Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:10

Trenul Dracula va fi trecut în patrimoniul județului Brașov

Autor:

Publicat la 05 iunie 2012

Vagoanele acestuia au fost modernizate din fondurile CJ Brașov cu 600 de milioane de lei vechi Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, a declarat, ieri, că va sprijini trecerea cele două vagoane și locomotiva de epocă ale Trenului Dracula, care a fost inaugurat în urmă cu patru ani, în patrimoniul județului Brașov

Vagoanele acestuia au fost modernizate din fondurile CJ Brașov cu 600 de milioane de lei vechi Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor, a declarat, ieri, că va sprijini trecerea cele două vagoane și locomotiva de epocă ale Trenului Dracula, care a fost inaugurat în urmă cu patru ani, în patrimoniul județului Brașov. Vagoanele și locomotiva au fost modernizate în 2008 din fondurile Consiliului Județean Brațov, dar odată cu instalarea Guvernului Boc, Societatea Feroviară de Turism nu a mai dorit să prelungească contractul cu compania Regiotrans, cea care opera trenul de epocă. Mai mult, spune președintele Consiliului Județean, Aristotel Căncescu, conducerea SFT ar fi cerut șpagă celor de la Regiotrans pentru continuarea contractului. „Pentru renovarea trenului de epocă am alocat foarte mulți bani. Să știți că nu au fost aruncați în vânt, așa cum încearcă unii să zică. Am renovat o locomotivă și două vagoane de patrimoniu național. Este vorba despre fostul vagon al lui Carol al 2-lea – vagon de protocol, încă un vagon și o locomotivă“, a precizat Căncescu. „Mi se pare normal ca dacă cei de la CJ Brașov au investit bani în acest tren să le fie cedat lor cu titlu gratuit”, a spus la rândul său Silaghi. Restaurarea vagoanelor și a locomotivelor a costat 600 de milioane de lei vechi în urmă cu patru ani, bani alocați de la bugetul Consiliului Județean. Atunci, acesta își dorea să fie primul tren de epocă din România, făcând legătura între Brașov, Râșnov și Zărnești. Primul vagon a fost fabricat inițial pentru regele Ferdinand, în 1926, la uzinele Astra Arad, și ulterior a fost folosit de regele Carol al II-lea, în-cepând din 1934. Vagonul este dotat cu trei cușete (una a regelui, una a invitaților și cea de-a treia pentru soldații din escorta regală), o bucătărie, un salon și o baie cu cadă și duș. Vagonul-salon era folosit pentru călătoriile regelui și a fost restaurat de operatorul privat Regiotrans, care asigură funcționarea garniturii. Al doilea vagon a fost fabricat la Milano, în Italia, în anul 1924. „Ne dorim să continuăm acest proiect cu prelungirea calei ferate până la Bran”, a mai spus Căncescu.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie