Curs BNR

1 EUR = 4.9746 RON

1 USD = 4.6864 RON

1 GBP = 5.7433 RON

1 XAU = 282.2442 RON

1 AED = 1.2759 RON

1 AUD = 3.0414 RON

1 BGN = 2.5434 RON

1 BRL = 0.9310 RON

1 CAD = 3.4896 RON

1 CHF = 5.1446 RON

1 CNY = 0.6418 RON

1 CZK = 0.2041 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.1517 RON

1 HUF = 1.2709 RON

1 INR = 0.0564 RON

1 JPY = 3.1424 RON

1 KRW = 0.3485 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2691 RON

1 NOK = 0.4418 RON

1 NZD = 2.8303 RON

1 PLN = 1.0726 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0481 RON

1 SEK = 0.4329 RON

1 TRY = 0.1707 RON

1 UAH = 0.1269 RON

1 XDR = 6.1616 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8033 - 02 oct 00:09

Moment aniversar pentru… fosta „A doua Armată”

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 02 iunie 2023

Moment aniversar pentru… fosta „A doua Armată”

150 de ani de la intrarea primului tren în oraşul de sub Tâmpa au fost marcaţi, miercuri, 31 mai, prin mai multe activităţi festive, la care au luat parte oficiali din conducerea CFR, autorităţi locale, foşti angajaţi.
Primul tren intra în Braşov în 1 iunie 1873, în vechea gară a Braşovului, de pe strada Hărmanului, de care doar seniorii îşi mai amintesc. Momentul festiv a avut loc în actuala Gară.
Tot miercuri au fost aniversaţi şi 60 de ani de la înfiinţarea primei Secţii de Instalaţii Fixe de Tracţiune Electrică. Cu acest prilej, conducerea CFR şi a celor de la Regionala Braşov au dezvelit şi două plăci omagiale pe clădirea Gării actuale.

Ce spune inginerul care a făcut prima linie electrificată
La eveniment a fost prezent şi primul şef al primei secţii de electrificare din România, Braşov – Predeal, Gheorghe Mărginean. „După studii, ca inginer, am fost repartizat la CFR. Am lucrat ca stagiar la întreprinderea Arad - Podgoria un deceniu. A fost pentru mine un teren de cercetare aplicată şi poligon de instruire practică în tracţiunea electrică feroviară, ceea ce a determinat conducerea CFR să mă transfere de la Arad la Braşov, la Direcţia Regională CFR şi în 15 aprilie am fost promovat ca şef al primei secţii Braşov – Predeal”, a declarat Gheorghe Mărginean.
„Am contribuit prin munca pe care am depus-o la întreţinerea instalaţiilor, să meargă treburile, să nu avem întârzieri. Când m-am angajat, era o disciplină de fier, îi spunea: a doua armată! Acum, din câte văd, totul e mai lejer”, spune Ioan Itu, care a lucrat aici din 1974 până în 2009.
Tot cu acest prilej, în Gara Braşov, la Linia 1, au fost trase mai multe bijuterii de epocă ale istoriei feroviare. Atracţia principală a fost Trenul Regal, în care cei prezenţi au putut urca pentru scurt timp.

Proiecte pentru electrificarea reţelei
În prezent, Compania Naţională de Cale Ferată administrează aproximativ 11 mii de kilometri de cale ferată. Mai puţin de jumătate din toată reţeaua este electrificată, dar conducerea CNFR spune că are în derulare proiecte pentru infrastructura feroviară. „CFR are în derulare studii de fezabilitate pentru aproximativ 1.100 km de cale ferată. Sunt proiecte cu finanţare externă. De asemenea, reabilităm Culoarul 4 Pan-European, care include şi partea de electrificare”, a declarat directorul general adjunct tehnic CFR, Aurelian Oneciu.
Pentru Regionala Braşov, a explicat care este situaţia directorul Sucursalei, Nicolae Ştefan Neagotă: „Magistrala 300 de la Predeal, la Sighişoara şi mai departe Curtici - Arad - Curtici este electrificată în totalitate. Magistrala 400 de la Braşov la Deda este electrificată. Singura magistrală care nu este electrificată în prezent este Magistrala 200 Braşov - Sibiu - Vinţu de Jos.“

Gara Braşov, o fostă mândrie a oraşului
Un subiect sensibil pentru braşoveni este modernizarea gării. Deşi era una dintre cele mai frumoase din România, acum nu face cinste oraşului.
Actuala gară a Braşovului, a patra în ordinea construirii, a fost inaugurată în anul 1962, fiind, la acel moment nu numai cea mai avantgardistă clădire din Braşov, dar şi una dintre clădirile cele mai reuşite – estetic şi funcţional – de acest gen din Europa de Est.
Acum, se anunţă modernizarea Gării, iar Primăria spune că e dispusă să suporte o parte din cheltuieli. Tot ca planuri pentru Braşov a fost anunţat că trenul metropolitan va opera pentru început pe infrastructura existentă, cu o locomotivă pe hidrogen. Apoi va fi electrificată linia spre Codlea, iar în ultima fază va fi extins transportul în întreaga Zonă Metropolitană Braşov.

DETALII, AICI: Primăria Braşov, dispusă să suporte o parte a lucrărilor la Gara Braşov

+9 -0

Comentarii

'rammstein'

2023-06-03 07:43:22


'nu va e rusine !!...asa arata o gara europeana?...o cocina de porci...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Un altfel de „război”

    Un altfel de „război”

    Bătaie între copii români şi ucraineni, la Braşov, doi dintre ei au ajuns la spital. Totul din motive etnice, spun părinţii: unii ne consideră „pacienţi veniţi să locuiască în România pe spatele localnicilor”

    2023-09-29 citeste mai mult
  • Cum îndrăzniţi?

    Preşedintele Klaus Iohannis i-a criticat dur pe profesorii care de 9 zile sunt în grevă pentru ca majorările salariale promise şi negociate de Ligia Deca să se aplice de acum. „Cum îndrăzneşte[...]

    2023-06-02 citeste mai mult
  • Drumul către SUA

    Ambasadorul SUA la Bucureşti, Kathleen Kavalec, a declarat, într-un interviu pentru G4Media, că speră ca în mandatul său la Bucureşti să fie eliminate vizele pentru românii care[...]

    2023-06-02 citeste mai mult
  • „Bine lucrat”

    Partidul Socialiştilor Europeni, PES, a publicat pe X (Twitter) un mesaj în sprijinul pachetului de măsuri fiscal-bugetare pentru care guvernul condus de premierul Marcel Ciolacu şi-a asumat[...]

    2023-09-28 citeste mai mult
  • Bâlbâiala cu minimul

    Guvernul a aprobat, joi, 28 septembrie, majorarea, de la 1 octombrie, cu 10% a salariului minim brut garantat în plată, de la 3.000 lei, la 3.300 lei, a anunţat purtătorul de cuvânt al[...]

    2023-09-29 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotional