Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 07:49

Un brașovean conduce un business de cinci milioane de euro de acasă

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU, Bunã Ziua Braºov

Publicat la 18 iunie 2013

Nicolae Jurca a lăsat Bucureștiul pentru Brașov, dar conduce un business național - Optiplaza Nicolae Jurca (foto), 31 de ani, a lăsat Bucureștiul pentru a se muta în Brașov, orașul său natal, de unde conduce acum businessul Optiplaza, o companie cu afaceri de aproape 5 milioane de euro din servicii de optică și comercializarea de ochelari de vedere, lentile de contact și ochelari de soare

Nicolae Jurca a lăsat Bucureștiul pentru Brașov, dar conduce un business național - Optiplaza Nicolae Jurca (foto), 31 de ani, a lăsat Bucureștiul pentru a se muta în Brașov, orașul său natal, de unde conduce acum businessul Optiplaza, o companie cu afaceri de aproape 5 milioane de euro din servicii de optică și comercializarea de ochelari de vedere, lentile de contact și ochelari de soare. În 2007, Jurca a intrat în contact cu o afacere deloc familiară: Optiplaza, alcătuită în acel moment din șase magazine, din care patru în București, unu în Brașov și unu în Brăila. Afacerea este deținută de AMC SRL, o firmă de distribuție de rame de ochelari și ochelari, cu participații deținute de Marius Chiriac și Cristina Bereș, în proporție de 90%, și Paul Licșor. Istoria Optiplaza este mai veche și se confundă cu cea a marilor centre comerciale. Din totalul cifrei de afaceri, ochelarii de soare și cei de vedere înseamnă câte 40%, iar lentilele de contact cam 20%. La șase ani de când a lăsat Bucureștiul pentru provincie, Jurca spune că nu regretă decizia, deși drumurile îl poartă în continuare spre București câteva zile în fiecare săptămână: „Decât să fi petrecut zilnic două ore în trafic, la Brașov fac cinci minute până la serviciu și stau mai mult cu familia mea. O afacere se poate conduce la fel de bine și din provincie, chiar dacă magazinele cele mai bune sunt la București”. Primul magazin de optică cu design care „sare în ochi”, care vindea branduri precum Escada, Furla sau Givenchy, a fost inaugurat odată cu deschiderea complexului Plaza din cartierul bucureștean Militari, de unde și denumirea lanțului de magazine. Într-o perioadă în care pe piață nu existau malluri, iar optica în centrele comerciale era un concept nou, Optiplaza s-a diferențiat mai ales prin consilierea acordată clientului. În prezent, Optiplaza a ajuns la 13 magazine în Capitală și 21 în restul țării, iar în cadrul acestora lucrează 35 de optometriști și au zece medici colaboratori. Iar dacă brandul Optiplaza este destinat unui segment de cumpărători cu salarii peste medie și ajunge chiar la lux, Plus Optic, un alt brand al companiei, vine în completarea acestuia. Administrat tot de Jurca, este destinat oamenilor cu venituri medii. De fapt, la începutul carierei sale în firmă, Jurca avea în responsabilitate exclusiv marketingul acestuia. Post pe care l-a ocupat pentru o scurtă perioadă de timp, înainte ca proprietarii să îi lase în responsabilitate partea de retail a întregului business. „Oamenii făceau atunci vânzarea după talentul nativ, iar noi am încercat să introducem proceduri care să stabilească rolul fiecăruia în magazin”. Dacă până în 2008, rețeaua Plus Optic avea magazine în Brașov, București, Drobeta-Turnu Severin și vindea sub umbrela unei alte firme, în 2008, cu un an înainte de a se face simțite efectele crizei și pe piața locală, cele două au fuzionat. „A fost un moment în care am fost priviți cu suspiciune de proprietarii de malluri pentru că era o perioadă în care mulți și-au transferat magazinele sub firme care nu mergeau, în insolvență”. Obiectivul mutării de atunci era de a ajunge numărul unu în piața de optică, lucru care s-a și întâmplat în 2009, în momentul fuziunii, când Jurca a ajuns și directorul general al companiei. De la o cifră de afaceri de 1,7 mil. euro în 2007, compania a crescut la aproape cinci anul trecut. Totuși, a fost vorba despre o „creștere artificială”, datorită măririi numărului de magazine prin fuziune și noilor deschideri, nicidecum datorită vânzărilor, care au fost în scădere în toți acești ani. Din 2007 și până acum compania nu a înregistrat profit, iar cel mai bun an, judecând după primul trimestru al lui 2013, ar trebui să fie cel de acum.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie