Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:51

Un nou boicot PDL la ședința de Consiliu Local

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 31 iulie 2012

Aleșii PDL nu s-au prezentat la ședința convocată de consilierii majoritari, întrucât, pe ordinea de zi, a fost propusă modificarea organigramei și a atribuțiilor pe care aparatul de specialitate al primarului George Scripcaru, care astfel va rămâne fără unele servicii „bugetofage” de care s-a ocupat până în prezent Consilierii locali s-au întrunit, ieri, în ședință pentru a supune aprobării proiectul de modificare a organigramei aparatului de specialitatea al primarului municipiului Brașov

Un nou boicot PDL la ședința de Consiliu Local  Aleșii PDL nu s-au prezentat la ședința convocată de consilierii majoritari, întrucât, pe ordinea de zi, a fost propusă modificarea organigramei și a atribuțiilor pe care aparatul de specialitate al primarului George Scripcaru, care astfel va rămâne fără unele servicii „bugetofage” de care s-a ocupat până în prezent Consilierii locali s-au întrunit, ieri, în ședință pentru a supune aprobării proiectul de modificare a organigramei aparatului de specialitatea al primarului municipiului Brașov. Proiectul de hotărârea a fost inițiat de grupul de consilieri majoritari USL – PP-DD. „Una dintre atribuțiile Consiliului Local este de a organiza aparatul de specialitate al primarului. Prin noua organigramă dorim să eficientizăm activitatea administrației locale și a instituțiilor și regiilor din subordinea Primăriei Brașov. Prin aceste atribuții vor exista pârghii de control asupra cheltuirii banului public și va exista transparență în cheltuirea banilor. Astfel, Consiliul Local va avea putere de decizie în ceea ce privește cheltuirea unor sume mari de bani de la buget“, a precizat consilierul local PP-DD Adina Durbacă, președinta Comisiei juridice și de administrație publică locală, din CL Brașov. Ședința a fost însă, boicotată de cei 9 aleși ai PDL. Totuși, cvorumul a fost atins, fiind prezenți 14 consilieri din cei 27. De la ședință au mai lipsit și aleșii UDMR și ai FDGR, cu toate că la începutul ședinței, din partea FDGR, fusese prezent Werner Braun, numai că acesta a ales să părăsească sala motivând că nu a avut timpul necesar să studieze noua organigramă. Decizia celor 9 consilieri PDL de a nu participa la ședință este de înțeles în condițiile în care primarul George Scripcaru ar urma să nu mai aibă în directa subordine serviciile „bugetofage”, cum ar fi partea de întreținere și reparații a drumurilor, a spațiilor verzi, iluminatul public, activitatea RAT, precum și administrarea domeniului public și privat al municipiului Brașov. Totodată, conform acestei organigrame postul de manager public, ocupat de fostul viceprimar Miklos Gantz, și el membru PDL, ar urma să fie desființat și să fie înființat un nou post de director general. Aviz de la Prefectură și ANFP pentru noua organigramă Hotărârea a fost aprobată în unanimitate de cei 14 consilieri, președintele de ședință, Liviu Lupu, având misiunea de a obține avizul pentru noua organigramă de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Secretarul Primăriei, Nicolae Paraschiv, a ținut să precizeze că adoptarea acestei hotărâri contravine Legii 215/2001, a administrației publice locale, care specifică faptul că Consiliul Local „aprobă, în condițiile legii, la propunerea primarului, înființarea, organizarea și statul de funcții ale aparatului de specialitate al primarului, ale instituțiilor și serviciilor publice de interes local, precum și reorganizarea și statul de funcții ale regiilor autonome de interes local“. „Legiuitorul nu a lăsat cale de interpretare. Organigrama poate fi propusă doar de primar, nu de consilieri”, a subliniat secretarul Primăriei. El a fost contrazis însă, de președinta Comisiei Juridice, Adina Durbacă, care este și jurist de profesie, care a explicat că: „nu este un text imperativ, iar articolul invocat de domnul secretar este subsecvent celui prin care se specifică că suntem un for deliberativ care are «atribuții privind organizarea și funcționarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituțiilor și serviciilor publice de interes local și ale societăților comerciale și regiilor autonome de interes local»“. Oricum, hotărârea Consiliului Local aprobată ieri, respectiv proiectul de modificare a organigramei aparatului de specialitate al primarului Brașovului, va trece prin filtrul altor două instituții care sunt în măsură să se pronunțe dacă este legală sau nu și va fi pusă în aplicare, respectiv Prefectura Brașov și ANFP. Conform noii organigrame ar urma să fie înființat un post de director general care să monitorizeze Direcția Generală Economică, Relații Externe și Gestionarea Patrimoniului, nou înființată și aceasta, iar celor doi viceprimari să le revină mai multe atribuții, în acest sens ei urmând să preia o parte din direcțiile și serviciile coordonate până acum de primar. „Este evident că domnul primar s-a obișnuit ca timp de opt ani să nu-l mai deranjeze nimeni” De cealaltă parte, viceprimarul Răzvan Popa a ținut să precizeze că majoritatea din Consiliul Local nu s-au gândit nicidecum să blocheze activitatea Primăriei Brașov sau proiectele de dezvoltare ale municipiului, prin schimbarea acestei organigrame, ci, dimpotrivă, să o eficientizeze. „Este evident că domnul primar s-a obișnuit ca timp de opt ani să nu-l mai deranjeze nimeni în ceea ce privește deciziile pe care le ia sau cum își organizează organigrama și aparatul de specialitate. Este normal să fie deranjat acum când există o altă majoritate în acest for care consideră că trebuie să plece la drum pe alte baze. Eu sper și cred că totuși, se va înțelege în scurt timp că putem colabora, dacă pornim de la realitatea că PDL nu mai are majoritatea în CL. Nimeni nu vrea să-i ia atribuțiile primarului. Acestea sunt menționate foarte clar în lege“, a explicat Popa. Filtru, înainte de semnătura primarului La rândul său, viceprimarul Adrian Atomei, a precizat că întotdeauna se va face o diferență între politică și administrația publică, iar decizia luată a fost tocmai pentru a îmbunătăți activitatea Primăriei. „Am studiat mai multe organigrame din alte primării și la Brașov exista o încărcare în ceea ce-l privește pe primar, de aceea am decis, de exemplu, să înființăm și un post de director general care să se ocupe strict de partea economică și să numim în această funcție o persoană specializată în acest domeniu. Cu alte cuvinte, derogarea acestor atribuții direct prin organigramă este un fel de filtru înainte ca orice decizie să fie aprobată de primar, fiindcă oricum, acesta pune semnătura finală. Astfel, ne respectăm promisiunea de a exista transparență în ceea ce privește cheltuirea banului public și a exista un control mai mare asupra deciziilor care se iau în cadrul Primăriei”, a punctat Atomei. La rândul său, președintele organizației municipale Brașov a Partidului Poporului Dan Diaconescu, Ovidiu Răzvan Fodor, ne-a declarat faptul că ,,această organigramă acceptată și votată de plenul Consiliului Local Brașov reprezintă o eficientizare a aparatului administrativ al Primăriei Brașov. Eu cred că noua formulă își va dovedi eficiența la momentul oportun.” O inițiativă „năstrușnică” acum, nu și atunci când a aplicat-o Scripcaru Primarul a precizat că inițiativa majorității este una „năstrușnică”. „Cred că unii confundă administrația publică cu propria firmă. Este clar că se dorește blocarea activității primarului și să ajungem în situația ca primarul să primească atribuții de la viceprimari”“, a spus ironic Scripcaru. Acesta a ținut să sublinieze că este în continuare dispus să colaboreze cu toți consilierii în ceea ce privește proiectele de dezvoltare a Brașovului. „Avem proiecte importante de derulat și asta ar trebui să ne intereseze pe toți. Cred că municipiul Brașov are nevoie de o activitate bună în administrația locală, ca și până acum”, a punctat edilul. Acesta nu s-a decis, momentan, dacă va acționa sau nu decizia CL în instanță. „Acest proiect de organigramă va fi pus în aplicare numai după ce ANFP își va da acordul. Dacă vor fi modificări le vom aproba în conformitate cu legea. Și postul de administrator public a fost introdus în organigramă de primarul George Scripcaru tot printr-o manieră similară și nu înțeleg de ce domnului primar i s-a părut proiectul nostru o «inițiativă năstrușnic㻓, a concluzionat însă Adina Durbacă (foto), președintele Comisiei Juridice.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie