Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:03

„Turbiditatea apei”, dezbătută în Consiliul Local

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 martie 2018

Apă a fost de 20 de ori mai tulbure decât maximul admis, a comunicat oficial Compania Apa, dar alternativa era debranşarea Braşovului şi a zonelor limitrofe

„Turbiditatea apei”, dezbătută în Consiliul Local

După ce săptămâna trecută braşovenii au avut probleme cu apa mâloasă, miercuri, în şedinţa de plen a Consiliului Local, subiectul a fost intens dezbătut de aleşi, principalul subiect de discuţie fiind strategia de comunicare a companiei.
Astfel, consilierul local al PNL Adrian Oprică a solicitat un audit la Compania Apa: „Cred că este necesar un audit la Compania Apa şi eventual, dacă este nevoie, să se formeze şi o comisie din care să facă parte consilierii locali”. La rândul său, liderul grupului PSD din Consiliul Local Braşov, Lucian Pătraşcu, crede că în perioada respectivă „a fost o comunicare defectuoasă. Nici Primăria Braşov, nici Consiliul Judeţean, care sunt principalii acţionari ai companiei, nu au avut reacţii oficiale referitor la acest subiect. Solicit efectuarea unui control la operatorul de apă şi am dori ca săptămâna viitoare să avem o discuţie cu cei din conducerea Companiei Apa”.

Conducerea Companiei Apa va fi chemată în faţa aleşilor, pentru a oferi explicaţii
În timpul şedinţei a intervenit şi primarul Braşovului, George Scripcaru, care i-a anunţat pe aleşi că „am solicitat un punct de vedere scris de la Compania Apa despre modul în care a gestionat situaţia. A fost o problemă de comunicare. Tot noi am luat legătura cu ei şi să rezolvăm situaţia. Voi solicita conducerii Companiei Apa să vină în şedinţa de plen următoare, pentru  oferi explicaţii şi să ofere toate detaliile pe care le consideraţi utile.

Situaţie unică în ultimii 20 de ani
Pe de altă parte, în documentul transmis Primăriei, Compania Apa precizat că în punctul maxim, apa a atins o „turbiditate de peste 20 de ori mai mare decât valorile maxim admise. Această situaţie este unică în ultimii 20 de ani. La aceste valori de turbiditate, apa este mâloasă şi imposibil de limpezit în orice uzină de tratare obişnuită”.

A fost ales răul cel mai mic: apă tulbure, dar nepericuloasă
Reprezentanţii operatorului de apă au anunţat că la momentul respectiv Compania Apa avea de ales între oprirea alimentării cu apă din lacul de acumulare Tărlung (decizie care ar fi afectat două treimi din populaţia Braşovului, plus Săcele şi alte zone arondate barajului) şi livrarea apei tulburi, dar nepericuloase, la un debit mai scăzut şi completarea deficitului de apă din surse subterane. „Întreruperea alimentării cu apă ar fi constituit un risc mult mai mare faţă de cel al continuării furnizării cu turbiditate mai mare, pentru o perioadă limitată”, se mai arată în document. În aceste condiţii, conducerea companiei a precizat că a fost luată decizia alimentării cu apă, dar cu preluarea unei cantităţi mai mici din lacul de acumulare. „Menţionăm că infrastructura existentă nu permite alimentarea cu apă din subteran a întregului oraş. Pentru extinderea zonelor deservite din sursa subterană am trecut la manevrele de inversare a alimentării cu apă, respectiv decuplarea de la sursa de suprafaţă şi recuplarea la sursa din puţuri. Aceste manevre se efectuează progresiv, limitat de timpii necesari golirii şi reumplerii în condiţii de siguranţă a instalaţiilor”, a mai transmis conducerea companiei.

Comunicarea a fost afectată de un „mesaj neautorizat” transmis de internauţi
În ceea ce priveşte comunicarea, Compania Apa a anunţat că a postat pe site-ul propriu cinci comunicate, iar în perioada în care au fost probleme cu apa, „traficul pe site a fost de 12 ori mai mare faţă de cel obişnuit”. De asemenea, prin serviciul call-center a fost înregistrat un mesaj automat de întâmpinare prin care se ofereau infirmaţii referitoare la apă. Ba mai mult, Compania Apa a anunţat că „am avut o singură reclamaţie scrisă la apa tulbure”.
„Comunicarea oficială a cuprins datele reale şi a fost coordonată cu cea a Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Braşov. Aceasta a fost afectată un mesaj de un mesaj neautorizat care a circulat pe reţelele de socializare şi a indus temeri legate de siguranţa consumării apei. Acestea au fost stinse treptat prin comunicate oficiale, numărul apelurilor la Centrul de Clienţi al Companiei descrescând”.
După această criză, Compania a anunţat că îşi va întări procedurile de comunicare în condiţii de criză.

+2 -1

Comentarii

liviu paulus

2018-03-22 17:14:11


Primaria trebuia sa comunice, la fel ca la un dezastru.

Brașoveanul apulitic

2018-03-22 17:12:56


Hai mă copii din consiliul local , stați cuminți în scaunele voastre ! Voi n-ați înțeles încă ,n-ați priceput că , compania (h)apa ,la Brașov, e stat în stat ,și nu dă sama nimănui ,dapă-i vouă .Ar fi de minune să aveți curajul să faceți vre-un control , cât de cât serios la această companie.

Lazar

2018-03-22 09:09:45


O comisie pentru verificarea companiei Apa este binevenita.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie