Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:10

Transcapartica, drumul spectaculos prin munţi care va lega direct Moeciu de Padina

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 august 2013

Consiliile judeţene din Braşov şi Dâmboviţa au bătut ieri palma prin încheierea unui acord cadru de asociere în vederea realizării acestui drum, care a fost denumit drumul interjudeţean „Transcarpatica”

Transcapartica, drumul spectaculos prin munţi care va lega direct Moeciu de Padina

Primul pas pentru ca Braşovul să fie legat direct de Dâmboviţa printr-un drum direct a fost făcut ieri, când autorităţile din cele două judeţe au semnat actul de asociere pentru realizarea drumului turistic Moieciu - Padina.

Minus 110 kilometri
Prin construcţia acestei şosele, care are o lungime de 60 de km, s-ar crea o legătură directă între cele două judeţe, respectiv între DN 73 (Braşov - Bran - Piteşti) şi DN 71 (Sinaia – Moroeni – Fieni – Târgovişte), ceea ce ar scurta distanţa dintre cele două zone cu 110 km, dar ar crea şi un acces mai facil al turiştilor, care vor să ajungă în zona Bran-Moieciu, dar vor să viziteze şi zona Peştera, cu biserica din Peştera Ialomicioarei, Lacurile Bolboci şi Scropoasa sau Cheile Tătarului.

Investiţie de 50 de milioane de euro
Autorităţile judeţene s-au asociat în vederea pregătirii documentaţiei tehnico-economice pentru depunerea proiectului acestui drum interjudeţean spre finanţare în cadrul programelor ce vor primi bani europeni în perioada 2014 – 2020. De asemenea, cele două consilii judeţene s-au angajat că vor suporta şi partea de cofinanţare pentru acest proiect, în funcţie de lungimea sectorului de drum de pe raza fiecărui judeţ. Investiţia este estimată la aproximativ 50 de milioane de euro. „După ce vom finaliza studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, vom ştii cu exactitate care este valoarea investiţiei. Deocamdată, nu ştim care va fi cofinanţarea, pentru că nu sunt definitivate criteriile pe POR 2014 - 2020”, a precizat Adrian Ţuţuianu, preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa.

Proiect pregătit pentru 2014- 2020
Următorul pas este întocmirea studiului de fezabilitate şi a proiectul tehnic de către cele două autorităţi judeţene, documentaţia urmând să fie depusă pentru obţinerea de fonduri structurale pentru următoarea sesiune de finanţare 2014 -2020. Costurile pentru realizarea acestei şosele au mai fost evaluate şi în anul 2003, când autorităţile vroiau să acceseze fonduri PHARE şi se ridicau la suma de 11 milioane de euro. Astăzi, consilierii judeţeni din Braşov au aprobat asocierea cu judeţul Dâmboviţa pentru acest obiectiv, vecinii fiind cei care sunt şi lideri de proiect.

Normele de mediu vor fi respectate cu stricteţe
„Dorim să realizăm acest proiect, pentru dezvoltarea zonelor afectate de acest drum, dar vom avea grijă să respectăm cu stricteţe normele europene de protecţie a mediului. Nu avem intenţia să urbanizăm o zonă de o rară frumuseţe la nivel european. De aceea în proiect vom include şi măsuri de protejare şi de conştientizare a publicului. Avem o comoară care trebuie păstrată şi pentru generaţiile următoare. Avem un foarte mare avantaj că cele două judeţe sunt din zone diferite, ceea ce va conta foarte mult în ceea ce priveşte eligibilitatea şi punctajul acordat proiectul pentru finanţare”, a subliniat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu.

Hotărârile de CJ s-au aprobat
Iniţiatorul din partea Braşovului pentru acest proiect este consilierul judeţean Adrian Maxim. „În urma discuţiilor purtate cu domnul deputat de Dâmboviţa Ionuţ Săroiu, un foarte bun şi vechi prieten, am decis să punem în legătură cele două consilii judeţene. În mai a avut loc o primă întâlnire la Braşov la care au participat preşedintele Aristotel Căncescu, vicepreşedintele Mihai Pascu, eu, directori din ambele consilii judeţene, iar şeful delegaţiei de a Dâmboviţa a fost vicepreşedintele Marinescu. S-a stabilit să se constituie două grup de lucru, care să materializeze acest proiect. S-au dat două hotărâri de CJ de asociere pentru parteneriat. Având în vedere că Braşovul este primul judeţ turistic al ţării, încă de anul trecut, Transcarpatica poate să pună în valoare mai bine potenţialul turistic din zona agroturistică Moeciu - Fundata- Bran, având în vedere că în zonă aveam Castelul Bran şi Cetatea Râşnov”, a explicat Maxim. „Sunt bucuros că am participat la acest eveniment care vizează un proiect grandios de genul Transfăgărăşanului. Moeciu este printre principalii beneficiari, iar turiştii care vin şi se cazează la noi vor avea posibilităţi multiple de distracţie”, Nicolae Clinciu.

Care este traseul noului drum
Sectorul de drum care face parte din noua şosea Transcarpatica, pe raza judeţului Braşov, are o lungime de 21 de km şi cuprinde Drumul Judeţean 112 F Moieciu de Jos – Moieciu de Sus (8,44 km), Drumul Comunal 53 Moieciu – Valea Băngăleasa (5 km) şi amenajarea unui tronson de drum nou, de peste 8 km, între Moeciu de Sus şi Şaua Dudele Mari. În judeţul Dâmboviţa, noua şosea va porni din satul Glod şi va continua pe DJ 714 spre Cheile Coteanu, pe o porţiune de 31 de km de drum existent, însă, este nemodernizat. După aceea, şoseaua va continua între Cheile Coteanu şi Stâna Padina, unde se va amenaja un nou drum pe o porţiune de un kilometru. Totodată, de la stână şi până la graniţa cu judeţul Braşov, în Şaua Dudele Mari, se va amenaja un nou tronson de 7 km.

+0 -0

Comentarii

andreea

2013-08-23 23:52:55


Mi-e greu sa-mi imaginez drumul acesta monstuos prin Dudele-zona de o rara frumusete, cu rododendron inflorit, cu o liniste aparte si o panorama incantatoare....in urma acestui proiect va arata probabil ca in parcarea din Fundata, cu peturi, manelisti si grataristi! Ne va fi sila sa mai calcam pe acolo! Muntele este pentru cei care il stiu respecta si este pentru acei care fac un efort care va fi rasplatit cu un apus, o priveliste, sau tacerea pur si simpla! pacat de Romania ca e o tara frumoasa, insa locuita!

razvan

2013-08-14 12:59:52


La munte cea mai placuta senzatie este mersul pedestru (pe jos) sau cu bicicleta NU in masina mica acolo unde se poate. Este pacat ca Romania are munti frumosi si intinsi dar are foarte putini oameni dispusi sa urce cu piciorul (cu adidasi, ghete nu cu pantofi si papuci) fata de alte tari mai dezvoltate unde este onorabil sa faci asa ceva. Deasemenea senzatia cazarii la CORT ESTE UNICA si placuta de multe ori. Majoritatea dintre noi pierdem momente speciale la munte si pe munte care sincer sunt si GRATIS sau foarte ieftine.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie