linia către Codlea nu este electrificată, ceea ce ar acoperi aproximativ 80% din zona metropolitană. Faza a doua înseamnă electrificarea şi dublarea liniei către Codlea, proiect pe care îl are CFR Infrastructură, şi extinderea liniilor către aeroport şi către Bod. Faza a treia este studiul de fezabilitate pe care îl desfăşoară Agenţia Metropolitană pentru a extinde toată infrastructura şi să ofere o acoperire mai bună pe toată zona metropolitană.

DETALII AICI:  Moment aniversar pentru… fosta „A doua Armată”

+9 -1

Comentarii

'kenneth pointon'

2023-06-02 15:09:03


'Maybe if thay opend anew station at the schaffler factory would help to take the thousands of cars that travel there twice a day creating high levels of pollution in the area .as the railway line passes immediately in front of the factory .it would not cost a lot of money to build a Halt there .???'

'Alex'

2023-06-02 14:05:27


'vorbim de trenuri cu hidrogen si trenul de Zarnesti la otlra actuala merge pe motorina????'

'Victor brasoveanul'

2023-06-02 08:31:27


' Cine-i proprietar sa plateasca! Chefereul in frunte cu grindeanul sa plateasca ca sunt proprietari, daca nu au vrut sa transfere gara la primarie.'

'Barbu Gh.'

2023-06-02 05:33:36


'Doar o parte? Păi se lăudau ca vor face ei totul daca va fi a lor, nu?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie