Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:45

Tronsonul CFR Braşov - Sighişoara: majorare cu 305 milioane de lei

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 19 sepembrie 2022

Tronsonul CFR Braşov - Sighişoara: majorare cu 305 milioane de lei

Lucrările de modernizare a Magistralei de tren Braşov-Sighişoara vor fi mult mai scumpe faţă de valoarea estimată, ca urmare a majorării costurilor pentru materialele de construcţii. Astfel, recent, CFR a semnat un act adiţional cu Asocierea RailWorks, formată din Aktor SA(Lider), Alstom Transport SA şi Arcada Company SA pentru indexarea preţurilor în conformitate cu prevederile guvernamentale. Valoarea totală a contractului a crescut de la 3.240.466.699,24 cu TVA (2.723.081.259,87 lei fără TVA), la 3.545.469.843,85 lei cu TVA (2.979.386.423,41 fără TVA). Practic, vorbim de o diferenţă de 305 milioane de lei.
Cel mai greu lot feroviar dintre Braşov şi Sighişoara, tronsonul Apaţa-Caţa acum în lungime de 43 km şi 28 kilometri după finalizare, include execuţia a două tuneluri, la Ormeniş şi Homorod.  Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură.
Investiţia este finanţată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) şi din bugetul de stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere, din care 48 de luni aferente execuţiei şi 60 de luni pentru garanţie. Teoretic, treaba ar trebui terminată până la finalul anului viitor, însă în doi ani de la demararea proiectului, progresul a fost destul de mic, de aproximativ 15%.

+0 -4

Comentarii

'Lazar'

2022-09-19 09:19:05


'Majorare da dar de ce nu se lucreaza pe acest santier ?.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie