banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8536 - 30 oct 08:24

Ultimul traseu al Autostrăzii Braşov - Bacău, prezentat primarilor. Prejmerul are deja obiecţii

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 30 octombrie 2025

Ultimul traseu al Autostrăzii Braşov - Bacău, prezentat primarilor. Prejmerul are deja obiecţii

Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a prezentat, miercuri, 29 octombrie, la Consiliul Judeţean Braşov noua variantă de traseu Autostrăzii Braşov – Bacău, propusă în urma analizelor din teren şi a dezbaterilor punctuale desfăşurate pe parcursul anului. 

Şedinţa Codlea, Hălchiu, Braşov, Bod, Sânpetru, Hărman, Prejmer 
Traseul străbate localităţile Codlea, Hălchiu, Braşov, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer, până la limita cu judeţul Covasna, pe o lungime de 37 km. Pe traseu sunt prevăzute noduri rutiere la intersecţiile cu drumurile naţionale şi judeţene, supratraversări ale căii ferate şi un tunel în zona de protecţie a Dealului Lempeş.

Adrian Veştea: Vrem să ne asigurăm că documentaţiile proiectului au fost analizate sub toate aspectele de factorii locali implicaţi 
Prezentarea traseului a fost făcută de CNIR în contextul în care a fost depusă la Consiliul Judeţean Braşov documentaţia pentru obţinerea Certificatului de urbanism. 
De altfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că „la nivelul Consiliului Judeţean, vrem să ne asigurăm că documentaţiile proiectului au fost analizate sub toate aspectele de factorii locali implicaţi, în aşa fel încât impactul obiectivului să fie corect evaluat şi beneficiile sale să depăşească eventualele dezavantaje pentru localităţile străbătute”. 

Punctul 0: intersecţia cu Autostrada Braşov – Bucureşti
Kilometrul zero al autostrăzii A13 este situat la intersecţia cu autostrada A3 Bucureşti – Braşov, lângă municipiul Codlea. Traseul se menţine în forma iniţială până la intersecţia cu DN 13, unde este prevăzut un nod de legătură. În această zonă se va ţine cont de proiectul Primăriei Braşov de lărgire la patru benzi a tronsonului de la ieşirea din oraş, până la intersecţia Bod-Hălchiu, prin corelarea celor două obiective investiţionale.

Va ocoli zona fabricii Carfil de la Hărman 
Mai departe, de la km 8, autostrada continuă pe un traseu modificat care respectă condiţionalităţile transmise de SC Carfil SA privind existenţa unei distanţe de siguranţă, precum şi de restricţiile din zona de protecţie a ariei protejate Dealul Lempeş, care va fi subtraversată prin intermediul unui tunel cu lungimea de 600 de metri.

Sânpetru: Nod de legătură cu DJ 103, Bod
În zona Sânpetru este prevăzut un nod de legătură cu DJ 103, Bod - Sânpetru. 

Hărman: Supratraversare DN11, nod cu DN 10
Pe teritoriul administrativ al Hărmanului, autostrada străbate zona de dezvoltare a localităţii, trece peste DN 11 şi calea ferată şi continuă până la intersecţia cu DN 10 unde sunt prevăzute un nod rutier şi un drum de legătură spre Stupinii Prejmerului.
Reamintim că, luna aceasta, la Consiliile Judeţene Braşov, Covasna şi Bacău a fost depusă documentaţia pentru emiterea certificatelor de urbanism.

Cea mai scurtă legătură a Braşovului cu A13 se va face pe DN 13
În timpul discuţiilor de la Consiliul Judeţean Braşov, una dintre temele discutate a fost cea a conexiunilor Braşovului cu viitoarea autostradă şi în mod special rezolvarea ieşirii din municipiul reşedinţă de judeţ pe DN13, aceasta fiind cea mai scurtă legătură a municipiului cu noua autostradă. 
„Pe mine, ca primar de la Braşov, m-a interesat foarte mult cum se interconectează DN 13 cu această posibilă autostradă, având în vedere că noi lucrăm la o documentaţie de lărgire a tronsonului de la ieşirea din Braşov, DN13, intersecţia Bod-Hălchiu, în aşa fel încât să ne coordonăm cu cei care elaborează documentaţia pentru această autostradă. Am aflat astăzi lucruri necesare, de care proiectantul cu care lucrăm trebuie să ţină cont, respectiv de aceste intersecţii cu viitoarea autostradă. Noi vrem să lărgim, aşa cum am spus, la patru benzi de circulaţie, să reconfigurăm această ieşire din Braşov pe DN 13, care este subdimensionată şi vedem cu toţii blocajul care există astăzi în trafic. În momentul de faţă elaborăm documentaţia, cu proiectanţii, şi este foarte important să ne cuplăm cu aceşti proiectanţi ai Ministerului Transporturilor, cu care să discutăm soluţiile, şi să elaborăm soluţii comune. Sper ca şi autostrada asta, care acum este într-un stadiu de discuţii şi de soluţii din partea proiectanţilor, în următorii ani să se şi întâmple şi e foarte important ca Braşov-Bacău să există”, a declarat primarul Braşovului, George Scripcaru.

Prejmer: Primăria vrea ca drumul să fie reproiectat ţinând cont de o investiţie din comună 
În cadrul discuţiilor, oficialii din Prejmer au ridicat unele obiecţii cu privire la traseul prezentat, invocând existenţa unor investiţii în dezvoltare în zona traversată de viitoarea autostradă. Oficialii CNIR şi proiectanţii urmează să integreze planurile urbanistice zonale ale acestor obiective în proiectul actual al autostrăzii, astfel încât viitorul drum de mare viteză să răspundă pe deplin necesităţilor din comunităţile locale pe teritoriul cărora se va realiza. 
La întâlnirea de la Consiliul Judeţean Braşov au participat George Stănică – manager de proiect, Violetei Băjenaru - responsabil principal de contract din partea CNIR, Adrian Iatan - vicepreşedintele Consiliului Judeţean, George Scripcaru - primarul Braşovului, Alexandra Săliştean - arhitectul-şef al judeţului Braşov, Ioana Drugan – primarul comunei Hălchiu, Marian Arhire - primarul comunei Sânpetru, Onoriu Velican - primarul comunei  Hărman,  Sorin Tomi – viceprimarul comunei Prejmer, specialişti în urbanism de la Codlea şi Bod, precum şi reprezentanţi ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie