Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:38

Varianta mai ieftină la autostrada Comarnic – Braşov, în sarcina Companiei de Drumuri

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 25 februarie 2015

Iniţial, autorităţile judeţene din Prahova şi Braşov doreau să acceseze o finanţare europeană pentru a reabilita drumul care leagă cele două judeţe pe Valea Doftanei, paralel cu DN 1, însă CNADNR a decis să preia proiectul şi să îl includă în strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri naţionale

Varianta mai ieftină la autostrada Comarnic – Braşov, în sarcina Companiei de Drumuri
Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe această rută aglomerată care leagă Capitala de munte este una mai vece, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat. Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale  a inclus însă lucrările de modernizare a acestei şosele în Strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri naţionale din judeţul Braşov şi a solicitat Consiliului Judeţean Braşov să îi transmită în administrare acest sector de drum, DJ 102 I, pentru a fi încadrat în categoria drumurilor naţionale.  În ultima şedinţă de plen, aleşii judeţului au decis să transmită drumul în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor prin CNADNR. 
 
Un drum forestier
Drumul ar fi urma să lege Braşovul de Câmpina prin Săcele – Pasul Predeluţ – Valea Doftanei, iar, în prezent, este doar un drum forestier. Iniţial, autorităţile judeţene doreau să includă proiectul pentru finanţarea din noua tranşă de bani alocaţi de Uniunea Europeană în perioada 2014 – 2020, însă a fost inclus pe lista de proiecte secundare, având în vedere că sumele alocate Regiunii Centru pentru reabilitarea de drumuri erau limitate, iar pe lista de priorităţi au fost incluse alte drumuri, care sunt practic singurele căi de legătură pentru anumite zone.
 
Investiţie de 45 de milioane de euro
Această şosea a fost clasificat ca Drum Judeţean în anii 1970, respectiv DJ 102 I şi se întinde pe o distanţă de 45 de kilometri, dintre care 13,8 sunt pe raza judeţului Braşov. Pe mare parte din acest drum nu a fost turnat asfalt niciodată, doar în judeţul Prahova fiind cu asfalt pe raza localităţilor. În Braşov, drumul porneşte din localitatea Brădet, după Barajul Tărlung, dar nu este asfaltat decât pe o porţiune de mai puţin de un kilometru, carosabilul degradându-se ţinând cont că nu a mai fost reparat de câteva decenii. Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie