Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:26

Uliţa DJ104

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 iulie 2013

„Drumul ruşinii” trebuie refăcut deja din temelii. Şoseaua e de-a dreptul impracticabilă pe unele porţiuni. Asfaltul a dispărut de mult, iar pe unde mai există, n-ai cum să te fereşti de gropi!

Uliţa DJ104

Din cauza faptului că Guvernul a alocat prea puţini bani Braşovului pentru reparaţia de drumuri, refacerea DJ 104 Şercaia – Hoghiz este încă pusă sub semnul întrebării. Recent, autoritatea judeţeană a încheiat o asocierea cu producătorul francez de ciment Hoghiz „în vederea realizării unor lucrări adiacente” la acest drum.
Pe zi ce trece, din cauza intemperiilor şi a traficului greu şoseaua devine de-a dreptul impracticabilă, porţiuni întregi fiind pur şi simplu minate de craterele care au câteva zeci de centimetri. De exemplu, în Veneţia de Jos, nici nu mai există asfalt, iar drumul arată ca o uliţă plină de gropi şi denivelări. Preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu, a anunţat că instituţia a reuşit să bugeteze şase milioane de lei pentru acest drum sumă ce ar urma să fie folosită pentru reabilitarea drumurilor de pe raza localităţilor Fântâna, Comăna şi Hoghiz. În sensul reparării acestui drum judeţean, dar şi a altora, a fost contractat şi un credit bancar de 21,6 milioane de lei, pe o perioadă de zece ani.
Şi între satele şi comunele de pe traseul DJ 104 sunt însă, bucăţi întregi unde nu mai există asfalt, s-au format şanţuri şi practic nu mai există variantă de ocolire a acestor gropi, ţinând cont că de câţiva ani nu s-a mai pus nici măcar o „plombă”, autorităţile judeţene sperând în sprijinul Guvernului pentru această investiţie de zeci de milioane de euro, dar în zadar. Atunci când plouă, şoseaua devine şi mai periculoasă ţinând cont că gropile se umplu cu apă. Pentru realizarea drumului amintit este nevoie de „reabilitarea fundaţiei, lucrări de apărare-consolidare, lucrări accesorii şi lucrări poduri”. Drumul fusese inclus în programul Ministerului Dezvoltării „Reabilitare şi modernizare 10.000 de km de drumuri de interes judeţean şi drumuri interes local”, care însă, a fost abandonat.


 

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie