Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 21 august 2020
Noutatea anunţată: pentru prima dată, proiectului îi este asociată o sursă de finanţare
Compania Naţională de Administraţie a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat un plan de finalizare a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov, din care este funcţional sectorul Bucureşti Ploieşti. Conform companiei, sectorul Ploieşti-Braşov va fi inclus este inclus pe lista proiectelor cu finanţare europeană în ciclul bugetar european 2021 – 2027.
De ce se refac documentaţiile tehnice
„Sectorul Ploieşti -Braşov va intra în obiectul viitorului contract de proiectare - revizuire Studiu de fezabilitate şi elaborare proiect tehnic - având ca sursă de finanţare fondurile europene, iar etapa de execuţie urmând a fi de asemenea asigurată prin Programul Operaţional Transport 2021-2027. Decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, şi din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene. Întrucât documentaţia tehnico-economică nu ar fi corespuns din punct de vedere al exigenţelor dezvoltării unui astfel de proiect, riscurile în etapa de implementare ar fi fost imposibil de cuantificat, conducând la blocaje în implementare”, a anunţat CNAIR.
Printre altele, vor fi luate în calcul şi microhidrocentralele din zona Buşteni - Sinaia
Conform aceleiaşi surse, documentaţiile tehnice realizate până acum au fost analizate împreună cu experţii Băncii Mondiale, fiind constatate mai multe deficienţe. „În zona Buşteni şi Sinaia s-a constatat o dezvoltare locală accelerată în ceea ce priveşte implementarea unor proiecte de anvergură, prin accesarea de fonduri europene (exemplu: microhidrocentrale), proiecte cu impact socio-economic la nivel regional, pentru care însă, trebuie respectate principiile de finanţare pentru a nu fi necesară rambursarea în integralitate a contribuţiei Comisiei Europene”, a comunicat CNAIR.
De ce nu se poate prin PPP
Totodată, conducerea companiei susţine că ţara noastră nu este pregătită pentru a realiza sectorul Ploieşti-Braşov prin parteneriat public-privat (PPP). „Astfel de mecanisme de finanţare sunt aplicabile în special proiectelor punctuale, de tip tunel sau pod şi nu proiectelor de o astfel de anvergură”, a argumentat CNAIR.
Reprezentanţii CNAIR au menţionat că este pentru prima oară când acestui proiect „îi este asociată o sursă de finanţare”. „Deşi sectorul de autostradă Comarnic - Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020 (document de referinţă: HG 666/2016), până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare, sectorul Ploieşti – Comarnic aflându-se în aceeaşi situaţie”, se arată în informarea CNAIR.
Până acum, din acest sector de autostradă este în lucru segmentul Râşnov-Cristian (6,3 km de autostradă şi 3,7 km de drumuri de legătură).
'Willy'
2020-08-21 00:33:02
'Brasov-Sibiu. Nu avem treaba in Micul Mumbai.'
În conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai multVând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-25 citeste mai multAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o acţiune de verificare a site-urilor de cumpărături şi aplicaţii care funcţionează ca[...]
2024-04-25 citeste mai multConsiliul Judeţean Braşov va mai face astăzi un pas birocratic necesar începerii lucrărilor de reabilitare şi modernizare a DJ 102I (Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul[...]
2024-04-25 citeste mai multPlanul Primăriei: expropriem, apoi decontaminăm
2024-04-25 citeste mai mult
'BUM BUM STIRE'
2020-08-22 18:33:35
'ALO.CNAIR .VOUA VA LIPSESTE UN T.I.R. DE AZOT AN BECI CA MOTORINA FACETI ROST IAR SCANTEIE NU VA TREBUIE CA VA SCLIPESTE MINTEA.\nDACA O SCOATE LA PODU DIN PREDEAL DE CE MAI NUMITI BRASOV CA SI CAPAT DE DRUM? DE. CE AN TREIZECI DE ANI NU AVEM --1--- CENTURA OCOLITOARE?DE LA COMARNIC --PREDEAL?PANA VA TREZITII VOI SE UMPLE DE CASE TOT TRASEUL DRUMULUI SI APOI SA VEZI DESPAGUBIRI.CE VA TINE TRENU DE OTOPENI O PERSOANA SA VEDETII CETII PATII VOI AICI IE MAI IEFTIN PE DOFTANA -SACELE.'