Timbru de mediu 2013.Lege ilicită sau nu
Autor:
Publicat la 11 ianuarie 2012
În ultima vreme avem un nou scandal în România și anume:timbre de mediu
2013.Românii nu știu ce să mai facă .Dacă anul trecut în Campania
electorală Guvernul preciza că vor elimina taxa de mediu acum situația
este un pic schimbată- taxa rămâne,se schimbă denumirea și principiile
rămân aceleași
În ultima vreme avem un nou scandal în România și anume:timbre de mediu
2013.Românii nu știu ce să mai facă .Dacă anul trecut în Campania
electorală Guvernul preciza că vor elimina taxa de mediu acum situația
este un pic schimbată- taxa rămâne,se schimbă denumirea și principiile
rămân aceleași.
La data de 09.01.2013 s-a amaânat publicarea formei finale a legii privind
timbre de mediu 2013.Până atunci românii vor plăti exact ca anul trecut și
chiar mai mult pentru autoturismele înmatriculate înainte de 2007.
Tendiința în Europa-vezi,Franța,Belgia etc de a menține taxa și chiar de a
o mări-de ex Franța de la 01.01.2013 de 3 ori.
România care aproape 95% din sistemul francez de drept și drept urmare nu
poate avea o altă poziție.
Dispoziții legale: Statul francez a decis modificarea baremului
Bonus/Malus privind taxele pentru vehiculele noi, în funcție de emisiile
de carbon. Cea mai semnificativă creștere se va înregistra la vehiculele
care emit peste 191 grame de CO2 pe kilometru. Astfel, pentru cele care se
situează între 191-200 grame CO2 pe kilometru, taxa crește de la 2300 euro
la 5000 euro, iar pentru cele care emit peste 201 grame CO2 pe kilometru,
taxe crește de la 3600 la 6000 de euro. Bonusurile primite de cei care
optează pentru mașini nepoluante se mențin la baremurile din 2012 (7000 de
euro pentru mașinile full-electrice și 4000 de euro pentru mașinile hibrid
care emit sub 110 grame CO2 pe kilometru).
Conform noului barem, procentual vorbind cel mai afectat model va fi Lada
Niva 1.7 i - motorul acesteia emite 224 grame de CO2/km și din această
cauză la prețul ei de 11.990 euro se va adăuga taxa de 6000 de euro,
ajungând la 17.990 euro!
Și modelul 4x4 de la Dacia va fi afectat: pentru Duster 1.6 L taxa de
mediu va ajunge la 1500 euro.
Conform unui studiu realizat de Euroglasstax, taxa de 5000 de euro va
afecta 410 de modele din gamele producătorilor auto prezenți pe piața din
Franța. Procentual, taxa se situează între 4% din valoarea mașinii (în
cazul unui BMW seria 7 - 750Li Exclusive Individual, care costă 127.500
euro) și 18% (Mercedes Vito). Pentru mai mult de jumătate dintre
versiunile afectate, penalizarea reprezintă mai mult de 10% din valoarea
mașinii. Printre modelele puternic afectate se numără Nissan Qashqai 2.0i
140 CP, Ford Transit Kombi, Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, Mercedes-Benz
Vito 110 CDI BlueEfficiency, Honda CR-V (generatia precedenta), Mazda5,
Skoda Superb Combi 1.8 TSI.
Conform Eurotaxglass însă, puține modele franțuzești sunt afectate de această
nouă versiune a legii Bonus/Malus. Astfel, modele precum Citroen Jumper
Combi, Peugeot Boxer Combi, Peugeot Expert și Renault Master Combi sunt
afectate de această taxă, penalizarea reprezentând până la 15% din
valoarea de achiziție a acestor modele.
Se pune întrebarea este legal sau nu acest timbru de mediu?
Dacă luăm declarațiile guvernului și anume:poluatorul plătește dacă are
mașina veche și capacitate cilindrică mare am spune că nu vor schimba
nimic față de legea 9/2012,decât denumirea.Principiile rămân și caracterul
ilicit al acesteia rămâne.
Ar fi de acord cu varianta Germaniei : nu există taxă de mediu,dar există
impozit mai mare. Dacă timbrele de mediu care vor fi calculate în funcție de
cantitatea de noxe emisă de autoturism și va fi plătită de absolut toată
lumea care are mașină, anual, împreună cu impozitul pe vehicul ar fi
rezonabil.Ideal ar fi să fie eliminate,dar România nu își va permite
niciodată să scoată această taxă.
Se mai poate ataca pentru evitare sau recuperare timbrul de mediu?
Răspunsul nu poate fi decât unul :DA
Se mizează pe faptul că românii nu vor ataca aceste decizii ca și în 2012
într-un număr mare,că durează și așa statul va fi învingător.
Procedura de recuperare a așa numitului timbru de mediu:
Temeiul rămâne același: Potrivit art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunității
Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect,
produsele altor state membre impozite interne de orice natură mai mari
decât cele ce se aplică direct sau indirect, produselor naționale.
Aceste dispoziții din T.C.E. au rolul de a asigura libera circulație a
mărfurilor în spațiul comunitar prin interzicerea oricăror taxe interne
discriminatorii față de produsele similare din alte state comunitare.
În contextul aderării României la Uniunea Europeană acesteia îi revenea
obligația confirmării dispozițiilor art. 90 din T.C.E. Cu toate acestea
taxa de prima înmatriculare prevăzuta prin art. 214 alin. 1-214 alin. 3
Cod Fiscal și aplicabilă autoturismelor și autovehiculelor comerciale
second-hand la prima înmatriculare a acestora în România constituie o
masură discriminatorie a Statului Român față de autoturismele second-hand
din alte state comunitare în raport cu cele similare din România cărora nu
le este impusă o astfel de taxă. În consecință taxa de primă înmatriculare
impusă autoturismelor și autovehiculelor second-hand constituie o
încălcare a dispozițiilor art. 90 din T.C.E.
Așteptăm cu nerăbdare o formă a legii care se anunță ilegală de acum.
Casa de avocatură Coltuc
www.coltuc.ro
av.COLTUC MARIUS
0745150894
Partener
www.licitatiijuridice.ro
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu