Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:30

Țucunel reia ideea aeroportului de mai mici dimensiuni

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 26 ianuarie 2012

Președintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Brașov, Nicolae Țucunel (foto), a anunțat, ieri, că în condițiile în care lucrările la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav trenează de ani de zile, ar fi oportună realizarea Aerodromului Iosif Șilimon, unde vor putea ateriza avioane de capacități de sub 70 de locuri

Președintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) Brașov, Nicolae Țucunel (foto), a anunțat, ieri, că în condițiile în care lucrările la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav trenează de ani de zile, ar fi oportună realizarea Aerodromului Iosif Șilimon, unde vor putea ateriza avioane de capacități de sub 70 de locuri. „Un astfel de proiect este realizabil în șase luni de la finalizarea proiectului, iar investițiile ar putea ajunge la 20 - 25 de milioane de euro. Bani credem că s-ar găsi. Dacă anul trecut s-au investit peste 30 de milioane de euro în domeniul schiabil cu bani de la Guvern, credem că s-ar putea găsi o astfel de sursă și pentru un astfel de proiect”, a explicat Nicolae Țucunel. Acesta a mai spus că primarul Brașovului, George Scripcaru, este „deschis” la realizarea proiectului, urmând ca în perioada următoare să se încerce negocierea proiectului și cu președintele Consiliului Județean, Aristotel Căncescu, acesta exprimându-și clar poziția cu privire la realizarea unui aeroport de mai mari dimensiuni care necesită investiții de aproximativ 60 de milioane de euro. „Un aeroport de mai mici dimensiuni ne-ar putea lega cu lumea prin Viena, Budapesta sau Paris și ar putea să ne ducă direct la Chișinău, de exemplu. Eu am vorbit cu unul din directorii Aeroportului de la Strassbourg care a fost deschis la o linie de low-cost Brașov – Strassbourg. De asemenea, cei de la Lufthansa ar vrea să ne lege cu Nurnberg-ul, unde e o comunitate mare de români, dar și cu Bavaria, unde își au sediul multe din multinaționalele care au fabrici în Brașov”, a mai spus Țucunel. Potrivit sursei citate, pentru realizarea aeroportului de mici dimensiuni nu ar fi nevoie de foarte multe lucruri, mai ales că există deja o pistă a Aerodromului Mircea Zorileanu și o serie de construcții care ar urma să fie cuprinse în proiect. „Aici ar urma să aterizeze avioane gen ATR 72, adică cu o capacitate de cel mult 70 de călători”, a spus Țucunel, care a precizat că realizarea aeroportului mic este doar o primă în realizarea aeroportului mare pe care îl vizează administrația județeană. Nemulțumit de clasa politică „Eu eram consilier județean în 2007 când a fost aprobat realizarea acestui aeroport. Termen era 2010, iar acum suntem în 2012 și nu s-a realizat. De asemenea, o altă problemă este autostrada Brașov – Borș, care trebuia finalizată, potrivit estimărilor inițiale, tot până anul acesta. Undeva se produce un scurtcircuit în lumea politică și astfel de lucruri, bine gândite inițial, nu se mai realizează. Eu unul sunt nemulțumit de clasa politică, din care fac și eu parte, dar voi rămâne în continuare în ea pentru a spune și în interior acest lucru”, a mai spus Țucunel, care este și consilier local. „Eu cred că este cazul să reformăm tot ce înseamnă structură asociativă, pornind de la partide politice, continuând cu organizațiile patronale, sindicale sau culturale, și încheind cu cele de caritate, deoarece de 22 de ani toate acestea se întemeiază pe relații personale sau interese de grup. Sunt unii lideri sindicali de zeci de ani în funcții, dar acești oameni nu mai au aceeași putere și voință de a se lupta pentru ceilalți. Cred că posturile de conducere trebuie limitate la maxim două mandate”, a mai precizat Țucunel, membru în Comitetul de Conducere al Camerei de Comerț și Industrie a României. Căncescu: „E o strategie electorală!” Contactat telefonic, președintele CJ Brașov, Aristotel Căncescu, ne-a declarat că procedurile pentru realizarea Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav sunt în plină desfășurare. „Noi am scos la licitație pista, care va fi una de 2,8 kilometri și va necesita investiții de 20 de milioane de euro. Deocamdată cei de la SEAP nu au publicat licitația, că ne uităm zilnic. Noi am trimis documentele la ANRMAP încă de anul trecut, dar ne-au fost blocate o lună și apoi ne-au fost retrimise să modificăm ceva. Am modificat, iar acum trei săptămâni le-am retrimis. Acum tot așteptăm să se publice licitația pe SEAP”, ne-a declarat sursa citată, care a precizat că deja s-au făcut foarte multe din procedurile necesare pentru realizarea aeroportului, cum ar fi despăgubirea proprietarilor din zonă sau anumite lucrări de tasare și împrejmuire a terenului. Șeful executivului CJ crede că afirmația lui Țucunel face parte dintr-o strategie electorală.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie