Curs BNR
1 EUR = 4.9461 RON
1 USD = 4.7286 RON
1 GBP = 5.7088 RON
1 XAU = 273.0029 RON
1 AED = 1.2874 RON
1 AUD = 3.2198 RON
1 BGN = 2.5289 RON
1 BRL = 0.9000 RON
1 CAD = 3.6612 RON
1 CHF = 4.9311 RON
1 CNY = 0.7059 RON
1 CZK = 0.1999 RON
1 DKK = 0.6650 RON
1 EGP = 0.2515 RON
1 HUF = 1.2398 RON
1 INR = 0.0598 RON
1 JPY = 3.4869 RON
1 KRW = 0.3647 RON
1 MDL = 0.2489 RON
1 MXN = 0.2340 RON
1 NOK = 0.4769 RON
1 NZD = 2.9206 RON
1 PLN = 1.0485 RON
1 RSD = 0.0421 RON
1 RUB = 0.0868 RON
1 SEK = 0.4595 RON
1 TRY = 0.2824 RON
1 UAH = 0.1600 RON
1 XDR = 6.2911 RON
1 ZAR = 0.2893 RON
Publicat la 13 iulie 2013
În emisiunea "Cafeneaua politică" a lui Horia Alexandrescu, de la MONEY CHANNEL, analiza concretă a condiţiilor în care s-a produs accidentul din Muntenegru a identificat una dintre cauzele principale ale costului – uman şi material – în continuă creştere a procesului rutier: faptul că, după 23 de ani, nu avem încă un Cod Rutier, adaptat la condiţiile actuale de desfăşurare a traficului.
Poate să pară ciudat, dar aleşii n-au avut timp, în nici una dintre sesiuni, să se aplece asupra textului – mereu revizuit – al acestui proiect, în absenţa căruia circulaţia rutieră este guvernată de vechiul cod şi de o droaie de alte reglementări contradictorii răspândite prin legislaţie diferitelor ministere.
Evident, nu absenţa codului este principala cauză a acestui accident colectiv – nici singurul şi nici cel mai grav dintre cele petrecute în ultimele două decenii. La o simplă recapitulare apar accidentele de la trecerea de cale ferată, tot cu 18 morţi, cel de la Mihăileşti, cu vreo 19, plus alte câteva, în urma cărora n-au fost instituite zile de doliu naţional, dar care au depăşit ca gravitate ceea ce s-a întâmplat pe serpentinele din Muntenegru. Cauza ţine de toate acele aproximaţii şi mostre de crasă neglijenţă ce guvernează în special transportul de persoane. În aceeaşi emisiune era evidenţiat şi un alt fapt: şi anume că în lista de revendicări pe care transportatorii au prezentat-o recent guvernului, figura un punct care cerea, nici mai mult nici mai puţin, decât renunţarea la controalele periodice ale pregătirii şoferilor, în favoarea unei proceduri "europene" de verificare "continuă". Iar faptul că printre cele 28 de revendicări nu figura nici una referitoare la transportul de persoane spune totul despre preocuparea reprezentanţilor acestui sector faţă de siguranţa celei mai preţioase "mărfi" pe care o vehiculează.
De fiecare dată când se întâmplă un fapt de gravitatea acestuia, se ridică vălul de pe ansamblul problemei scoţându-se în evidenţă majoritatea defecţiunilor care se perpetuează, în absenţa legilor sau a aplicării acestora. Este nevoie, de fiecare dată, de un tribut de vieţi omeneşti şi valori materiale ca să ne dumirim că ceea ce trebuia făcut demult şi nu s-a făcut reprezintă cauza principală a tragediilor inutile. Fie ca aceşti 18 morţi să fie cei care conving Parlamentul să purceadă fără întârziere la dezbaterea şi adoptarea noului Cod Rutier şi la aplicare severă a prevederilor acestuia.
nu este nici un comentariu
Nu am fost - ca Nicuşor - un iubitor al matematicii în şcoală. De aceea nici nu am ajuns activist civic specializat pe recuperări şi demolări ca el şi nici primar. Mi-a plăcut limba română[...]
2020-12-02 citeste mai multDomnul Nelu Tătaru zice că suntem într-o fază de stabilizare a numărului de infectări, la 9 - 10.000 zilnic. Eforturile de atingere a acestui obiectiv se văd. De vreo câteva zile comunicatele[...]
2020-11-23 citeste mai multPractic, fiecare zi înseamnă înregistrarea unui nou record de îmbolnăviri. Am ajuns deja la cifra de 10.000. Lucrurile merg după o logică a proceselor infecţioase, într-o[...]
2020-11-12 citeste mai multOmenirea începe să-şi piardă răbdarea în faţa politicilor absurde şi abuzive de „ocrotire” a sănătăţii publice, adoptate de guverne cu tentaţii totalitare. Statul îşi[...]
2020-10-30 citeste mai multProbabil că nu sunt puţini cei care se miră că preşedintelui nu îi atrage nimeni din jurul său atenţia că placa cu PSD, reluată obsesiv în fiecare discurs al său, poate fi neproductivă,[...]
2020-10-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu