banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9773 RON

1 USD = 4.3756 RON

1 GBP = 5.7940 RON

1 XAU = 467.2986 RON

1 AED = 1.1913 RON

1 AUD = 2.7801 RON

1 BGN = 2.5448 RON

1 BRL = 0.7458 RON

1 CAD = 3.1510 RON

1 CHF = 5.3554 RON

1 CNY = 0.5997 RON

1 CZK = 0.1988 RON

1 DKK = 0.6666 RON

1 EGP = 0.0856 RON

1 HUF = 1.2211 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0674 RON

1 KRW = 0.3087 RON

1 MDL = 0.2542 RON

1 MXN = 0.2195 RON

1 NOK = 0.4153 RON

1 NZD = 2.5934 RON

1 PLN = 1.1597 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0531 RON

1 SEK = 0.4498 RON

1 TRY = 0.1139 RON

1 UAH = 0.1057 RON

1 XDR = 5.9305 RON

1 ZAR = 0.2319 RON

Editia 8404 - 17 apr 13:24

Toate cele 4 „cârtiţe” au intrat în munte, lângă Racoş

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 06 februarie 2025

4 tuneluri sunt forate pe traseul viitoarei căi ferate Braşov – Sighişoara

Toate cele 4 „cârtiţe” au intrat în munte, lângă Racoş

Compania Aktor forează două perechi de tuneluri pe subsecţiunea 2 Apaţa – Caţa a căii ferate Braşov – Sighişoara folosind patru maşini de forat (TBM, de la Tunnel Boring Machines), care au intrat toate în colinele din jurul localităţii Racoş, două înspre Ormeniş şi celelalte două înspre Homorod.
La finalul lunii ianuarie 2025, TBM 3 – Alexandra, care a început forajul la jumătatea lunii octombrie 2024, a forat deja 123 de metri şi a instalat 87 de inele din prefabricate de beton, care formează profilul rotund al tunelurilor.
TBM 4 – Konstantina a pornit forajul la mijlocul lunii decembrie 2024 şi a săpat la rândul său 201 metri în adâncul muntelui, instalând 104 de inele din prefabricate de beton. Ambele sunt intrate complet în munte.
Cele două TBM-uri vor fora o pereche de tuneluri cu lungimea de 5,1 km în direcţia localităţii Homorod. Aceasta este perechea nordică de tuneluri pe care Aktor le construieşte pe acest segment de cale ferată, şi care continuă perechea de tuneluri sudice Ormeniş, cu lungimea de 6,9 km, pe care TBM 1 Varvara şi TBM 2 Eleni au început să le foreze în primăvara anului trecut.
„În ciuda diverselor provocări neprevăzute din teren, cele două maşini de forat au intrat adânc în munte, în direcţia Apaţa. Eleni a pornit la începutul lunii martie 2024 şi este acum la o adâncime de 1,15 km, iar Varvara a pornit la finalul lunii mai 2024 şi a forat deja 0,76 km”, transmite compania.
Peste 200 de subcontractori şi furnizori români de servicii, echipamente şi subansamble sunt implicaţi în modernizarea căii ferate pe subsecţiunea 2 a liniei Braşov – Sighişoara, subcontractori ai grecilor de la Aktor.
Subsecţiunea 2 Apaţa-Caţa face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţie cu viteza maximă de 160 km/h, tronson Braşov-Sighişoara. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de CFR SA cu consorţiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

 

+6 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie