Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8203 - 18 iun 05:12

Moment aniversar pentru… fosta „A doua Armată”

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 02 iunie 2023

Moment aniversar pentru… fosta „A doua Armată”

150 de ani de la intrarea primului tren în oraşul de sub Tâmpa au fost marcaţi, miercuri, 31 mai, prin mai multe activităţi festive, la care au luat parte oficiali din conducerea CFR, autorităţi locale, foşti angajaţi.
Primul tren intra în Braşov în 1 iunie 1873, în vechea gară a Braşovului, de pe strada Hărmanului, de care doar seniorii îşi mai amintesc. Momentul festiv a avut loc în actuala Gară.
Tot miercuri au fost aniversaţi şi 60 de ani de la înfiinţarea primei Secţii de Instalaţii Fixe de Tracţiune Electrică. Cu acest prilej, conducerea CFR şi a celor de la Regionala Braşov au dezvelit şi două plăci omagiale pe clădirea Gării actuale.

Ce spune inginerul care a făcut prima linie electrificată
La eveniment a fost prezent şi primul şef al primei secţii de electrificare din România, Braşov – Predeal, Gheorghe Mărginean. „După studii, ca inginer, am fost repartizat la CFR. Am lucrat ca stagiar la întreprinderea Arad - Podgoria un deceniu. A fost pentru mine un teren de cercetare aplicată şi poligon de instruire practică în tracţiunea electrică feroviară, ceea ce a determinat conducerea CFR să mă transfere de la Arad la Braşov, la Direcţia Regională CFR şi în 15 aprilie am fost promovat ca şef al primei secţii Braşov – Predeal”, a declarat Gheorghe Mărginean.
„Am contribuit prin munca pe care am depus-o la întreţinerea instalaţiilor, să meargă treburile, să nu avem întârzieri. Când m-am angajat, era o disciplină de fier, îi spunea: a doua armată! Acum, din câte văd, totul e mai lejer”, spune Ioan Itu, care a lucrat aici din 1974 până în 2009.
Tot cu acest prilej, în Gara Braşov, la Linia 1, au fost trase mai multe bijuterii de epocă ale istoriei feroviare. Atracţia principală a fost Trenul Regal, în care cei prezenţi au putut urca pentru scurt timp.

Proiecte pentru electrificarea reţelei
În prezent, Compania Naţională de Cale Ferată administrează aproximativ 11 mii de kilometri de cale ferată. Mai puţin de jumătate din toată reţeaua este electrificată, dar conducerea CNFR spune că are în derulare proiecte pentru infrastructura feroviară. „CFR are în derulare studii de fezabilitate pentru aproximativ 1.100 km de cale ferată. Sunt proiecte cu finanţare externă. De asemenea, reabilităm Culoarul 4 Pan-European, care include şi partea de electrificare”, a declarat directorul general adjunct tehnic CFR, Aurelian Oneciu.
Pentru Regionala Braşov, a explicat care este situaţia directorul Sucursalei, Nicolae Ştefan Neagotă: „Magistrala 300 de la Predeal, la Sighişoara şi mai departe Curtici - Arad - Curtici este electrificată în totalitate. Magistrala 400 de la Braşov la Deda este electrificată. Singura magistrală care nu este electrificată în prezent este Magistrala 200 Braşov - Sibiu - Vinţu de Jos.“

Gara Braşov, o fostă mândrie a oraşului
Un subiect sensibil pentru braşoveni este modernizarea gării. Deşi era una dintre cele mai frumoase din România, acum nu face cinste oraşului.
Actuala gară a Braşovului, a patra în ordinea construirii, a fost inaugurată în anul 1962, fiind, la acel moment nu numai cea mai avantgardistă clădire din Braşov, dar şi una dintre clădirile cele mai reuşite – estetic şi funcţional – de acest gen din Europa de Est.
Acum, se anunţă modernizarea Gării, iar Primăria spune că e dispusă să suporte o parte din cheltuieli. Tot ca planuri pentru Braşov a fost anunţat că trenul metropolitan va opera pentru început pe infrastructura existentă, cu o locomotivă pe hidrogen. Apoi va fi electrificată linia spre Codlea, iar în ultima fază va fi extins transportul în întreaga Zonă Metropolitană Braşov.

DETALII, AICI: Primăria Braşov, dispusă să suporte o parte a lucrărilor la Gara Braşov

+9 -0

Comentarii

'rammstein'

2023-06-03 07:43:22


'nu va e rusine !!...asa arata o gara europeana?...o cocina de porci...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie