Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:27

Un tehnocrat la conducerea Primăriei Brașov

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 02 august 2012

Majoritatea din Consiliul Local Brașov și-a dat seama că este nevoie de un specialist care să coordoneze activitatea municipalității, în condițiile în care funcțiile executive sunt ocupate politic, iar la fiecare patru ani se face o schimbare, neexistând practic o continuitate în derularea activității Consiliul Local Brașov a aprobat, la începutul acestei săptămâni, un proiect de organigramă al aparatului administrativ al Primăriei Brașov

Un tehnocrat la conducerea Primăriei Brașov Majoritatea din Consiliul Local Brașov și-a dat seama că este nevoie de un specialist care să coordoneze activitatea municipalității, în condițiile în care funcțiile executive sunt ocupate politic, iar la fiecare patru ani se face o schimbare, neexistând practic o continuitate în derularea activității Consiliul Local Brașov a aprobat, la începutul acestei săptămâni, un proiect de organigramă al aparatului administrativ al Primăriei Brașov. Decizia a fost luată de majoritatea consilierilor, care au considerat că este nevoie de o eficientizare a activității municipalității, dar și pentru a se asigura o transparență a deciziilor care se iau la nivelul unității administrativ teritoriale. De aceea, una dintre noutățile din această organigramă este crearea unei noi Direcții, care să gestioneze partea economică, patrimoniul, turismul, dar și relațiile externe ale municipalității. Aceasta ar urma să fie condusă de un tehnocrat, respectiv un specialist care să poată asigura continuitatea activității și proiectelor Primăriei, având în vedere că funcțiile executive, de primar și viceprimari, sunt ocupate pe criterii politice, iar persoanele în cauză se pot schimba la fiecare mandat și nu sunt neapărat specialiste în aceste domenii. „Este o schimbare față de un sistem autoritar de management și reprezintă un pas înainte care va produce efecte imediate. Această organigramă este gândită astfel ca oricând, la orice oră, activitatea Primăriei să funcționeze, chiar dacă s-a schimbat primarul și viceprimarii sau dacă aceștia nu sunt specialiști în domeniu. Acest director general are rolul de a da un aviz de specialitate asupra proiectelor derulate, iar edilii pot fi și staruri de cinema, nu experți în anumite domenii”, a explicat Ovidiu Răzvan Fodor, președintele organizației municipale a Partidului Poporului – Dan Diaconescu, formațiune ai cărei consilieri locali, împreună cu cei ai USL, au inițiat proiectul noii organigrame. Pentru a putea fi aplicat, proiectul noii organigrame trebuie aprobat de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), dar și de către reprezentantul Guvernului în teritoriu, respectiv Primăria Brașov. Modificare majoră: Atribuții stabile, nu sezoniere pentru viceprimari Față de vechea organigramă, în noua structură propusă intră și instituțiile și regiile subordonate Primăriei, care vor fi coordonate direct de către Consiliul Local. Nu în ultimul rând, viceprimarii au atribuții clare, care nu mai pot fi schimbate. Acum, aceștia au destul de puține atribuții, existând o încărcare mai mare pe primar. „Pentru ca Primăria să aibă o activitate eficientă este necesar ca ceea ce se stabilește să fie valabil mai mult timp. De exemplu, viceprimarii au atribuții directe conferite prin organigramă, astfel ca să se poată pregăti în domeniile în care vor lucra timp de patru ani, nu să fie doar atribuții sezoniere, după cum se gândește primarul să le delege. Pentru a elabora această organigramă au fost consultate și cele ale municipiilor vecine, iar după modelul celei de la Sibiu se deleagă aceste atribuții specifice viceprimarilor. Ceea ce trebuie să dețină ca atribuții directe primarul, se respectă conform noii organigrame, respectiv polițiile de orice fel și Serviciul pentru Situații de Urgență, dar și Biroul de Audit Public și Arhitectul-șef“, a subliniat Ovidiu Răzvan Fodor, președintele PP-DD Brașov.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie