Curs BNR

1 EUR = 4.9449 RON

1 USD = 4.3614 RON

1 GBP = 5.9178 RON

1 XAU = 257.2300 RON

1 AED = 1.1874 RON

1 AUD = 3.1405 RON

1 BGN = 2.5283 RON

1 BRL = 0.8047 RON

1 CAD = 3.4856 RON

1 CHF = 4.7821 RON

1 CNY = 0.6878 RON

1 CZK = 0.2032 RON

1 DKK = 0.6644 RON

1 EGP = 0.2775 RON

1 HUF = 1.3843 RON

1 INR = 0.0586 RON

1 JPY = 3.8290 RON

1 KRW = 0.3660 RON

1 MDL = 0.2416 RON

1 MXN = 0.2131 RON

1 NOK = 0.4930 RON

1 NZD = 2.9344 RON

1 PLN = 1.0912 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0570 RON

1 SEK = 0.4752 RON

1 TRY = 0.3250 RON

1 UAH = 0.1540 RON

1 XDR = 6.1169 RON

1 ZAR = 0.2882 RON

Editia 7621 - 21 ian 01:47

Vine trenul din Franţa: 20 de garnituri cumpărate de CFR, prima achiziţie de material rulant nou din ultimii 15 ani

Autor:

Publicat la 05 noiembrie 2021

Vine trenul din Franţa: 20 de garnituri cumpărate de CFR, prima achiziţie de material rulant nou din ultimii 15 ani

Foto: Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunţat joi, 4 noiembrie, că francezii de la Alstom au fost desemnaţi oficial câştigătorii licitaţiei pentru livrarea a 20 de trenuri Inter Regionale. Oferta va fi suplimentată cu încă 17 trenuri, a menţionat şi secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioşteanu. Aceasta este prima achiziţie de material rulant nou la CRF Călători din ultimii 15 ani.
Oferta financiară a societăţii Alstom Feroviaria S.p.A. la licitaţia pentru cele 20 de trenuri a fost de 1.309.065.880 lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Procedural, după ce oferta Alstom este desemnată câştigătoare (fiind singura care a rămas valabilă) se pot depune contestaţii la Consiliul Naţional pentru soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) şi la Curtea de Apel Bucureşti (CAB), dar noua lege a achiziţiilor publice obligă autoritatea
Noul şef al ARF, Ştefan Roşeanu, a anunţat recent că trenurile vor fi finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Contractul prevede, pe lângă livrarea celor 20 de rame electrice, şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum şi instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor software.

Rutele pe care vor circula
Bucureşti Nord – Constanţa
Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara
Bucureşti Nord – Braşov – Cluj
Braşov – Deda – Cluj
Bucureşti Nord – Braşov
Bucureşti Nord – Iaşi
Bucureşti Nord – Suceava
Bucureşti Nord – Galaţi
Bucureşti Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani- Simeria
Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad
Cluj – Timişoara
Cluj – Suceava – Iaşi

+6 -6

Comentarii

'Beby'

2021-11-05 23:19:18


'La ruta București Nord - Brașov- Arad - Timișoara Nord. Informația este puțin incompleta, deoarece de la Brașov la Deva sunt doua rute...și dacă as fii cârcotaș ar putea fii chiar vreo 4, dar rămân la doua. Brașov- Sighișoara- Mediaș- Deva și Brașov- Sibiu - Deva... Deci care ar fii ruta? Electrica sau Diesel. Nu este specificat nici dacă sunt rame electrice...'

'DOREL'

2021-11-05 21:03:31


'NU IA SARIT NIMANUI AN FATA TERMENUL???PARCA E FOARTE APROAPE DE CEVA ALEGERII,UNDE UN \"REPATRIAT\" Din FRANTA,Domnu CIOLOS VA DA CURS INVITATILOR CU TRENU?? a mers el si an orasu VICTORIA sa taie sireturii,sa-u urcat si pe podu de la BRAILA?? Barna? le place ideea?'

'Ariciul'

2021-11-05 15:46:37


'Tare ma tem ca Kemeny are dreptate la ce neispraviti conduc CFR-ul. Dar viteza (infrastructura) cand cumparati?'

'Kemény'

2021-11-05 09:56:03


'O minciuna gogonata! Nu s-a castigat nici o licitatie. Asta este un contract atribuit in spatele usilor inchise, negociat politic la nivel inalt. Noi nu mai avem voie sa vindem produsele noastre nici la noi in tara, de export nici nu se pune problema, in conditiile in care avem unitati de productie competitive la Timisoara si Craiova. Asta sintem, o colonie mizerabila, condusa de niste ordinari pe care nu ii alege nimeni!'

'Alex'

2021-11-05 08:54:40


'Second hand...dar interarea este, pe unde o sa ruleze? Electrificarea si modernizarea întregii rețele feroviare pe cand?\nBine ca luați de la \'\'franceji\'\' jegurile lor.Felicitari pentru incompetenta! '

'Barbu Gh.'

2021-11-05 07:52:04


'Bine, bine, dar structura feroviară? Căile ferate propriu-zise?'

'rammstein'

2021-11-05 07:24:44


'noi sau second hand ?...'

'Lazar'

2021-11-05 06:23:16


'Electrificarea si modernizarea intregii retele feroviare cand aveti de gand sa o faceti incompetentilor guvernanti ?.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional