Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:48

Un contract disputat „la virgulă”: 4 luni şi o vară de lucru pierdută în „bătaia” dintre ofertanţi

Autor:

Publicat la 03 august 2021

Minim 8.360.541 lei, maxim 449.912.901 lei – banii de drumuri pe 4 ani ai Braşovului

Un contract disputat „la virgulă”:  4 luni şi o vară de lucru pierdută în „bătaia” dintre ofertanţi

O serie de drumuri judeţene din Braşov sunt pline de gropi şi degradate, iar, deocamdată, Consiliul Judeţean nu poate interveni pentru reparaţii, din cauza faptului că nu mai are contracte cu asfaltatorii. Astfel, încă din luna martie a fost lansată o licitaţie pentru a fi semnat un nou acord-cadru pentru realizarea lucrărilor de întreţinere a şoselelor judeţene, însă aceasta nu a fost încă definitivată. După cum ne-a declarat Mihai Pascu, director în cadrul CJ Braşov, licitaţia a fost blocată atât de clarificările solicitate de participanţi, cât şi de contestaţiile depuse ulterior.
Este lesne de înţeles de unde au şi apărut aceste blocaje, ţinând cont că valoarea acestui acord-cadru ce va fi încheiat pe o perioadă de 4 ani este estimată între un minimum de 7.025.665,20  fără TVA, 8.360.541,58 lei cu TVA, şi poate ajunge la un maximum de 378.078.068,80 lei fără TVA, respectiv  449.912.901 cu TVA.
CJ Braşov are un buget de peste 280 de milioane de lei pentru drumuri. Grosul se duce la investiţii, în timp ce doar puţin peste 18 milioane de lei sunt alocaţi reparaţiilor curente şi deszăpezirii

Între 3 şi 6 oferte depuse pe fiecare lot
Contractul este împărţit în trei loturi, respectiv zona Braşov, zona Făgăraş şi zona Rupea. „Pentru fiecare dintre loturi au fost depuse între 3 şi 6 oferte şi s-au solicitat foarte multe clarificări, au fost şi contestaţii, iar toate acestea au dus la întârzierea procedurii. Tocmai de aceea nu putem demara programul de reparaţii pe drumurile judeţene, însă sperăm ca până la finalul lui august să adjudecăm contractul. Până la această oră, am reuşit să efectuăm doar reparaţii în regim de  urgenţă pe drumul dintre Măgura şi Zărneşti”, a explicat Mihai Pascu.

Comentarii

'Maria'

2021-08-03 08:54:24


'In principal clarificarile sunt solicitate pentru că documentația pe baza căruia ar trebui sa se facă oferta are multe lipsuri sau nu este corect întocmită. Aici este vina beneficiarului care a prezentat asemenea documentație, nu a verificato când a primito de la proiectant sau persoana/le care au facut verificarea nu s-au achitat de sarcina din necunoaștere sau din indolenta. In concluzie vina este a beneficiarului, Consiliul Judetean.\nLa contestații este o alta problemă, majoritatea constructorilor contesta orice, oricum, pentru ca legislatia nu este suficient fundamentata pe acest domeniu, drept pentru care se profita si de aici se întârziere sau se anulează licitatiile.\nIar valorile prezentate sunt aberante dacă sunt pe aceeasi documentatie tehnică. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie