Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 03:11

UNTRR: Ieri a fost „joia neagră” pentru transportatorii din România

Autor:

Publicat la 05 aprilie 2019

UNTRR: Ieri a fost „joia neagră” pentru transportatorii din România

Parlamentarii europeni au aprobat joi, prin vot, trei dosare controversate ale Pachetului Mobilitate 1. Este vorba despre măsuri protecţioniste ale Alianţei Rutiere a Statelor Vest-Europene, care vor afecta transportul rutier de mărfuri din România, după cum anunţă Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), printr-un comunicat de presă.
Concret, aleşii europeni au aprobat Propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; Revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti; Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.
„Solicităm Eurodeputaţilor români să conteste măsurile de procedură ale Parlamentului European prin care a fost posibilă aprobarea celor 3 dosare controversate ale Pachetului Mobilitate 1! Solicităm autorităţilor române să aplice imediat măsuri administrative care să asigure reciprocitatea tratamentului aplicat în prezent de statele din Europa de Vest transportatorilor români”, se arată în comunicatul de presă al UNTRR.
Miza acestor schimbări este, practic, „falimentarea firmelor de transport din România sau aflate la graniţa Uniunii Europene”, a explicat jurnalistul Ştefan Etveş, la B1 TV. „Până acum acei şoferi de mijloace de transport mai mari, de tiruri, de camioane aveau voie să-şi petreacă mai mult timp în camion, să doarmă, să parcheze tirul într-o parcare internaţională, să petreacă acolo câteva zile cât era restricţia de trafic sau cât ar fi trebuit să-şi facă acel timp de odihnă. (...) În ultimii patru-cinci ani, România a cam invadat piaţa de transport european de marfă pentru că noi oferim un salariu mai mic şoferilor de tir. Din cauza asta, ţările UE vor un pic să restricţioneze accesul firmelor de tranport din România către UE.  Mai mult, vor ca un şofer român de exemplu, care efectuează trei-patru transporturi din Franţa în Italia sau din Spania în Germania, să fie obligat conform noilor reglementări să se întoarcă în ţară. Şi aflându-se în Spania, de exemplu, pentru un transport, dintr-o dată nu mai are voie, conform legii, să mai facă alte transporturi sau să aştepte un transport ca să se întoarcă în ţară pentru că este obligat să vină imediat în România”, a explicat Ştefan Etveş.
„Interzicerea pentru conducătorii auto a posibilităţii petrecerii repausului săptămânal normal în cabina vehiculului, în condiţiile lipsei unui număr suficient de parcări sigure şi securizate pe reţeaua de drumuri europene reprezintă o măsură disproporţionată, care va avea efecte negative atât din perspectiva creşterii costurilor pentru operatorii de transport rutier, cât şi prin prisma creşterii riscurilor în legătură cu securitatea mărfurilor transportate.  De asemenea, o astfel de măsură poate crea premisele aplicării unor sancţiuni foarte diferite între Statele Membre (aplicare neunitară), iar controlul respectării unei astfel de prevederi pare foarte dificil de realizat.
Stabilirea obligaţiei întreprinderilor de transport de a organiza activitatea conducătorilor auto astfel încât aceştia să se întoarcă în statul în care întreprinderea îşi are sediul la 3 sau 4 săptămâni constituie o prevedere care impune, de facto, restricţii privind libera circulaţie a persoanelor, afectând dreptul conducătorului auto de a dispune de timpul său liber. (...) Nu în ultimul rând, este evident faptul că  operatorii de transport rutier din statele membre UE periferice sunt dezavantajaţi de faptul că vor suporta costuri mai mari pentru întoarcerea conducătorului auto, din cauza distanţelor mai mari de parcurs”
, se mai arată în documentul citat.

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie