Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 20:44

Tronsonul din DN 1 care traversează Făgăraşul a tot fost pasat între autorităţi, iar rezultatul este că s-a umplut din nou de şanţuri şi gropi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 29 martie 2016

Tronsonul din DN 1 care traversează Făgăraşul a tot fost pasat între autorităţi, iar rezultatul este că s-a umplut din nou de şanţuri şi gropi

Chiar dacă nu am avut parte o iarnă prea grea, în Făgăraş, vestitorii primăverii au rămas tot gropile.

Şi în acest an, ca de altfel şi anii trecuţi, tronsonul din DN 1 care traversează municipiul a început să se umple de gropi şi de denivelări. La distrugerea carosabilului au contribuit şi firmele care au lucrat la introducerea sistemului de apă şi canalizare şi care s-au mulţumit doar să arunce nişte pământ în tranşeele pe care le-au săpat în vara anului trecut şi care cu timpul s-a lăsat, astfel că şoseaua mai este practicabilă doar pe mijlocul ei la ieşirea spre Sibiu. Ici şi colo au fost lăsate şi gropi mai mari pentru viitoarele racorduri, astfel că şoferii trebuie să fie foarte atenţi când tranzitează această şosea.

Şi până la urmă cine se ocupă de reparaţii?
Administrarea acestei şosele a fost incertă în ultimii ani, astfel că nici Primăria şi nici Compania de Drumuri nu au vrut să facă lucrări de anvergură pe acest tronson de şosea care are o lungime de 4 km. Iniţial, în 2004, Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş acest tronson din DN1, pentru a-l reabilita complet, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrurile au ajuns să se tranşeze în instanţă în privinţa administrării drumului, iar, 2014, şoseaua a revenit în administrarea Primăriei, fără să mai fi fost efectuate reparaţiile. În schimb, Legea 198/2015 de aprobare a ordonanţei de urgenţă 43/1997 privind regimul drumurilor, act normativ ce a fost aprobat în vara lui 2015, după ce proiectul a fost dezbătut timp de cinci ani în cele două camere ale Parlamentului obliga Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) trebuie să reparare porţiunile de drum naţional care tranzitează municipiile, acest lucru fiind stabilit ca urma a unui amendament depus de mai mulţi demnitari. Mai mult, în luna decembrie a anului trecut, deputatul făgărăşean Daniel Zamfir anunţa că CNADNR pregăteşte un proiect de hotărâre de Guvern privind preluarea sectorului din DN 1 care traversează Făgăraşul. „Această preluare s-ar face pentru a fi reabilitat acest sector de drum. Demersul a fost întârziat din cauza unor probleme juridice legate de scuarul de pe mijlocul drumului, pentru că acesta trebuia înregistrat la cadastru”, preciza la acea vreme deputatul. Iniţial, în 2004, Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş acest tronson de 4 km din DN1, pentru a-l reabilita complet, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrurile au ajuns să se tranşeze în instanţă în privinţa administrării drumului, iar, anul trecut, şoseaua a revenit în administrarea Primăriei, fără să mai fi fost efectuate reparaţiile.

Nici de ocolitoare nu se mai ştie nimic
Ţinând cont că traficul greu creează mari probleme în Făgăraş, din cauza lipsei unei şosele ocolitoare, localnicii au strâns în 2014 semnături pentru restricţionarea circulaţiei maşinilor de mare tonaj prin centrul oraşului. Aceştia au cerut fie introducerea unei taxe de tranzit, bani cu care să se poată reabilita infrastructura stradală, fie construcţia centurii ocolitoare promisă doar în campaniile electorale. Cele 6.000 de semnături strânse de făgărăşeni a ajuns şi pe masa ministrului Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus. De asemenea, proiectul autostrăzii dintre Braşov şi Sibiu oferea şi soluţia pentru ca Făgăraşul să scape de traficul greu, dar odată cu „retrogradarea” şoselei de mare viteză la drum expres, varianta de ocolire pentru municipiul Făgăraş a rămas o necunoscută.
 

+0 -0

Comentarii

cristian

2016-03-29 07:01:38


Vorbim si ne laudam cu realizari care nu ating nici 30% din realizarile comunistilor,exemplu clar de incompetenta,neglijenta si lipsa de respect fata de cetateni este aceasta portiune de 4 km din Fagaras,4 km care reprezinta neputinta unei tari de rezolvare a acestei situatii.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie