Curs BNR

1 EUR = 4.9480 RON

1 USD = 5.0712 RON

1 GBP = 5.6665 RON

1 XAU = 270.7335 RON

1 AED = 1.3807 RON

1 AUD = 3.2654 RON

1 BGN = 2.5298 RON

1 BRL = 0.9364 RON

1 CAD = 3.6803 RON

1 CHF = 5.1139 RON

1 CNY = 0.7127 RON

1 CZK = 0.2015 RON

1 DKK = 0.6654 RON

1 EGP = 0.2590 RON

1 HUF = 1.1686 RON

1 INR = 0.0619 RON

1 JPY = 3.4931 RON

1 KRW = 0.3513 RON

1 MDL = 0.2594 RON

1 MXN = 0.2507 RON

1 NOK = 0.4657 RON

1 NZD = 2.8642 RON

1 PLN = 1.0250 RON

1 RSD = 0.0422 RON

1 RUB = 0.0867 RON

1 SEK = 0.4536 RON

1 TRY = 0.2734 RON

1 UAH = 0.1373 RON

1 XDR = 6.4929 RON

1 ZAR = 0.2806 RON

Editia 7794 - 05 oct 07:50

PRIMĂRIA BRAŞOV I-A PROPUS UN PROIECT MINISTRULUI FONDURILOR EUROPENE:

Trenurile metropolitane Braşov

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 06 iulie 2020

Linii ferate de conexiune între localităţile limitrofe Braşovului, cum ar fi Codlea sau Zărneşti, dar şi cu oraşe precum Sfântu Gheorghe sau staţiunile din Valea Prahovei

Trenurile metropolitane Braşov

Prezent vineri la conferința de presă organizată la Centrul de Afaceri din Bartolomeu cu ocazia vizitei la Brașov a ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloș, primarul George Scripcaru a „depus” un proiect pentru obținerea unei finanțări europene nerambursabile. 

Fac acest lucru în direct, în prezența ministrului Fondurilor Europene, a prefectului Județului Brașov, Cătălin Văsii, a președintelui Consiliului Județean, Adrian Veștea, a reprezentanților presei. Solicit ca în POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare – n.r.) sau în alt program de finanțare să se includă un proiect prin care, la Brașov, împreună cu compania de căi ferate și cu Asociația de Transport Metropolitan, să se realizeze linii ferate de transport feroviar ușor. Acestea ar putea deservi localitățile limitrofe Brașovului, cum este Codlea sau Zărnești, dar și orașe precum Sfântu Gheorghe sau stațiunile din Valea Prahovei. În acest mod se va îmbunătăți mobilitatea în această zonă. Putem să gândim un astfel de program cu finanțare europeană”, a declarat primarul Brașovului.

Răspunsul ministrului: „Există această posibilitate legală și această perspectivă”

La rândul său, ministrul a spus că „există o deschidere pentru astfel de proiecte, pentru că s-ar deschide noi orizonturi pentru ceea ce înseamnă transportul în comun de călători”.

Pe de altă parte, Marcel Boloș a amintit că, recent, Guvernul României a adoptat Ordonanța de Urgență nr. 101 din 2020, ce a fost publicată și în Moniturul Oficial al României. „Prin acest act normativ s-a deschis perspectiva autorităților locale să poată accesa fonduri europene, inclusiv pentru proiecte ce vizează realizarea unor trenuri metropolitane sau urbane. Vă asigur că există această posibilitate legală și această perspectivă, cu atât mai mult, cu cât două linii de finanțare, una legată de mobilitatea urbană, iar cealaltă de regenerarea urbană, vor fi puse la dispoziția autorităților locale”, a explicat Boloș.

De asemenea, el a mai declarat că proiectele ce țin de mobilitate urbană vor putea beneficia de finanțări și prin Planul Național de Recuperare și Reziliență, noul instrument de finanțare al Uniunii Europene.

După ce ministrul a oferit acest răspuns, primarul Brașovului a anunțat că în săptămâna 6 - 12 iulie va merge la București, la Ministerul Fondurilor Europene, cu o propunere concretă de proiect.
 

FOTO: Transportul urban, soluția Germania 1901: Orașul Wuppertal, 355.000 de locuitori, celebru prin trenurile sale suspendate, construite la o înălțime de aprox. 12 metri. Transportă zilnic aprox. 80.000 de călători.

+7 -6

Comentarii

'Lazar'

2020-07-06 06:58:47


'Ideea este foarte buna cu trenul metropolitan (tramvaiul) cu care sa se opoata circula in toata zona metropolitana Brasov pe calea ferata inclusiv statiunile de pe calea Prahovei si aeroportul Brasov.A se vedea realizarea unor statii spre exemplu in zona Carfour si Darste.Modelul ar trebuii sa fie transportul metropolitan din zona Ruhr care leaga localitatile Koln,Dusseldorf,Essen,Leverkussen,Dortmund.'

'Kronstadt'

2020-07-05 09:47:17


'Mai vedem muntii ?? Sau taiem de tot padurile si le inlocuim cu stalpi metalici ? \nCred ca e ultima problema a Brasovului, dar avand in vedere ca se aproprie alegerile orice idee e posibila. \nOrasul asta ar merita ca primar un om NASCUT in Brasov, nu venit pe .. calea ferata ... \"terestra\" !!! :) '

'Anonim'

2020-07-04 17:10:19


'Pentru editori: Ce legatura are Schwebebahn-ul din Wuppertal (sistem unic in lume, folosit doar in Wuppertal) cu trenul metropolitan? Daca va inchipuiti ca acest proiect este ceva din domeniul SF, va inselati. Este doar un tren care faciliteaza accesul mai usor oamenilor fara masini in diversele localitati. Sincer nu stiu cat de populara o sa fie optiunea aceasta de transport in Romania, din moment ce garile noastre arata in ultimul hal, dar ma rog.'

'Kemény'

2020-07-04 08:57:11


'Trenurile suspendate pe structuri metalice realizate deasupra strazilor principale si care leaga orasele limitrofe, este o idee veche aplicata in tarile anglofone de peste 100 de ani. Cu toate acestea este o inovatie utila si in zilele noastre, si va fi utila mult timp de acum incolo. Este o idee geniala. Ca un plus pentru economia locala, aceste trenuri trebuie sa fie realizate si proiectate in Romania. Astept cu nerabdare sa treaca alegerile sa vedem daca si cine mai vorbeste de acest proiect. '

'ella'

2020-07-04 06:47:41


'Pe hartie totul e posibil,iar promisiunile se fac usor.La noi problema este realizarea acestora,care dureaza si costa .Doar daca la nivel local,regional se unesc fortele politice si exista vointa,ca in cazul aeroportului,poate vom apuca sa vedem ca promisiunile se pot transforma in realitate.'

'Liviu'

2020-07-04 04:15:08


'Proastă idee,gara Codlea se află la 2 km de centru,nu va merge nimeni cu trenul.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional