Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:36

Vechiul Pasaj Fartec va intra în reparaţii

Autor:

Publicat la 03 iulie 2015

Vechiul Pasaj Fartec va intra în reparaţii

Lucrările de reabilitare a vechiului pasaj Fartec ar putea începe în a doua jumătate a acestei luni. Licitaţia pentru lucrări a fost adjudecată la sfârşitul lunii trecute, iar dintre cele patru oferte, cea mai avantajoasă a aparţinut asocierii dintre Sopmet SA Bucureşti (care este lider de contract) şi Consal SRL din Braşov. Valoarea lucrărilor a fost  estimată la suma de 8.553.567 de lei, fără TVA. „Asocierea de firme care a ieşit pe primul loc îndeplineşte toate condiţiile de eligibilitate şi în mod normal nu ar trebui să existe contestaţii, din moment ce aceasta a avut cel mai bun preţ şi s-a clasat pe primul loc”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov. Dacă nu vor fi alte piedici, după scurgerea celor zece zile pentru depunerea constestaţiilor ar putea fi semnat contractul de lucrări. Acestea vor începe astfel în a doua parte a lunii iulie, a mai precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Refăcut total
Podul a fost construit în anul 1971 şi a mai fost în reparaţii capitale doar la începutul anilor 2000.  Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura a început să se degradeze.
În conformitate cu raportul de expertiză, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au şi ei fisuri verticale. Nu în ultimul rând, podul nu are dispozitive antiseismice, aşa cum ar fi necesar. Podul are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri. Va fi nevoie de o refacere din temelie a pasajului, ţinând cont că structura sa este degradată în întregime.  Investiţia este una multianuală, iar lucrările ar urma să dureze maximum doi ani.
Ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, pe DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până acum câţiva ani, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă, primăria a amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Pasajul a rămas  singura zonă în care traficul era îngreunat, deoarece acesta avea o singură bandă pe sens.
Din acest motiv a fost construit, cu fonduri europene nerambursabile, cel de-al doilea pasaj de la Fartec, care îl dublează pe primul, astfel încât să se asigure două benzi de circulaţie pe fiecare sens. Noul pasaj a fost deschis traficului din noiembrie 2013, iar lucrările au durat un an şi jumătate. Garanţia constructorului este de 50 de ani de utilizare. Structura poate să reziste la încărcări de până la 80 de tone, şi la un cutremur de gradul 8 pe scara Richter.
„Pentru că a fost realizat noul pasaj Fartec, circulaţia va fi mutată pe acesta, astfel încât să putem începe lucrările de refacere la vechiul pasaj fără a afecta foarte tare traficul pe relaţia Târgu Mureş”, a mai spus Sorin Toarcea.
 
Licitaţie reluată pentru podul de pe Lânii
Primăria Braşov a reluat licitaţia de reabilitarea a podului de pe strada Lânii, după ce au fost descoperite câteva erori materiale în documentaţia de la procedura lansată în luna aprilie. Deschiderea ofertelor pentru acest contract de lucrări, care are o valoare de 1,86 milioane de lei, a avut loc la începutul săptămânii. Proiectul a fost demarat iniţial ca o lucrare de reparaţii capitale, însă expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale şi înlocuirii cu o construcţie nouă, care să îndeplinească toate normele de siguranţă în vigoare. Potrivit expertizei tehnice, actualul pod nu apare ca o construcţie definitivă din punct de vedere al execuţiei, fiind probabil construit în cadrul unei organizări de şantier, în jurul anului 1970. Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulaţie sau de scurgere a apei din canalul Timiş şi prezintă o stare pronunţată de degradare, la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor şi al parapeţilor de protecţie.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie