Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 21:13

Veniturile CFR Călători au scăzut cu 75%, în contextul crizei Covid 19

Autor:

Publicat la 10 aprilie 2020

În jur de 400 de salariaţi se află în şomaj tehnic

Veniturile CFR Călători au scăzut cu 75%, în contextul crizei Covid 19
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode (foto), a declarat că CFR Călători a avut drastic de suferit din cauza restricţiilor impuse pentru combaterea răspândirii cazurilor de coronavirus. Mai exact, veniturile CFR Călători au scăzut cu 75% din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de coronavirus, iar 30% dintre trenurile de călători sunt suspendate şi în jur de 400 de salariaţi se află în şomaj tehnic. Asta în condiţiile în care, potrivit ministrului, în România circulau aproximativ 600 de trenuri de marfă, înainte de izbucnirea crizei, din care jumătate aparţin CFR Marfă, operatorul de stat. În prezent, sub 10% din capacitatea de transport marfă pe calea ferată este afectată
De asemenea, Lucian Bode a precizat, la Realitatea Plus, că nu trebuie luate în prezent măsuri, ci acestea trebuie elaborate pentru perioada post-criză. „Această criză se va termina mai devreme sau mai târziu, noi ne dorim cât mai repede cu putinţă, şi transportul pe calea ferată trebuie să fie încurajat, investiţiile pe calea ferată trebuie să continue, astfel încât să modernizăm calea ferată, să modernizăm materialul rulant, vagoane, locomotive noi, să dezvoltăm calea ferată în perioada post-criză", a susţinut Lucian Bode.
Joi, Confederaţia Sindicală Naţională Meridian şi Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) a solicitat Executivului, prin intermediul unui comunicat de presă, să adopte măsuri urgente pentru a evita haosul social și blocajul economic, generat de criza din domeniul transporturilor, apărută pe fondul extinderii pandemiei de COVID-19. Reprezentanţii transportatorilor dau exemplu altor state europene a căror guverne au intervenit pentru alocarea resurselor financiare necesare menţinerii în funcţiune a transportului feroviar, care, potrivit sindicatelor este „singurul care în această perioadă dificilă poate transporta în siguranţă cetăţenii, prin asigurarea distanţei sociale minime”. Sindicatele au dat exemplul Marii Britanii, care a preluat integral (100%) cheltuielile operatorilor feroviari pentru călători. De asemenea, Italia, care este într-o situaţie mult mai grea, a finanţat suplimentar pentru a limita anulările de trenuri la 30%, iar Germania susţine financiar traficul regional şi de lung parcurs prin sume importante. Situaţia este similară şi în state mai mici, afirmă acestea.
+0 -0

Comentarii

Costea Ion

2020-04-10 11:38:05


400 de salariați în șomaj tehnic. Bun, 400, dar 400 din cîți? 400 din 1.000 sau 400 din 10.000? Că nu-i totuna. Și, din cei 400, cîți sunt directori, adică „manageri”, câți T.E.S.A. și câți acari?

barbescu

2020-04-10 11:15:04


traficul este redus dar personalul de executie ramine intact. sefi de gara fara activitate raminin functie cu toate ca nu au nimic de facut. ar trebui pusi la treaba dar nu are cine . conducereafiin d politica slab pregatita . calea ferata trebuie reorganizatadin temeli gen cum era organizatainainte de 89 dar cu persoane competente

cristian

2020-04-10 06:48:57


CFR-ul acum are timp sa curete si sa igienizeze vagoanele de calatori sa arate cat de cat curate.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie