Curs BNR

1 EUR = 4.9753 RON

1 USD = 4.5970 RON

1 GBP = 5.8238 RON

1 XAU = 298.9173 RON

1 AED = 1.2516 RON

1 AUD = 3.0160 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.9260 RON

1 CAD = 3.4081 RON

1 CHF = 5.2177 RON

1 CNY = 0.6386 RON

1 CZK = 0.1960 RON

1 DKK = 0.6675 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2807 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.0499 RON

1 KRW = 0.3451 RON

1 MDL = 0.2557 RON

1 MXN = 0.2688 RON

1 NOK = 0.4359 RON

1 NZD = 2.8441 RON

1 PLN = 1.1492 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0483 RON

1 SEK = 0.4451 RON

1 TRY = 0.1481 RON

1 UAH = 0.1200 RON

1 XDR = 6.1006 RON

1 ZAR = 0.2384 RON

Editia 8129 - 26 feb 23:19

Trenul „Connecting Europe Express”, întâmpinat cu muzică şi pancarte pro-europene în Gara Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 sepembrie 2021

De la Braşov, cele şase vagoane ale garniturii au plecat spre Sibiu, tractate de două locomotive

Trenul „Connecting Europe Express”, întâmpinat cu muzică şi pancarte pro-europene în Gara Braşov

Sâmbătă dimineaţa, la Gara Braşov a fost un moment festiv. La Braşov a ajuns trenul „Connecting Europe Express”, care promovează această modalitate de transport în Uniunea Europeană. Garnitura a venit la Braşov de la Bucureşti, iar în Gara Mare, trenul, din care a coborât şi comisarul european pe transport, Adina Vălean, a fost întâmpinat cu muzică şi pancarte pro-europene.
Astfel, oficialii europeni au fost întâmpinaţi către primarul Braşovului, Allen Coliban, pe acordurile imnului Uniunii Europene, interpretat de Fanfara de copii şi tineri, coordonată de Matthias Roos. De asemenea, pe peron a susţinut un recital şi pianistului Horia Mihail, iar oaspeţii au avut ocazia de a degusta preparate culinare locale. La eveniment au mai participat şi subprefectul Judeţului Braşov, Ambrus Izabella, şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Szenner Zoltan.

Un tren laborator pentru promovarea transportului sustenabil
Când a coborât din tren, comisarul european a declarat că „acesta este un tren-laborator care trece prin toată Europa, ne ajută să promovăm trenul ca mijloc de transport sustenabil şi aduce din nou în dezbatere cetăţenilor europeni acest subiect. Pe traseu organizăm diverse conferinţe în care discutăm despre finanţare, despre obstacolele pentru trecerea frontierelor şi ne dă o idee foarte clară despre dificultăţile pe care le întâmpină transportul feroviar de lungă distanţă transfrontalier. E important pentru că fiecare comunitate prin care trece se bucură de prezenţa trenului şi aduce, din nou, Europa aproape de cetăţeni”.

Proiectul trenului metropolitan, promovat de autorităţile braşovene
De cealaltă parte, primarul Braşovului, Allen Coliban, a menţionat că la Braşov au ajuns şi oficiali de la Comisia Europeană, de la Directoratul pentru transport. „Am avut o discuţie aplicată, în care am prezentat şi stadiul proiectului trenului metropolitan, şi planurile de extindere pe fiecare fază. Mizăm pe finanţare europeană pentru acest proiect important pentru ce va însemna o mobilitate a Braşovului. Trenul metropolitan este parte din viitorul mobilităţii braşovene, este o parte importantă pentru conexiunea zonelor periurbane ale Braşovului, pentru forţa de muncă şi felul în care ne deplasăm în arealul extins al zonei metropolitane, şi este un obiectiv pe care sper să îl vedem materializat până în 2023-2024”, a precizat primarul.
Totodată, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov Szenner Zoltan a declarat că „prin Braşov trec 3 din cele 9 magistrale de cale ferată din România, fiind un nod feroviar însemnat. Evenimentul de astăzi (18 septembrie – n.r.) confirmă că Braşovul are un viitor din care nu poate lipsi dezvoltarea unei infrastructuri sustenabile de cale ferată. Aici, la Braşov, ne dorim să avem în perioada următoare o infrastructură feroviară la standarde europene care să ne conecteze extern foarte bine, dar şi o infrastructură feroviară metropolitană integrată într-un serviciu public de transport”.

Garnitura a ieşit ieri din România
De la Braşov, trenul a plecat spre Sibiu, cele şase vagoane fiind tractate de două locomotive diesel, respectiv electrică, pentru că linia ferată Braşov – Sibiu nu este electrificată. De asemenea, cel puţin pe sectorul Braşov – Făgăraş sunt instituite mai multe restricţii de viteză, din cauza stării tehnice a infrastructurii feroviare.
Garnitura a intrat în România în 17 septembrie şi a ieşit din ţara noastră duminică dimineaţa, pe la Arad, distanţa parcursă în ţara noastră fiind de 900 km.
Trenul Connecting Europe Express parcurge 26 de ţări. Călătoria a început în 2 septembrie în Lisabona şi se va încheia în 7 octombrie la Paris. Acest tren are rolul de a promova transportul feroviar, ca alternativă ,,verde” de transport, în „Anul european al căilor ferate 2021”, şi este un rezultat al colaborării partenerilor din sectorul feroviar european şi a instituţiilor de la nivel naţional, local şi de la nivelul UE. Din cauza lăţimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express este compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard (care a trecut prin România) şi trenul baltic – care se vor întâlni de-a lungul călătoriei.
Vagoanele care alcătuiesc trenul standard au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va găzdui o expoziţie mobilă organizată de Agenţia Executivă pentru Climă, Infrastructură şi Mediu (CINEA) şi de întreprinderea comună Shift2Rail. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferinţe (oferit de SNCF, Franţa), două vagoane standard (DB, Germania şi SBB, Elveţia), un vagon-restaurant (FS, Italia) şi un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care călătoreşte între Portugalia şi Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

+3 -4

Comentarii

'A.S.'

2021-09-20 07:50:23


' Felicitari, Brasov !...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie