Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:55

Vreţi sau nu hobanat la Gară? Răspunsul se dă doar azi, la ora 15.00

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 10 iunie 2021

Cetăţenii vor putea spune, într-o dezbatere online, dacă sunt de acord ca traficul să fie descărcat pe Bulevardul Gării şi dacă vor ca lucrările să fie plătite din bugetul local: 267,7 milioane de lei

Vreţi sau nu hobanat la Gară? Răspunsul se dă doar azi, la ora 15.00

Proiectul pasajului hobanat de la Gara Braşov a intrat într-o nouă etapă, cea a dezbaterii publice online. Astfel, joi, începând cu ora 15.00, pe platforma on-line Zoom, primarul Braşovului, Allen Coliban, reprezentanţii Serviciului Investiţii din primărie şi proiectantul pasajului vor răspunde întrebărilor braşovenilor cu privire la soluţia tehnică aleasă pentru a crea o nouă cale de acces spre cartierul Tractorul, costuri, sursa de finanţare. Totodată, reprezentanţii municipalităţii au spus că vor să afle şi care este opinia braşovenilor cu privire la construirea acestui pasaj, având în vedere că soluţia tehnică propune ca descărcarea traficului să se facă în bulevardul Gării, iar finanţarea poate fi asigurată doar din bugetul local, acest proiect nefiind eligibil pentru obţinerea unei finanţări nerambursabile.
Cei interesaţi să participe la această dezbatere se pot înscrie pe portalul Primăriei, www.brasovcity.ro, secţiunea „Dezbateri publice”.

Primăria nu poate obţine fonduri europene
În acest moment, proiectul de construire a unui pasaj hobanat care să facă legătura între Bulevardul Gării, zona dintre Sala Sporturilor şi terenurile de tenis, şi cartierul Coresi Avantgarden, pe str. Tudor Arghezi, în apropierea intersecţiei cu str. Camil Petrescu, este în faza aprobării de către Consiliului Local Braşov a studiului de fezabilitate şi indicatori tehnico-economici. Conform acestui studiu, valoarea acestei investiţii este de 267.773.359,88 lei cu TVA inclus (aprox. 53,5 milioane de euro), fonduri care trebuie asigurate din bugetul local, acest proiect nefiind eligibil pe nicio axă de finanţare.

Cum ar trebui să arate pasajul
Conform proiectului, pasajul hobanat are o lungimea totală de 220 m, 4 deschideri, amplasate simetric faţă de pilonul central. Deschiderile centrale au lungimile de 80 m, iar cele marginale, cu rol de contragreutate, sunt de 30 m. Pilonul central este din beton armat, în forma literei „A”, cu înălţimea totală de la nivelul terenului de aproximativ 47 m.
Pentru traficul rutier sunt prevăzute  4 benzi (câte 2 pe sens) separate printr-un parapet rigid din beton armat. Pasajul va avea două trotuare (de 1,5 m lăţime) şi două piste pentru biciclişti (de câte 2 m lăţime).
Pentru accesul pe pasaj al pietonilor, cicliştilor şi în mod special al persoanelor cu dizabilităţi au fost prevăzute două ascensoare pe partea dreapta, în faţa clădirii Poştei şi în apropierea intersecţiei pasajului cu strada Turnului.

Pasaj inferior pe B-dul Gării, pe sensul str. Hărmanului - Gara Braşov
Pentru circulaţia pe Bulevardul Gării dinspre strada Hărmanului spre Gara Braşov s-a prevăzut amenajarea unui pasaj inferior ce va subtraversa rampele pasajului principal, având lungimea totala de 507 m şi 2 benzi de circulaţie delimitate de parapete de siguranţă şi trotuare de servicii pe ambele părţi. Pentru pasajul inferior, rampa de acces, cu lungimea de 227 m, se desprinde din intersecţia giratorie a str. Hărmanului cu B-dul Gării şi respectiv str. A. Vlahuţă, iar rampa de ieşire are lungimea de 125 m şi este traversată oblic de rampa spre gară a pasajului principal

Trei rampe din Bulevardul Gării
Pentru accesul pe pasajul principal, din intersecţia giratorie a străzii Hărmanului cu B-dul Gării, s-a proiectat o rampa de acces pentru 3 benzi de circulaţie, 2 în sensul de urcare şi una pe sensul de coborâre de pe pasaj. Lungimea totală a rampei este de 243.95 m, pe care se face racordarea între B-dul Gării şi Pasajul Principal,  
O a doua rampă va asigura accesul de pe pasajul principal pe B-dul Gării, înspre intersecţia giratorie situata în faţa clădirii de călători. Lungimea rampei este de 243.95 m.
Cea de-a treia rampă are o lungime de 346.60 m şi asigură racordarea pasajului principal, de la   cu intersecţia giratorie a străzilor Camil Petrescu – Tudor Arghezi din zona nouă a cartierului Tractorul.

Comentarii

'Matei'

2021-06-11 09:55:16


'Aceasta constructie este perfect inutilă, o megastructura care va paraliza toata zona Gării până la finalizarea lucrărilor, iar ca trafic nu face altceva decât să aglomereze și mai mult această zonă! Aduci traficul mai rapid în zona Gării și apoi? Dacă observați, traficul se aglomerează foarte tare pe direcția Aurel Vlaicu - B-dul Gării - Vlahuță! Asta în condițiile în care intrarea în oraș se face prin cele două trasee - Hărmanului și Str. 13 Decembrie! Dacă va mai exista încă o axă spre B-dul Gării, va fi un haos total! Mult mai folositor ar fi o intrare în oraș în zona străzii Minerva, pe lângă Carrefour. Asta deoarece multă lume vrea să meargă acolo dar nu vrea să ocolească pe vechea rută a trenurilor din zona Steagu R (devenită între timp șosea), care îi face să ocolească prea mult! '

'Bun la Ce?'

2021-06-10 12:06:00


'Care e rostul hobanatului? Sa mergi la mall!?\nDin bd Gării te duci intr-o fundatura! daca te scotea in ocolitoare mai mergea! Ca sa iesi in ocolitoare tot la cele doua iesiri apelezi, 13 Decembrie sau Harmanului!\nUna, doua intrări/iesiri din Grivița si una din ocolitoare sunt mai ok pentru traficul din Trecătorul.'

'alexandru'

2021-06-10 07:12:49


'Podul hobanat mi se pare o solutie buna,dar la felul cum se realizeaza lucrurile la noi,sperantele sunt nule,din pacate.'

'Vlad Tepes'

2021-06-10 06:51:18


'Valoarea proiectului va depasi pe cea a aeroportului,locuitorii din zona bul.Garii pot sa si faca bagajul de pe acuma,zona va deveni cea mai poluata din Brasov,datorita lucrarilor mari ce se vor efectua aici timp de minim 3 ani. Sala Sporturilor,Bazinul de inot, vor deveni inutilizabile printre moloz si utilaje.Locuitorii din bul Garii au scapat de tramvai,acuma o sa aiba poluare la greu... Gasiti alte zone de traversare spre Tractorul ,cu mai putine locuinte in preajma,exemplul zona Kraiter (Autobaza Codreanul)\nLocuitorii zonei Garii nu vor fi de acord cu acest proiect '

'Moș Martin'

2021-06-10 05:56:45


'În opinia mea, o investiție care să încurajeze traficul rutier nu este oportună. Sigur se poate găsi o întrebuințare mai bună pentru acei bani.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie