Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 02:43

Vom rămâne doar cu bucăţi de ocolitoare până în 2020?

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 19 iunie 2015

CNADR vine cu explicaţii după articolul „Bună Ziua, Braşov” în care semnalam riscul de a pierde finanţarea UE pentru şoseaua de centură a Braşovului. Compania de Drumuri a anunţat că a cerut o fazare a proiectului şi pe tranşa de finanţare europeană până în 2020, ţinând cont că lucrările nu se vor putea finaliza în totalitate până pe 31 decembrie, când este termenul final de decontare a banilor europeni din tranşa 2007 – 2013.

Vom rămâne doar cu bucăţi de ocolitoare până în 2020?
După ce s-a tras un semnal de alarmă cu privire la faptul că 19 dintre cele 28 de proiecte ce vizează reabilitarea sau construcţia infrastructurii unor drumuri cu bani nerambursabili nu mai au şansa să fie terminate, ţinând cont că sunt sub stadiul de 50%, până la finele anului (când se fac ultimele decontări din bani europeni), Compania de Drumuri a venit cu unele precizări. Conducerea Companiei susţine că banii nu se vor pierde, fiindcă a fost solicitată Ministerului Fondurilor Europene fazarea acestora, astfel ca să poată fi finanţate şi pe următorul exerciţiu financiar. În această situaţie se află finalizarea primului tronson al ocolitoarei Braşovului, dublarea celui de-al doilea tronson al şoselei de centură, dar şi reabilitarea DN 73, Braşov – Piteşti.  „Prin fazarea proiectelor care se suprapun pe cele două perioade de programare POS-T 2007- 2013 (Programul Operaţional Sectorial Transport), POIM 2014-2020 (Programul Operaţional Infrastructură Mare – n.r.), CNADNR SA a asigurat tranziţia financiară şi tehnică între cele două programe operaţionale, evitându-se astfel decomiterea fondurilor europene nerambursabile si asigurarea unei continuităţi în implementarea acestora”, a asigurat  Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR).
 
Finalizarea lucrărilor, o enigmă
Reprezentanţii CNADNR au precizat că pentru ocolitoarea Braşovului,  în data de  6 noiembrie 2014 a fost semnat contractul de finanţare nr. 243 prin care se acordă finanţare nerambursabilă  în cadrul perioadei de programare 2007-2013. „Având în vedere imposibilitatea finalizării proiectului în integralitatea sa în cadrul perioadei de programare 2007-2013, CNADNR SA a transmis către Autoritatea de Management pentru POS-T 2007–2013 propunerea de fazare a proiectului în vederea evitării decomiterii fondurilor europene, fiind încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe două perioade de programare”, au precizat reprezentanţii CNADNR într-un comunicat de presă. Compania nu precizează însă şi ce face vor fi finalizate anul acesta şi când s-ar putea finaliza întregul proiect. 85% din lucrările pentru aceste proiecte de infrastructură rutieră erau finanţate din fonduri europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi, teoretic, până la finele acestui an Braşovul ar fi trebuit să aibă centura completă, respectiv toate cele trei tronsoane să fie gata şi să se poată circula pe câte două benzi pe sens. Deocamdată, pe primul tronson, până vara lui 2013 (când constructorul iniţial şi-a anunţat insolvenţa) se executaseră 56% din lucrări, iar din cealaltă jumătate s-au făcut de la finele anului trecut şi până în prezent 20% din lucrări. În ceea ce priveşte dublarea celui de-al doilea tronson, progresul fizic era de 17%, la începutul lui iunie.
 
Anul acesta, doar „prima fază” din DN 73
În ceea ce priveşte reabilitarea DN 73, unde până la începutul lui iunie s-au realizat doar 9,5% din lucrări, reprezentanţii Companiei de Drumuri au susţinut că cererea de finanţare a proiectului a fost depusă în decembrie anul trecut luându-se în considerare doar prima fază a proiectului.  „Lucrările aferente fazei a II-a vor face obiectul unei cereri de finanţare distincte ce urmează a fi depusă în momentul lansării apelului de proiecte cu finanţare din POIM 2014-2020, eligibilitatea cheltuielilor pentru faza a II-a fiind asigurată din noua perioadă de programare”, au explicat reprezentanţii CNADNR. 
 
+1 -1

Comentarii

aloooooo

2015-06-20 00:38:28


nu va mai ajunge! dupa ce ca va da politicul un mic si o bere, o galeata si un ulei vreti acuma si drumuri bune. cand va da partidul un deget luati toata mana? ori, ori!

rammstein

2015-06-19 08:08:09


ar trebui ca boul de nita sa nu mai intre-n brasov o suta de ani !!!!..cat a fost ministrul comunal n-a facut nimic pentru brasov ,ba din contra a pus numai bete-n roate ...jigodii ordinare !!...acesti nenorociti de psd-isti in frunte cu trogloditul ala de ponta vor sa distruga tara...BA PONTA TARA NU SE POATE OPERA !!

AUREL AMALINEI

2015-06-19 07:54:50


CNADAR ar trebui desfintat intrucat acolo dupa cum merg lucrurile este o adunatura de hoti si de excroci si nu mai vorbesc de competenta, dar au lefuri uriase,de aceia taraganeaza cu constructia de drumuri pentru ca acolo se maninca si se traeste bine

Cristian

2015-06-19 06:36:07


Se imping lucrarile la ocolitorile oraselor,repararea drumurilor nationale pina la Sf.asteapta acest lucru dovedind neputinta acestui guvern de a gestiona si termina lucrari incepute desi sunt bani de la UE,sa nu mai vorbim de constructia de autostrazi,promisiuni si numai promisiuni in rest nimic,stau prin ministere si parlamente incasind bani de la buget pentru asi rezolva problemele personale si la firmele din familie.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie