Curs BNR

1 EUR = 4.9481 RON

1 USD = 4.1843 RON

1 GBP = 5.7879 RON

1 XAU = 242.4488 RON

1 AED = 1.1391 RON

1 AUD = 3.0684 RON

1 BGN = 2.5299 RON

1 BRL = 0.7985 RON

1 CAD = 3.3026 RON

1 CHF = 4.5619 RON

1 CNY = 0.6504 RON

1 CZK = 0.1954 RON

1 DKK = 0.6654 RON

1 EGP = 0.2666 RON

1 HUF = 1.4173 RON

1 INR = 0.0569 RON

1 JPY = 3.8274 RON

1 KRW = 0.3585 RON

1 MDL = 0.2376 RON

1 MXN = 0.2105 RON

1 NOK = 0.4884 RON

1 NZD = 2.9741 RON

1 PLN = 1.0873 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0576 RON

1 SEK = 0.4877 RON

1 TRY = 0.4961 RON

1 UAH = 0.1570 RON

1 XDR = 5.9655 RON

1 ZAR = 0.2932 RON

Editia 7539 - 16 sep 00:33

Transilvania nr. 1 – maşina electrică a Braşovului

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 01 martie 2016

Universitatea „Transilvania” şi-a făcut maşină electrică! Fostul Smart cu motor cu ardere internă este acum un autovehicul „prietenos cu mediul”. Nu poluează, are limită de viteză de 80 km la oră, se încarcă şi la o priză de acasă şi pentru suta de kilometri „mănâncă” doar 6 lei. Maşina este un proiect al unor studenţi de la Inginerie Mecanică, Departamentul Autovehicule şi Transporturi, coordonaţi de profesorii lor. Va fi folosită de angajaţi ai Universităţii

Transilvania nr. 1 – maşina electrică a Braşovului

Foto: Ispas Nicolae şi  Radu Târulescu, membri ai echipei de proiect

E micuţă, se strecoară repede şi este şi ecologică. Vorbim despre maşina cu motor electric a Universităţii „Transilvania” Braşov, obţinută prin conversia unui vehicul cu motor cu ardere internă. Practic, un fost Smart ce trebuia alimentat cu combustibil, va circula acum cu un motor electric, iar pentru antrenarea acestuia este utilizat un pachet de 32 de baterii legate în serie. Încărcarea bateriilor se face la orice staţie de încărcare a maşinilor electrice sau chiar şi la o priză pentru curent alternativ de 220 V (priză care există în casa oricui).  

Proiect de diplomă luat cu 10
Maşina electrică este, în fapt, un proiect al unei echipe de studenţi şi profesori de la Facultatea de Inginerie Mecanică, Departamentul Autovehicule şi Transporturi, specializarea Autovehicule Rutiere. În prezent este omologată la Registrul Auto Român (RAR), va fi în curând înmatriculată, iar apoi va fi folosita ca maşină de serviciu de către angajaţii universităţii, potrivit rectorului Universităţii, Ioan Abrudan. Studenţii s-au apucat de acest proiect în noiembrie 2014, l-au încheiat în vara lui 2015, iar recent a fost şi omologat. O muncă de mai bine de un an. „Autovehiculul a fost construit în cadrul unor proiecte de diplomă a opt studenţi, pe cinci dintre ei i-am coordonat eu, restul alţi colegi. Studenţii au lucrat şi au obţinut note foarte bune, o dată cu susţinerea respectivului proiect. Autovehiculul este un prim prototip, ceea ce s-a realizat cu acest autovehicul va fi continuat, pentru că avem un proiect în dezvoltare tocmai în cadrul Universităţii, prin care acest autovehicul va fi transformat într-unul autonom. Faptul că el este electric înseamnă foarte mult pentru viitorul vehiculelor autonome”, a precizat Ispas Nicolae, director Departament Autovehicule şi Transporturi, Facultatea de Inginerie Mecanică.

3 lei pentru 50 de km
Autoturismul care a fost convertit la vehicul electric este un Smart fabricat în 1999. Înainte avea un motor de 599 mc, ce dezvolta o putere de 45 CP şi „prindea” o viteza maximă de 125 km/h. Acum, după un an de muncă, rezultatul arată astfel: un autoturism complet ecologic, cu un motor ce dezvoltă o putere de 30 CP, care are 32 de baterii, care se încarcă în trei ore complet.
„Am ajuns la o autonomie de 50 de km, cu o viteză maximă de 80 de km pe oră. Ca preţ de încărcare vorbim de 3 lei, pentru o încărcare completă, adică 6 lei la suta de kilometri”, a explicat şi Radu Târulescu, asistent Facultatea de Inginerie Mecanică.



SPECIFICAŢIILE TEHNICE
Înainte de conversie        
An fabricaţie 1999            
Specificaţii motor: benzină, supraalimentat    
amplasarea motorului: spate transversal    
capacitate cilindrică: 599 m3        
putere: 33 kW/45CP            
Cuplu: 70Nm/3000 rpm            
Turaţie maximă: 5250 rpm        
Viteza maximă: 125 km/h             

După conversie
An conversie: 2015
Specificaţii motor: electric, asincron, trifazat
Autonomie: 50km
Cost încărcare: 3 lei
Putere: 22kW/30CP
Cuplu la pornire: 120 Nm
Masa totală: 805 kg
Viteza maximă: 79 km/h


 

+3 -0

Comentarii

Iorgu ilie

2016-12-23 15:25:13


Sant interesat pentru achizitionarea acestei masini electrice va rog pretul acestuia cu respect .

AS

2016-03-01 07:55:00


FELICITARI !

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Furt de vot

    Conducerea USR PLUS a decis ieri oprirea votului pentru alegerea preşedintelui partidului şi reluarea sa joi dimineaţă după ce a constatat că au fost situaţii în care linkul de vot a fost[...]

    2021-09-16 citeste mai mult
  • „Niciodată”

    Florin Cîţu a declarat că nici nu se pune problema să renunţe la funcţia de prim-ministru, aşa cum cere USR PLUS pentru a reveni în coaliţia de guvernare. Acesta a repetat apoi că,[...]

    2021-09-16 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional