Curs BNR

1 EUR = 4.9709 RON

1 USD = 4.5670 RON

1 GBP = 5.8970 RON

1 XAU = 354.6908 RON

1 AED = 1.2435 RON

1 AUD = 3.0560 RON

1 BGN = 2.5416 RON

1 BRL = 0.8237 RON

1 CAD = 3.3295 RON

1 CHF = 5.1374 RON

1 CNY = 0.6284 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6663 RON

1 EGP = 0.0947 RON

1 HUF = 1.2719 RON

1 INR = 0.0546 RON

1 JPY = 2.9025 RON

1 KRW = 0.3289 RON

1 MDL = 0.2567 RON

1 MXN = 0.2541 RON

1 NOK = 0.4199 RON

1 NZD = 2.7512 RON

1 PLN = 1.1599 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0519 RON

1 SEK = 0.4279 RON

1 TRY = 0.1380 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0565 RON

1 ZAR = 0.2489 RON

Editia 8224 - 19 iul 00:34

Un optimist: Autostrada Braşov – Ploieşti s-ar putea construi în timpul vieţii noastre

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 14 aprilie 2023

Un optimist: Autostrada Braşov – Ploieşti s-ar putea construi în timpul vieţii noastre

Proiectantul va prezenta o variantă optimizată de traseu pentru Autostrada Ploieşti – Braşov până la sfârşitul lunii aprilie, transmite secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioşteanu. El este optimist că cea mai aşteptată autostradă din România va fi construită în „timpul vieţii noastre” şi că studiul de fezabilitate va fi gata anul viitor.
Întrebat la Digi TV dacă autostrada prin Valea Prahovei va fi construită în timpul vieţii noastre, oficialul din Transporturi a răspuns că el crede că da. „Este printre cele mai dificile tronsoane pe care le avem de construit. Avem în planul investiţional cinci treceri peste Carpaţi. Pentru prima dintre ele, Piteşti – Sibiu, avem în sfârşit toate contractele semnate, am dat un prim lot în trafic. Avem pentru prima dată un tronson montan pentru care începe execuţia (Tigveni – Curtea de Argeş – n.r.), am emis autorizaţia de construire. Luna aceasta încep lucrările la primul tunel (forat – n.r.) la nivel de autostradă din România”, a punctat Scrioşteanu.
Revenind la Comarnic – Braşov, acesta a spus că aici s-a mers dintr-o extremă în alta. „Am avut un studiu de fezabilitate foarte vechi, care s-a considerat că nu respectă condiţiile de a avea un traseu optim până la Braşov. El urma practic cursul râului care tranzitează acea zonă, trecea prin localităţi. Adică crea şi probleme de mediu şi probleme localităţilor pe care le tranzita. Trecea inclusiv prin faţa Castelului din Sinaia. S-a luat deciza să se recontracteze studiul de fezabilitate pentru a executa un studiu de fezabilitate cât mai aproape de nivel de autostradă şi s-a pus acolo această condiţie, să se ţină cont şi de avizele localităţilor şi al Consiliului Judeţean Prahova”, a explicat secretarul de stat.
Potrivit lui, proiectantul care a fost contractat a venit însă cu o propunere nefezabilă din punctul de vedere al autorităţilor, undeva peste opt miliarde de euro costuri, cu tunel prin munte, cu variantă optimă de traseu, în aşa fel încât să se protejeze în totalitate mediul, localităţile şi să avem viteză de 130 de kilometri/oră până la Braşov.
„Este foarte scump pentru acea porţiune de autostradă dintre Ploieşti şi Braşov. Şi atunci s-a solicitat o variantă optimizată la care lucrează în momentul ăsta proiectantul şi urmează să o prezinte Companiei spre verificare şi eventual aprobare, în aşa fel încât să trecem la pasul următor: aprobarea variantei de traseu. Până la sfârşitul lunii vom avea o propunere din partea proiectantului, vom şti cât ne costă şi care e variantă optimă de a fi construită”, a transmis Scrioşteanu.
Întrebat care sunt paşii următori, pentru a nu rămâne la stadiul de studiu de fezabilitate, secretarul de stat a subliniat că trebuie finalizat studiul de fezabilitate. „Suntem în prima fază a studiului de fezabilitate, noi alegem varianta pe care urmează să o aprofundeze proiectantul şi să vină cu studiul de fezabilitate efectiv. Trebuie să meargă în teren să facă toate studiile geo, să vedem cum se poate construi varianta pe care o propune, să ţină cont de toate avizele locale şi alte deţinătorilor de utilităţi. Anul viitor ar trebui să avem un studiu de fezabilitate aprobat”, anticipează oficialul din Transporturi.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu s-a declarat optimist că la finalul acestui an va fi scos la licitaţie primul tronson de la Braşov în jos.
Pe 13 ianuarie 2023, CNAIR a lansat în consultare publică traseul Autostrăzii Ploieşti – Braşov, aşa cum reiese din propunerile proiectantului Consitrans la finalul raportului Analiza Multicriterială AMC1. Toate cele cinci variante de traseu propuse pentru Autostrada Ploieşti – Braşov includ fiecare cel puţin 60 de kilometri de tuneluri şi poduri, ceea ce duce costurile totale ale investiţiei la peste 11 miliarde de euro, inclusiv TVA.

+0 -8

Comentarii

'Umbrescu'

2023-04-14 16:27:59


'Partea interesanta este ca distanta pe actuala sosea intre Rasnov si Comarnic este de 54 km si se parcurge acuma intr-o ora. De ce Rasnov si Comarnic? Fiindca intre Rasnov si Comarnic e problema cu traficul dintre Brasov si Bucuresti. Gatuirea traficului are loc doar pe aceasta portiune. Dar cum citesc din acest articol, se propune tuneluri si poduri cu o lungime de 60km, adica mai multe decat cei 54km critici.\nPur si simplu nu inteleg cum pot exista astfel de proiectanti si cum poate exista un astfel de ministru si o astfel de agentie precum CNAIR.'

'IOH'

2023-04-14 10:38:09


'...VOI TOT , MINISTERU, C. N. A. I.R.ul, SI TOTI MINISTRI CU POZA PE PERETE AR TREBUI SA FITII ANCHISI ANTRUN CINEMATOGRAF SA NU MAI VEDETII SOARELE PANA NU IESITI CU REZOLVAREA SITUATIEI DE AUTOSTRADA.RUSINE DE MINISTER-CU-ASA-ANGAJATII-'

'Cineva'

2023-04-14 08:35:37


'O mie de scuze, dar nici un motiv justificat in afara de incompetenta. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie