Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 10:32

Trei variante pentru realizarea Aerogării Ghimbav

Autor: Ovidiu VRANCEANU, Buna Ziua Brasov

Publicat la 18 decembrie 2012

Investiție privată, parteneriat public - privat sau finanțare integrală de la buget Executivul Consiliului Județean Brașov va prezenta aleșilor la finele acestei săptămâni cele trei variante pentru realizarea aerogării Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, practic cea de-a doua fază a proiectului, care urmează a fi scoasă la licitație în prima parte a anului viitor

Trei variante pentru realizarea Aerogării Ghimbav Investiție privată, parteneriat public - privat sau finanțare integrală de la buget Executivul Consiliului Județean Brașov va prezenta aleșilor la finele acestei săptămâni cele trei variante pentru realizarea aerogării Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav, practic cea de-a doua fază a proiectului, care urmează a fi scoasă la licitație în prima parte a anului viitor. Prima variantă a continuării proiectului vizează „demararea procedurilor legale în vederea concesionării restului lucrărilor către un investitor privat care să asigure finanțarea, proiectarea, realizarea și operarea pe o perioada determinată a obiectivului de investiții”. Mai exact preluarea investiției de către o companie privată, care va construi aerogara, după care va opera aeroportul pe o perioadă definită pentru a-și recupera suma investită. Cea de-a doua variantă vizează încheierea unui parteneriat public privat (PPP), mai ales că de ieri a devenit aplicabilă Legea parteneriatului public privat. „Pentru a putea aplica legea PPP, terenul cu care județul Brașov ar intra în parteneriat trebuie să aparțină domeniului privat al județului. În acest sens este obligatorie promulgarea unui act normativ de către Guvernul României pentru a realiza transferul de proprietate al terenului din domeniul public al statului în domeniul privat al județului Brașov”, se arată în informarea care va fi prezentată consilierilor județeni. Cea de-a treia posibilitate a continuării aeroportului vizează un efort investițional susținut din fonduri bugetare de la nivel central și local. De altfel, această variantă este și cea mai puțin realizabilă, având în vedere lipsa banilor pentru astfel de proiecte, atât la nivel central, cât și la nivel local. Executivul va solicita aleșilor județeni împuternicirea pentru a analiza și alege „varianta optimă pentru realizarea etapei a II-a a investiției «Aeroport internațional Brașov - Ghimbav»”. La mijlocul lunii trecute, după mai bine de cinci luni de la organizarea licitației, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția pistei Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav. Potrivit contractului, proiectarea și construcția pistei care va avea o lungime de 2.850 de metri și o lățime de 45 de metri ar trebui să dureze 12 luni. „45 de zile va dura predarea proiectului, iar după ce vom recepționa acest proiect și vom fi de acord cu el, vom putea solicita demararea construcției pistei“, anunța atunci Mihai Pascu, vicepreședinte al CJ Brașov. Studiu de impact Potrivit studiului de fezabilitate al proiectului realizat de Mott McDonald, în primul an de funcționare, aeroportul de la Brașov va avea un trafic de pasageri de 300.000 de persoane, urmând ca abia în al 8-lea an de funcționare să depășească un milion de pasageri pe an. Traficul de pasageri va continua să crească până la peste două milioane de pasageri în cel de-al 25-lea an de funcționare. În cei 25 de ani, potrivit studiilor, aeroportul va avea un trafic de 34,367 milioane de pasageri. Potrivit studiului de impact comandat de CJ Brașov în zona Brașov - Harghita - Covasna - stațiunile de pe Valea Prahovei, gradul de așteptare al acestui aeroport este de peste 92%.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie