Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 16:33

Vin cârtiţele, sapă 15 metri pe zi

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 11 noiembrie 2021

Constructorul care lucrează la sectorul de cale ferată Apaţa - Caţa a contractat patru TBM-uri pentru şantierul din Braşov

Vin cârtiţele, sapă 15 metri pe zi

Constructorul care lucrează la modernizarea tronsonului de cale ferată Apaţa – Caţa, judeţul Braşov, (componentă a coridorului european Rin - Dunăre) va aduce pe şantier patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje asemănătoare „cârtiţelor” de la metrou, folosite pentru execuţia tunelurilor lungi, se arată într-un material al Asociaţiei Pro-Infrastructura.

Vor lucra la Homorod şi la Ormeniş
„Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe şantier. Am fost informaţi că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziţia a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuţia tunelurilor lungi, asemănătoare «cârtiţelor» de la metrou. Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod (cu o lungime de aproximativ 5 kilometri – n.r.) vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniş (cel de 7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veşnicele blocaje birocratice. Colţarele pentru tuneluri vor fi fabricate la Rupea şi în scurt timp componentele necesare ajung cu vaporul în România”, au precizat reprezentaţii asociaţiei.
Pe lângă cele două tuneluri, care vor avea galerii duble (câte una pentru fiecare fir), vor mai fi amenajate alte trei cu galerii comune.
Lucrările la sectorul pe care se vor realiza tunelurile (Apaţa – Caţa, cu o lungime de 28,2 km) sunt executare de Asocierea Aktor-Arcada-Alstom, valoarea contractului fiind de 2,72 miliarde de lei, fără TVA. Pe lotul Caţa-Apaţa, cele două tuneluri vor fi realizate de Aktor, iar porţiunea Ormeniş - Apaţa, respectiv porţiunea dintre tuneluri (zona Racoş) va fi executată de Arcada, în timp ce Alstom se ocupă de electrificare şi semnalizare pe întreg segmentul.

Zona Măieruş, în reproiectare, din cauza terenului mlăştinos
Pe sectorul Apaţa-Braşov lucrează Asocierea RailWorks, iar acest tronson se află în prezent în stadiul de reproiectare pe zona Măieruş, unde va fi viaductul de 1.700 de metri. „O problemă ar fi cu solul în zona localităţii Apaţa, e mlăştinos. Au făcut studii geo, vom vedea ce va fi”, au precizat reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura. Reamintim că în luna martie a anului trecut Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA şi Asocierea RailWorks au semnat ontractul, în valoare de 2,97 miliarde lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa – Sighişoara.
Finanţarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Braşov – Sighişoara este asigurată din fonduri europene.

 

Foto: Şantierul Apaţa - Caţa



 

Comentarii

'Ariciul'

2021-11-11 11:02:21


'Si eu cred ca aceste utilaje se inchiriaza, nu se cumpara dat fiind pretul foarte scump al acestora. Poate se mai lamureste si d-l Radu COLTEA cum sta treaba.'

'dorel'

2021-11-11 10:22:10


'LA NOI DOAR SE CUMPARA UTILAJE,MATERIALE,DAR CAND SA LUCREZE *STOP*ASA NEAU PACALIT SI CU SUPER UTILAJELE DE REPARAT DRUMURII(tren compact reparatie capitala D.N.) 6 DACA AMI ADUC BINE AMINTE/???DA NU AU PERSONAL?SUPER APARATE,DETECTARE CANCER AN SPITALUL PUSCARIE JILAVA?SUPER CAMERA BAROMETRICA LA NERA, SI NOI PLIMBAM ARSII AN STRAINATATE. VAI DE ARAFATUL NOSTRU?'

'matei ionut'

2021-11-11 08:55:26


'\"A CUMPARAT\"-un utilaj de genul este extrem de scump pentru a fi cumparat pentru o astfel de lucrare....in conditiile in care se vorbeste de 4 astfel de utilaje.\n15 metrii pe zi?-astfel de utilaje se folosesc in tot felul de aplicatii,dar performantele sunt in functie de roca intre 1 si 4.5/5 m per ora.'

'Rammstein'

2021-11-11 05:09:23


'Poate le foloseste si Veștea la aeroport!!..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie