Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6073 RON

1 GBP = 5.8143 RON

1 XAU = 300.5443 RON

1 AED = 1.2544 RON

1 AUD = 3.0209 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9350 RON

1 CAD = 3.4066 RON

1 CHF = 5.2331 RON

1 CNY = 0.6408 RON

1 CZK = 0.1960 RON

1 DKK = 0.6675 RON

1 EGP = 0.1491 RON

1 HUF = 1.2827 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0707 RON

1 KRW = 0.3452 RON

1 MDL = 0.2575 RON

1 MXN = 0.2701 RON

1 NOK = 0.4389 RON

1 NZD = 2.8507 RON

1 PLN = 1.1529 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0497 RON

1 SEK = 0.4438 RON

1 TRY = 0.1489 RON

1 UAH = 0.1192 RON

1 XDR = 6.1113 RON

1 ZAR = 0.2440 RON

Editia 8127 - 22 feb 15:44

Trenul viitorului pentru Europa: paturi „capsulă”, cu baie proprie

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 octombrie 2023

Trenul viitorului pentru Europa: paturi „capsulă”, cu baie proprie

În timp ce revoluţia feroviară din aproape toată Europa continuă în ritm accelerat, unul dintre principalii actori din piaţă a decis să aducă un serviciu îmbunătăţit, 24/7, relatează CNN.
Compania feroviară de stat austriacă ÖBB, care a condus relansarea serviciilor de noapte în ultimii ani, a dezvăluit o nouă flotă de trenuri de noapte, formată din 33 de trenuri, care va debuta în decembrie 2023. Pe fondul unui serviciu mai bun pe toate planurile, un lucru iese în evidenţă: accentul pe călătorii singuri, noile trenuri conţinând paturi single de tip capsulă, precum şi cuşete şi vagoane de dormit standard.
Trenurile cu şapte vagoane vor avea fiecare o capacitate de 254 de pasageri şi vor fi compuse din două vagoane cu scaune, trei cuşete şi două vagoane de dormit. Şi se pare că vor primi un upgrade major faţă de trenurile de dormit tradiţionale. În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea baie proprie, inclusiv un duş. Paturile vor fi fixe, ceea ce le va face mai confortabile, după cum promite ÖBB. Şi va exista mai mult spaţiu pentru bagajele voluminoase, inclusiv echipamente sportive, cărucioare şi şase locuri pentru biciclete.
Pasagerii pot alege între cabine cu baie proprie, în care pot dormi două persoane (în paturi suprapuse), fie în spaţiile Comfort Plus, fie în cele Comfort (acestea din urmă sunt ceva mai puţin spaţioase). Cuşetele au patru paturi în fiecare compartiment, dar nu au baie proprie.
Adevărata inovaţie constă în noi „mini-cabine” – cuşete individuale de tip „capsulă” în vagoanele cuşetă, suprapuse în două straturi, ca un dormitor, în care fiecare persoană îşi poate izola spaţiul privat. Călătorii singuri vor avea parte de intimitate, alături de un spaţiu strâmt, dar care îşi face treaba, cu o oglindă în masa rabatabilă pentru micul dejun, lampă de lectură, zonă de depozitare şi dulapuri pentru pantofi şi genţi de mână.
Fiecare tren va avea, de asemenea, o cuşetă specială în care pot dormi până la două persoane în scaun cu rotile, plus alte două persoane, cu o toaletă accesibilă.
Leonore Gewessler, ministrul austriac pentru acţiune climatică, a declarat că noile trenuri „arată clar că viitorul călătoriilor pe distanţe scurte şi medii aparţine trenului”. „A lua trenul înseamnă a proteja clima. Acest lucru este valabil în special pentru trenurile de noapte. De aceea, lucrăm împreună pentru a extinde în continuare reţeaua europeană de trenuri de noapte. Îmbarcarea la Viena seara şi trezirea înviorată într-o altă metropolă europeană în dimineaţa următoare… va fi şi mai uşoară şi mai confortabilă în viitor”, a explicat ministrul într-un comunicat.
Trenurile au fost aprobate pentru utilizare în Austria, Germania, Italia, Elveţia şi Olanda. Acestea urmează să intre în serviciu la 10 decembrie pe rutele Viena-Hamburg şi Innsbruck-Hamburg. Biletele se pun în vânzare la 11 octombrie.
ÖBB, care îşi sărbătoreşte anul acesta centenarul, are acum cea mai mare flotă de trenuri cu vagon de dormit din Europa, care circulă pe întreg continentul.

+5 -1

Comentarii

'Willy'

2023-10-10 02:27:56


'Multi geto-daci mioritici nu au curat in casa fata de ce curat e in OBB.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie