Un brașovean a dat business-ul farmaceutic pe ciocolată!
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU, Bunã Ziua Braºov
Publicat la 14 iunie 2013
Florin Iacab a preferat o afacere mai mică, dar cu posibilitatea de a fi alături de familie. În medie, fiecare al treilea brașovean care intră în ciocolaterie ajunge să și cumpere
Florin Iacab a preferat o afacere mai mică, dar cu posibilitatea de a fi alături de familie. În medie, fiecare al treilea brașovean care intră în ciocolaterie ajunge să și cumpere. Vânzarea medie pe client este de 50 de lei
Brașoveanul Florin Iacab (foto) a lăsat în spate 15 ani de management în multinaționalele farmaceutice și și-a deschis, la Brașov, o ciocolaterie. „Sunt mai multe motive pentru care am preferat să facem acest business mic, de familie, dar în primul rând e faptul că am preferat să am grijă de sănătatea mea”, povestește antreprenorul. „Ajunsesem să îmi văd familia doar în week-end-uri, copiii creșteau, iar eu eram tot pe drumuri”, mai spune Iacab.
Bărbații, principalii cumpărători
Anul trecut, antreprenorul a deschis ciocolateria Leonidas din Brașov. „Investiția inițială a fost de 35.000 de euro și ne-am programat recuperarea investiției în trei ani”. „Cea mai bună perioadă de vânzări sunt sărbătorile, în principal cele de iarnă. Merge bine și de Valentine`s Day, de Dragobete, de 1 și 8 martie, dar de Paște nu mai e același lucru. În magazin nu vin doamnele, pentru că ele sunt la regim, dar să știți că vin domni care se respectă, care apreciază o ciocolată bună și care, deși sunt la regim, au primit recomandări din partea nutriționiștilor să consume ciocolată bună într-o anumită măsură. Mereu am spus că ciocolata e bună, e recomandată, dar important este să o consumi într-o cantitate care să nu îți facă rău”, a mai spus antreprenorul.
Totuși, Iacab spune că nu din clienții din magazin își acoperă costurile. „Avem clienți corporate care doresc să achiziționeze ciocolată și oferă cadouri sau le consumă în board-urile de conducere. Și hotelurile cumpără pentru a oferi clienților în cadrul serviciilor oferite sau ca și desert. În vara aceasta ne dorim să ne axăm mai mult pe segmentul turiștilor, dar nu vom lăsa nici segmentul corporate”.
50 de lei, comanda medie în magazin
În medie, fiecare cumpărător achiziționează ciocolată Leonidas de 50 de lei. Media este bună, dacă te gândești că prețul unui kilogram de praline este de 186 de lei. „În medie, din trei clienți care intră în magazin unul cumpără ciocolată. Știu că sunt oameni care fac eforturi mari ca să își cumpere două praline. Sunt oameni care își așteaptă pensia sau salariul și vin lunar să cumpere ciocolată bună. Dacă vin persoane care pleacă fără să salute, de exemplu, e clar că pe aceștia nu o să îi mai vezi în magazin”, mai povestește Iacab.
Mai vrea să deschidă o ciocolaterie în Cluj
În urma discuțiilor cu masterfrancizorul, Iacab a „căpătat” o oarecare exclusivitate pe Transilvania, în contract fiind prinsă și posibilitatea ca brașoveanul să poată deschidă ciocolaterii Leonidas și în alte zone ale regiunii. „Mă gândesc ca din iarnă să încerc și piața Clujului, mai ales că am ceva clienți corporate care doresc să fim mai aproape de ei”, a mai spus Iacab. „Din toamnă vrem să pornim și un proiect pe nutriție, pentru a face cunoscute beneficiile consumului de ciocolată. Lumea crede că ciocolata îngrașă, dar ar trebui să se știe că un consum moderat este benefic pentru organism”, a mai spus antreprenorul brașovean.
Beneficiile ciocolatei
Potasiul și magneziul conținute de ciocolată combat oboseala musculară. Ciocolata este un antidepresiv natural, acționând la nivelul creierului cu efecte asemănătoare medicamentelor. De asemenea, ciocolata previne bolile de inimă, fiind recunoscută și pentru faptul că favorizează scăderea nivelului de colesterol „rău” din sânge și că menține elasticitatea pereților vaselor sanguine, datorită conținutului bogat de antioxidanți. Ciocolata protejează ficatul, ajută la arderea caloriilor și are efect antirid.
Cine este Leonidas?
Leonidas este un producător belgian de ciocolată de renume mondial, având peste 1.400 de magazine în întreaga lume. Compania comercializează peste 100 de tipuri de ciocolată belgiană, toate fiind produse în fabrica din Belgia.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu