Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8173 - 30 apr 00:25

Un nou studiu: sistem centralizat de admitere la facultate bazat pe rezultatele de la Bacalaureat

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 05 decembrie 2022

Un nou studiu: sistem centralizat de admitere la facultate bazat pe rezultatele de la Bacalaureat

Un studiu publicat recent de UEFISCDI, organism care se ocupă cu finanţarea învăţământului superior şi a cercetării, cercetează ce ar însemna ca în România să fie introdus un sistem centralizat de admitere la facultate, bazat în principal pe rezultatele de la Bacalaureat şi realizat pe o platformă digitală centrală.
Potrivit versiunii luate în considerare în analiză, un astfel de sistem ar fi unul care s-ar baza pe o platformă online gestionată centralizat de o entitate a Ministerului Educaţiei, platformă unde s-ar înscrie candidaţii şi care s-ar putea dezvolta în jurul rezultatelor obţinute la Bacalaureat – completate, dacă unele universităţi doresc, de rezultate la probe specifice.
Studiul consemnează o serie de argumente pro şi contra acestui sistem, potrivit Edupedu.ro. Printre argumentele pro, s-ar număra scăderea efortului depus de elevii din anii terminali, care se vor concentra doar asupra probelor de bacalaureat, reducerea presiunii financiare create de pregătirea suplimentară (meditaţii) pentru examenele de admitere, creşterea motivaţiei elevilor de a se pregăti pentru bacalaureat, ca şi a şanselor de acces la învăţământul superior pentru categoriile defavorizate, corectitudinea şi obiectivitatea repartizării computerizate.
Argumentele contra ţin de: lipsa de relevanţă a notelor de la bacalaureat pentru profilul unor facultăţi, mai ales al celor vocaţionale, perpetuarea unor practici incorecte privind notarea absolvenţilor, faptul că elevii de liceu nu au acelaşi curriculum, însă pot susţine, pentru admiterea la universitate, examen la o disciplină mai puţin studiată ori chiar nestudiată în timpul liceului, posibila creştere a abandonului universitar, din cauza alegerii greşite a domeniului de studii, scăderea prestigiului unor universităţi.

+0 -1

Comentarii

'Raoke'

2022-12-05 07:01:25


'Astia nu vor si pace sa se faca scoala in Rrrumanistan si gata. SINGURUL MOD CORECT SI REAL DE DEPARTAJARE ESTE EXAMENUL!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie