Curs BNR
1 EUR = 4.9771 RON
1 USD = 4.7282 RON
1 GBP = 6.0143 RON
1 XAU = 402.6311 RON
1 AED = 1.2873 RON
1 AUD = 3.0456 RON
1 BGN = 2.5447 RON
1 BRL = 0.7826 RON
1 CAD = 3.3640 RON
1 CHF = 5.3477 RON
1 CNY = 0.6509 RON
1 CZK = 0.1979 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0945 RON
1 HUF = 1.2056 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.1486 RON
1 KRW = 0.3335 RON
1 MDL = 0.2589 RON
1 MXN = 0.2335 RON
1 NOK = 0.4278 RON
1 NZD = 2.7730 RON
1 PLN = 1.1649 RON
1 RSD = 0.0426 RON
1 RUB = 0.0460 RON
1 SEK = 0.4324 RON
1 TRY = 0.1361 RON
1 UAH = 0.1137 RON
1 XDR = 6.2193 RON
1 ZAR = 0.2622 RON
Publicat la 13 sepembrie 2021
UNTRR cere adoptarea unei amnistii fiscale
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită ministrului Finanţelor, Dan Vîlceanu (foto), numit şi ministru interimar la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, „să folosească conjunctura istorică actuală şi să închidă subiectul reîncadrării diurnei ca venit salarial, prin adoptarea unei amnistii fiscale”.
Reprezentanţii UNTRR mai solicită Ministerului Finanţelor şi Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii demararea urgentă a discuţiilor cu industria de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislaţia românească a directivei detaşării începând cu luna februarie 2022.
Reprezentanţii UNTRR reamintesc că în spaţiul public a circulat un proiect de lege pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 16/2017 privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale.
„Proiectul de lege menţinea prevederile care au generat incertitudine juridică în sectorul transporturilor rutiere, respectiv prevederile conform cărora indemnizaţia specifică detaşării transnaţionale poate fi reîncadrată, din punct de vedere fiscal, de către organul fiscal, ca venit asimilat salariilor pentru care se datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii, numai ca urmare a constatărilor Inspecţiei Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, cu privire la nerespectarea dispoziţiilor legale aplicabile în domeniul detaşării transnaţionale”, susţin reprezentanţii UNTRR.
Totodată, în expunerea de motive cu privire la legislaţia europeană aplicabilă situaţiilor de detaşare, nu erau prevăzute şi noile prevederi ale Directivei 1057/2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier.
„Industria de transport rutier din România nu poate fi taxată de 2 ori - o dată pentru amnistie şi o dată pentru directiva detaşării. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasă a camionului la 8 săptămâni, începând cu februarie 2022, măsură care afectează industria tocmai pentru ca România nu produce şi nu exportă suficient în UE”, se mai precizează în comunicat.
Potrivit sursei citate, transportul rutier este unul dintre cele mai competitive şi mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii patru ani având o contribuţie la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. Transportul rutier generează circa 5% din PIB al României şi angajează peste 350.000 de persoane.
Motivul oficial ar fi pierderile înregistrate cu proiectele de sateliţi
2024-12-06 citeste mai multFlanco va deschide până la finalul anului un nou magazin în Codlea, judeţul Braşov. Retailer-ul va ajunge la 16 magazine Flanco Smart Discounter, cu peste jumătate mai mult decât[...]
2024-12-06 citeste mai multPoliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale Timiş au pus în executare 17 mandate de percheziţie domiciliară, dintre care 5 în judeţul Timiş, 7 în judeţul Arad, 2 în[...]
2024-12-06 citeste mai multGrupul Herbal Therapy Laboratories a finalizat o investiţie pentru un nou spaţiu de producţie de 1.800 mp la Botoşani, unde produce creme, cosmetice şi emulgeluri, iar vehicul spaţiu de producţie[...]
2024-12-06 citeste mai multDestinaţia Madrid, care trebuia să aibă primul zbor pe 14 decembrie de la Aeroportul Internaţional Braşov Ghimbav, a fost anulată. Motivul este că nu există cerere, explică compania pe pagina[...]
2024-12-06 citeste mai mult
'cristian'
2021-09-13 06:39:31
'Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) trebuie sa lupte ca toti soferi angajati cu salariul minim pe Economie sa nu mai primeasca diurna si alte beneficii salariale pe card cum se procedeaza acuma Transportatori pacalind Statul si Angajati platind taxele la Stat referitoare la salariul minim.Soferi vor fi surprinsi la Pensie cat de mica va fi raportata la salariul minim nu la cel cumulat si cu bani primiti pe card.'