Un tehnocrat la conducerea Primăriei Brașov
Autor: Ionuþ DINCÃ
Publicat la 02 august 2012
Majoritatea din Consiliul Local Brașov și-a dat seama că este nevoie de un specialist care să
coordoneze activitatea municipalității, în condițiile în care funcțiile executive sunt ocupate politic, iar
la fiecare patru ani se face o schimbare, neexistând practic o continuitate în derularea activității
Consiliul Local Brașov a aprobat, la începutul acestei săptămâni, un proiect de organigramă al aparatului administrativ al Primăriei Brașov
Majoritatea din Consiliul Local Brașov și-a dat seama că este nevoie de un specialist care să
coordoneze activitatea municipalității, în condițiile în care funcțiile executive sunt ocupate politic, iar
la fiecare patru ani se face o schimbare, neexistând practic o continuitate în derularea activității
Consiliul Local Brașov a aprobat, la începutul acestei săptămâni, un proiect de organigramă al aparatului administrativ al Primăriei Brașov. Decizia a fost luată de majoritatea consilierilor, care au considerat că este nevoie de o eficientizare a activității municipalității, dar și pentru a se asigura o transparență a deciziilor care se iau la nivelul unității administrativ teritoriale.
De aceea, una dintre noutățile din această organigramă este crearea unei noi Direcții, care să gestioneze partea economică, patrimoniul, turismul, dar și relațiile externe ale municipalității. Aceasta ar urma să fie condusă de un tehnocrat, respectiv un specialist care să poată asigura continuitatea activității și proiectelor Primăriei, având în vedere că funcțiile executive, de primar și viceprimari, sunt ocupate pe criterii politice, iar persoanele în cauză se pot schimba la fiecare mandat și nu sunt neapărat specialiste în aceste domenii.
„Este o schimbare față de un sistem autoritar de management și reprezintă un pas înainte care va produce efecte imediate. Această organigramă este gândită astfel ca oricând, la orice oră, activitatea Primăriei să funcționeze, chiar dacă s-a schimbat primarul și viceprimarii sau dacă aceștia nu sunt specialiști în domeniu. Acest director general are rolul de a da un aviz de specialitate asupra proiectelor derulate, iar edilii pot fi și staruri de cinema, nu experți în anumite domenii”, a explicat Ovidiu Răzvan Fodor, președintele organizației municipale a Partidului Poporului – Dan Diaconescu, formațiune ai cărei consilieri locali, împreună cu cei ai USL, au inițiat proiectul noii organigrame.
Pentru a putea fi aplicat, proiectul noii organigrame trebuie aprobat de către Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), dar și de către reprezentantul Guvernului în teritoriu, respectiv Primăria Brașov.
Modificare majoră: Atribuții stabile, nu sezoniere pentru
viceprimari
Față de vechea organigramă, în noua structură propusă intră și instituțiile și regiile subordonate Primăriei, care vor fi coordonate direct de către Consiliul Local. Nu în ultimul rând, viceprimarii au atribuții clare, care nu mai pot fi schimbate. Acum, aceștia au destul de puține atribuții, existând o încărcare mai mare pe primar. „Pentru ca Primăria să aibă o activitate eficientă este necesar ca ceea ce se stabilește să fie valabil mai mult timp. De exemplu, viceprimarii au atribuții directe conferite prin organigramă, astfel ca să se poată pregăti în domeniile în care vor lucra timp de patru ani, nu să fie doar atribuții sezoniere, după cum se gândește primarul să le delege. Pentru a elabora această organigramă au fost consultate și cele ale municipiilor vecine, iar după modelul celei de la Sibiu se deleagă aceste atribuții specifice viceprimarilor. Ceea ce trebuie să dețină ca atribuții directe primarul, se respectă conform noii organigrame, respectiv polițiile de orice fel și Serviciul pentru Situații de Urgență, dar și Biroul de Audit Public și Arhitectul-șef“, a subliniat Ovidiu Răzvan Fodor, președintele PP-DD Brașov.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu