Vom putea circula pe „autostrada” Brașovului abia din toamnă
Autor: Ionut DINCA - Buna Ziua Brasov
Publicat la 28 martie 2013
Astăzi, ar fi trebuit să se dea drumul la trafic pe tronsoanele I și III ale ocolitoarei, însă, lucrările sunt în întârziere, astfel că termenul promis la deschiderea șantierului se amână cu peste jumătate de an
Exact acum un an, pe 28 martie 2012, utilajele începeau în forță lucrările la tronsoanele I (DN 1 – DN 11) și III (DN 13 – DN 1 Ghimbav) ale centurii ocolitoare a Brașovului, în total 13,63 km de drum
Astăzi, ar fi trebuit să se dea drumul la trafic pe tronsoanele I și III ale ocolitoarei, însă, lucrările sunt în întârziere, astfel că termenul promis la deschiderea șantierului se amână cu peste jumătate de an
Exact acum un an, pe 28 martie 2012, utilajele începeau în forță lucrările la tronsoanele I (DN 1 – DN 11) și III (DN 13 – DN 1 Ghimbav) ale centurii ocolitoare a Brașovului, în total 13,63 km de drum. Termenul de finalizare a investiției în valoare de 227 de milioane de lei (fără TVA) era de un, respectiv, astăzi, noua șosea ar fi trebuit predată „la cheie”, iar autovehiculele să circule pe aceste segmente de drum în regim de autostradă.
Lucrurile nu au mers conform planurilor, iar din cauza faptului că finanțarea a fost dată cu țârâita, lucrările se vor finaliza abia în toamnă. După cum ne-au declarat reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADRN) cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde stadiul de finalizare a lucrărilor este de 73%, iar din luna iulie acest segment ar putea fi deschis traficului.
În schimb, pe tronsonul I, unde lucrează o firmă austriacă, stadiul lucrărilor este abia de 38,36%, iar oficialii de la drumuri estimează că șoseaua va fi deschisă traficului abia din luna octombrie 2013. „Termenul de finalizare a lucrărilor, precum și termenul de dare în folosință depind de data la care va intra în vigoare hotărârea de guvern privind exproprierea suprafețelor necesare, în special pentru finalizarea relocării utilităților și a nodurilor rutiere”, au precizat reprezentanții CNADRN pentru cotidianul „Bună Ziua, Brașov”.
Mai sunt de efectuat
plăți de aproape 150 de milioane de lei
Pe tronsonul I, care are o lungime aproximativă de 7,2 kilometri, mai sunt de efectuat o serie de lucrări, cele mai complexe fiind la suprastructura podurilor, dar și de umplutură la nivelul rampelor, precum și de turnare a stratului de balast pe mai multe segmente de drum. Tronsonul pornește de la intersecția DJ 103 A Brașov – Zizin, ocolește CET-ul, traversează zona Timiș-Triaj cu un pasaj superior și apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Brașov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sf. Gheorghe și DN 11. Practic, noua șosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului și Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune lucrări complexe pentru construcția a trei poduri, două peste Timișul Sec și unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier și a unei intersecții de tip girație. Totodată, constructorul trebuie să se apuce de relocarea unor rețele de utilități și apoi, și de asfaltare. Pe tronsonul I, până acum, au fost decontate lucrări în valoare de 40,39 de milioane de lei fără TVA, aproximativ 32% din total, și mai sunt de plată aproape 90 de milioane de lei.
Doar 45% din
lucrări, decontate pe tronsonul III
Pe tronsonul III CNADRN a achitat 43,86 de milioane de lei, aproximativ 45% din valoare, și mai are de plată alte 53 de milioane. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km și se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Brașov – Târgu-Mureș, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată și DN 1 Brașov – Sibiu cu un pasaj superior și, mai departe, strada Clopoțel cu un sens giratoriu care va permite accesul din și înspre DN 1 Brașov – Sibiu și DN 73 Brașov - Pitești. Conform reprezentanților Companiei de Drumuri și aici mai este de lucru la suprastructura podurilor și a pasajelor, dar și la turnarea de covor asfaltic, precum și la relocarea utilităților. Totodată, muncitorii trebuie să se apuce de amenajat rigolele și șanțurile de scurgere a apelor pluviale, dar și de taluzări și înierbări.
69,25% din valoarea ambelor contracte reprezintă contribuția nerambursabilă a Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională și 30,75% de la bugetul de stat.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu