Curs BNR
1 EUR = 4.9767 RON
1 USD = 4.7940 RON
1 GBP = 5.9683 RON
1 XAU = 441.7015 RON
1 AED = 1.3052 RON
1 AUD = 3.0134 RON
1 BGN = 2.5445 RON
1 BRL = 0.8320 RON
1 CAD = 3.3469 RON
1 CHF = 5.2859 RON
1 CNY = 0.6578 RON
1 CZK = 0.1984 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0953 RON
1 HUF = 1.2277 RON
1 INR = 0.0548 RON
1 JPY = 3.1515 RON
1 KRW = 0.3319 RON
1 MDL = 0.2561 RON
1 MXN = 0.2341 RON
1 NOK = 0.4271 RON
1 NZD = 2.7225 RON
1 PLN = 1.1872 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4406 RON
1 TRY = 0.1331 RON
1 UAH = 0.1157 RON
1 XDR = 6.2615 RON
1 ZAR = 0.2601 RON
Publicat la 21 august 2020
Noutatea anunţată: pentru prima dată, proiectului îi este asociată o sursă de finanţare
Compania Naţională de Administraţie a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat un plan de finalizare a Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov, din care este funcţional sectorul Bucureşti Ploieşti. Conform companiei, sectorul Ploieşti-Braşov va fi inclus este inclus pe lista proiectelor cu finanţare europeană în ciclul bugetar european 2021 – 2027.
De ce se refac documentaţiile tehnice
„Sectorul Ploieşti -Braşov va intra în obiectul viitorului contract de proiectare - revizuire Studiu de fezabilitate şi elaborare proiect tehnic - având ca sursă de finanţare fondurile europene, iar etapa de execuţie urmând a fi de asemenea asigurată prin Programul Operaţional Transport 2021-2027. Decizia revizuirii Studiului de fezabilitate şi de elaborare a Proiectului tehnic pentru întreg sectorul cuprins între Ploieşti şi Braşov a fost luată, în special, şi din nevoia de asigurare a sursei de finanţare prin fonduri europene. Întrucât documentaţia tehnico-economică nu ar fi corespuns din punct de vedere al exigenţelor dezvoltării unui astfel de proiect, riscurile în etapa de implementare ar fi fost imposibil de cuantificat, conducând la blocaje în implementare”, a anunţat CNAIR.
Printre altele, vor fi luate în calcul şi microhidrocentralele din zona Buşteni - Sinaia
Conform aceleiaşi surse, documentaţiile tehnice realizate până acum au fost analizate împreună cu experţii Băncii Mondiale, fiind constatate mai multe deficienţe. „În zona Buşteni şi Sinaia s-a constatat o dezvoltare locală accelerată în ceea ce priveşte implementarea unor proiecte de anvergură, prin accesarea de fonduri europene (exemplu: microhidrocentrale), proiecte cu impact socio-economic la nivel regional, pentru care însă, trebuie respectate principiile de finanţare pentru a nu fi necesară rambursarea în integralitate a contribuţiei Comisiei Europene”, a comunicat CNAIR.
De ce nu se poate prin PPP
Totodată, conducerea companiei susţine că ţara noastră nu este pregătită pentru a realiza sectorul Ploieşti-Braşov prin parteneriat public-privat (PPP). „Astfel de mecanisme de finanţare sunt aplicabile în special proiectelor punctuale, de tip tunel sau pod şi nu proiectelor de o astfel de anvergură”, a argumentat CNAIR.
Reprezentanţii CNAIR au menţionat că este pentru prima oară când acestui proiect „îi este asociată o sursă de finanţare”. „Deşi sectorul de autostradă Comarnic - Braşov avea ca perioadă de implementare 2014-2020 (document de referinţă: HG 666/2016), până în prezent nu i-a fost asociată o sursă de finanţare, sectorul Ploieşti – Comarnic aflându-se în aceeaşi situaţie”, se arată în informarea CNAIR.
Până acum, din acest sector de autostradă este în lucru segmentul Râşnov-Cristian (6,3 km de autostradă şi 3,7 km de drumuri de legătură).
'Willy'
2020-08-21 00:33:02
'Brasov-Sibiu. Nu avem treaba in Micul Mumbai.'
Asociaţia Club Sportiv SR BRAŞOV Organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcţiei de: - CONTABIL. Condiţii specifice de bază: - Experienţă minimă[...]
2025-02-07 citeste mai multElectroprecizia SA Săcele anunţă obtinerea tuturor aprobărilor şi finalizarea vânzării a 100% din acţiunile deţinute în filiala sa Electroprecizia Electrical Equipment SRL (EPEE)[...]
2025-02-07 citeste mai multPrems a început deja avizarea pentru demolarea vechilor hale de lângă mall-ul Coresi din Braşov şi face planul pentru construcţia unor blocuri
2025-02-07 citeste mai multAcuzaţii grave ale şefului CFR Călători. Potrivit acestuia, statul român se pregăteşte să renunţe la aproape 191 de milioane de lei, adică mai bine de 38,3 milioane de euro, penalităţi[...]
2025-02-07 citeste mai mult
'BUM BUM STIRE'
2020-08-22 18:33:35
'ALO.CNAIR .VOUA VA LIPSESTE UN T.I.R. DE AZOT AN BECI CA MOTORINA FACETI ROST IAR SCANTEIE NU VA TREBUIE CA VA SCLIPESTE MINTEA.\nDACA O SCOATE LA PODU DIN PREDEAL DE CE MAI NUMITI BRASOV CA SI CAPAT DE DRUM? DE. CE AN TREIZECI DE ANI NU AVEM --1--- CENTURA OCOLITOARE?DE LA COMARNIC --PREDEAL?PANA VA TREZITII VOI SE UMPLE DE CASE TOT TRASEUL DRUMULUI SI APOI SA VEZI DESPAGUBIRI.CE VA TINE TRENU DE OTOPENI O PERSOANA SA VEDETII CETII PATII VOI AICI IE MAI IEFTIN PE DOFTANA -SACELE.'