Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:43

Zara deschide la Braşov primul magazin din 2015

Autor:

Publicat la 11 martie 2015

Brandul este adus de spaniolii de la Inditex care vor deschide în Coresi Shopping Resort magazine sub şase din cele şapte branduri cu care sunt prezenţi în România.

Zara deschide la Braşov primul magazin din 2015
Zara deschide primul magazin din acest an la Braşov, la Coresi Shopping Resort, după ce anul trecut spaniolii de la Inditex, liderul mondial al retailului de modă, nu a inaugurat nicio unitate nouă. Spaniolii vin la Coresi cu şase din cele şapte branduri cu care sunt prezenţi în România - Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius şi Oysho, singurul care nu va fi prezent la Braşov fiind Zara Home.
Spaniolii au intrat iniţial în România în 2004 în franciză cu brandurile Zara şi Pull&Bear pentru ca trei ani mai târziu să vină direct.
Încă de la intrarea în România spaniolii au mizat pe o expansiune agresivă care le-a asigurat o creştere a businessului până la 175 milioane de euro în 2013 la nivelul tuturor celor şapte branduri, respectiv Zara, Zara home, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius şi Oysho. Singurule branduri pe care spaniolii nu le-au adus sunt Uterque (magazine specializate în vânzarea de pantofi, genţi şi accesorii cu preţuri peste medie) şi Lefties (magazine cu preţuri mai mici). Spaniolii au analizat posibilitatea aducerii lor în acest an, însă pentru moment decizia a fost amânată.
Datorită expansiunii agresive grupul Inditex şi-a asigurat poziţia de lider încă din primii ani de prezenţă în România. Anul trecut, deşi nu a fost deschis niciun magazin nou, spaniolii au reuşit să obţină la nivel de grup în România afaceri de aproape 200 milioane de euro, cu o creştere de peste 10%.
Potrivit unor surse din piaţă, în 2014 spaniolii nu au deschis niciun magazin pentru că nu au fost proiecte noi în care să meargă. Astfel, singurul mall deschis anul trecut a fost cel din Târgu Jiu, în timp ce restul proiectelor au fost centre comerciale sau galerii comerciale dezvoltate în jurul unui hipermarket, cum este cazul celui deschis de Auchan în Drumul Taberei.
 
Strategie cu focus pe malluri
Încă de la intrarea pe piaţa locală spaniolii au mers doar în malluri şi spaţii stradale, nu în centre comerciale sau galeriile de magazine ale unor hipermarketuri. Mai mult, au pariat pe oraşele mari ale ţării. Astfel, în timp ce suedezii de la H&M au mers şi către oraşe de provincie precum Botoşani sau Buzău, Inditex a preferat oraşele mari. Această strategie le-a limitat numărul de deschideri. Totuşi, începând cu 2014, compania s-a extins şi online, primele magazine fiind Zara, Massimo Dutti şi Pull&Bear. În acest an vor fi deschise şase magazine la Braşov şi patru în Bucureşti la Mega Mall.
Zara, brandul fanion al Inditex, se adresează clienţilor cu venituri peste medie, în timp ce H&M se adresează celor cu venituri mici şi medii. Cele două sunt cele mai puternice branduri de modă din România. Suedezii au venit însă mai târziu, în 2011, dar au mizat pe o expansiune agresivă, ajungând la aproape 40 de magazine în prezent. Prin comparaţie, sub brandul Zara sunt deschise doar 21 de unităţi.
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie