Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7265 - 07 aug 18:42

Un fost student la mecanică în Braşov a dezvoltat marca Mini Cooper

Autor:

Publicat la 08 iunie 2015

Celebru în Germania, dr. Heinrich Petra şi-a petrecut 23 de ani în uzinele BMW.

Un fost student la mecanică în Braşov a dezvoltat marca Mini Cooper
Dr. Heinrich Petra este celebru în Germania. Are o pasiune aparte pentru industria auto şi, de aceea, a lucrat în cadrul mai multor proiecte la BMW. Dr. Heinrich Petra este, la origini, sibian. 
A făcut grădiniţa germană, iar apoi a terminat Colegiul „Gheorghe Lazăr”. Facultatea a urmat-o la Cluj şi Braşov, după care a făcut cunoştinţă cu sistemul muncitoresc comunist. Mai întâi, a fost angajat la Întreprinderea de Construcţii Speciale, în Bucureşti, după care, în 1968, a revenit la Braşov, fiind inginer la Institutul Cercetări pentru Automobile şi Tractoare. În 1970, a plecat peste hotare. A lăsat România pentru Germania. 
23 de ani şi i-a petrecut în uzinele BMW. După ani şi ani de muncă, a fost recompensat cu posibilitatea de a dezvolta marca Mini Cooper. În 2015, a revenit la Sibiu. A plecat înapoi în Germania cu gândul că studenţii sibieni au fost deschişi, interesaţi de cursurile pe care le-a ţinut dr. Petra. „Am predat la Sibiu pentru prima oară. Cursuri similare cu cele de aici am ţinut, de două ori, la Braşov. După ce am ţinut cursurile la Braşov, mi s-a oferit posibilitatea de a veni şi la Sibiu, ceea ce mi-a făcut o mare plăcere, pentru că eu sunt sibian. M-am născut în Sibiu dar în cel de-Al Doilea Război Mondial, din cauza bombardamentului americanilor, familia mea a fost nevoită să se mute la Sălişte. Aşa că este o mare plăcere pentru mine să predau la Sibiu”, a spus dr. Petra.
 
În familia BMW
Profesorul a lucrat, până acum, la mai multe proiecte cu BMW. Dintre ele, îi plac maşinile sportive, că îi dau mai multă energie, iar deosebite, de-adevărat, i se par X5 şi Mini Cooper. De altfel, de familia Mini îl leagă şi sentimente. „Am avut o şansă care ţi se oferă o dată în viaţă, aceea de a dezvolta această grupă de maşini. A fost foarte plăcut, pentru că maşina nu se încadra în concepţia clasică a BMW-ului. Mini Cooper a venit cu o cu totul altă concepţie, a fost prima maşină BMW cu tracţiune faţă şi alte concepte pe care BMW nu le stăpânea atât de bine şi pe care a trebuit să învăţăm să le facem. Mini este o marcă cu mai multă fantezie, mai colorată”, a povestit dr. Petra. Pentru el, maşina perfectă trebuie să funcţioneze... perfect. Conduce BMW, pentru că asta primeşte de la firmă şi îi place, dar recomandă că preţul accesibil al confortului şi al luxului porneşte de la 30.000 - 40.000 de euro. „De multe ori, plătim şi numele mărcii. Dacă am pune o altă siglă pe aceeaşi maşină, probabil că nu am obţine aceeaşi sumă de bani pe ea”, a mai spus dr. Petra.
 
Cum vede viitorul pe patru roţi
Cât despre evoluţia industriei automobile, dr. Petra spune că unele lucruri sunt evidente. De exemplu, că maşinile vor merge automat şi că nu se cunoaşte încă nicio metodă prin care să se dubleze capacitatea de înmagazinare a energiei pentru maşinile electrice, care să permită o autonomie mai mare de 200 km. De asemenea, crede că va fi introdus, în maşină, şi Internetul.
La final, a încurajat studenţii să se pregătească temeinic, în primul rând, pe băncile facultăţii, să acumuleze cât mai multe cunoştinţe, iar, apoi, „nu strică, în primii zece ani, să treacă pe la mai multe firme. Asta îi ajută să înveţe diverse tehnologii, moduri de lucru, ştiu unde să rămână apoi. Singura recomandare este să schimbe puţin domeniile, companiile, să aibă o perspectivă mai amplă asupra a ceea ce îi interesează”, a conchis profesorul.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional