Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:45

„Uitat în aer”

Autor:

Publicat la 13 august 2015

Fost şef al Aeroclubului Român: „Este un cumul de abateri fără precedent de la legislaţia aeronautică românească”

Fostul director al Aeroclubului Român, Nicolae Preda, susţine că s-au încălcat toate procedurile în cazul pilotului dispărut, iar Mircea Crăciun a fost pur şi simplu „uitat în aer”, dispariţia sa fiind sesizată abia după ce fiul pilotului a sunat să întrebe ce s-a întâmplat cu tatăl său.
„Comandantul de aeroclub are responsabilitatea directă a desfăşurării activităţii de zbor. Haos total, asta rezumă activitatea Aeroclubului de la Sânpetru (n.r. jud. Braşov). Când nu există o organizare şi când haosul domneşte într-o unitate de aviaţie, astea sunt consecinţele. Nu poţi ca într-o unitate a Aeroclubului Român să te comporţi ca şi când te duci, îţi iei bicicleta şi începi să faci un raid prin păduri. Totul e reglementat, totul e legiferat! Aeroclubul Român funcţionează strict după regulile aeronautice, după codul aerian român şi o grămadă de regulamente şi instrucţiuni de organizare şi desfăşurare a zborului'', a declarat Nicolae Preda la o televiziune de ştiri.
Fostul director al Aeroclubului Român susţine că pilotul Mircea Crăciun a fost pur şi simplu „uitat în aer” de autorităţi. „Este un cumul de abateri fără precedent de la legislaţia aeronautică românească. Niciodată nu s-a mai întâmplat să fie uitat un pilot în aer. Ei au închis hangarele, au plecat acasă şi, seara, fiul domnului Mircea Crăciun a sunat şi a întrebat: «Unde e tata»?”, a declarat Preda.
Acesta a infirmat ipoteza că pilotul Mircea Crăciun ar fi făcut un zbor de verificare a planorului, spunând că asemenea zboruri nu se fac în munţi. „Când se procedează la un zbor tehnic, nu se duce planorul în munţi! Se duce la verticala aerodromului, în zona de centru, pe o raza de 2 km, la 1.200-1.400 m, şi acolo pilotul îşi testează aparatul. E absolut normal ca pilotul să efectueze zborul tehnic la verticală după reasamblare. Dacă apare o defecţiune tehnică, aterizezi imediat dacă îţi permite situaţia; dacă nu, părăseşti avionul sau aeroplanul cu paraşuta. Dacă rămâi fără baterie sau transponderul nu funcţionează, vii imediat la aterizare”, a comentat Preda.

Conform informaţiilor apărute în ultimele zile, planorul lui Mircea Crăciun nu avea transponder şi nici plan de zbor. „Sper că Ministerul Transportului a ridicat totul, şi înregistrările, şi cronometrajele. El (n.r. Crăciun) a zburat cu planorul şi a fost remorcat de un avion pilotat de comandatul Aeroclubului, Cojocaru Stelian. El e direct responsabil de tot ce s-a întâmplat acolo”, a mai comentat Nicolae Preda, precizând că orice pilot, indiferent de experienţa sa, are atribuit un instructor de zbor.
Preda spune că Stelian Cojocaru ar fi trebuit să facă, alături de Mircea Crăciun, pregătirea zborului, a traseelor posibile şi să anunţe organul de trafic unde are loc zborul. „Acum, nu se ştie absolut nimic. Ce se caută acum e acul în carul cu fân. El poate fi căzut la 500 m-1 km de aeroclub şi părerea mea e că îl vor găsi numai accidental”, conchide Preda.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie