Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:46

Timbru de mediu 2013.Lege ilicită sau nu

Autor:

Publicat la 11 ianuarie 2012

În ultima vreme avem un nou scandal în România și anume:timbre de mediu 2013.Românii nu știu ce să mai facă .Dacă anul trecut în Campania electorală Guvernul preciza că vor elimina taxa de mediu acum situația este un pic schimbată- taxa rămâne,se schimbă denumirea și principiile rămân aceleași

În ultima vreme avem un nou scandal în România și anume:timbre de mediu 2013.Românii nu știu ce să mai facă .Dacă anul trecut în Campania electorală Guvernul preciza că vor elimina taxa de mediu acum situația este un pic schimbată- taxa rămâne,se schimbă denumirea și principiile rămân aceleași. La data de 09.01.2013 s-a amaânat publicarea formei finale a legii privind timbre de mediu 2013.Până atunci românii vor plăti exact ca anul trecut și chiar mai mult pentru autoturismele înmatriculate înainte de 2007. Tendiința în Europa-vezi,Franța,Belgia etc de a menține taxa și chiar de a o mări-de ex Franța de la 01.01.2013 de 3 ori. România care aproape 95% din sistemul francez de drept și drept urmare nu poate avea o altă poziție. Dispoziții legale: Statul francez a decis modificarea baremului Bonus/Malus privind taxele pentru vehiculele noi, în funcție de emisiile de carbon. Cea mai semnificativă creștere se va înregistra la vehiculele care emit peste 191 grame de CO2 pe kilometru. Astfel, pentru cele care se situează între 191-200 grame CO2 pe kilometru, taxa crește de la 2300 euro la 5000 euro, iar pentru cele care emit peste 201 grame CO2 pe kilometru, taxe crește de la 3600 la 6000 de euro. Bonusurile primite de cei care optează pentru mașini nepoluante se mențin la baremurile din 2012 (7000 de euro pentru mașinile full-electrice și 4000 de euro pentru mașinile hibrid care emit sub 110 grame CO2 pe kilometru). Conform noului barem, procentual vorbind cel mai afectat model va fi Lada Niva 1.7 i - motorul acesteia emite 224 grame de CO2/km și din această cauză la prețul ei de 11.990 euro se va adăuga taxa de 6000 de euro, ajungând la 17.990 euro! Și modelul 4x4 de la Dacia va fi afectat: pentru Duster 1.6 L taxa de mediu va ajunge la 1500 euro. Conform unui studiu realizat de Euroglasstax, taxa de 5000 de euro va afecta 410 de modele din gamele producătorilor auto prezenți pe piața din Franța. Procentual, taxa se situează între 4% din valoarea mașinii (în cazul unui BMW seria 7 - 750Li Exclusive Individual, care costă 127.500 euro) și 18% (Mercedes Vito). Pentru mai mult de jumătate dintre versiunile afectate, penalizarea reprezintă mai mult de 10% din valoarea mașinii. Printre modelele puternic afectate se numără Nissan Qashqai 2.0i 140 CP, Ford Transit Kombi, Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, Mercedes-Benz Vito 110 CDI BlueEfficiency, Honda CR-V (generatia precedenta), Mazda5, Skoda Superb Combi 1.8 TSI. Conform Eurotaxglass însă, puține modele franțuzești sunt afectate de această nouă versiune a legii Bonus/Malus. Astfel, modele precum Citroen Jumper Combi, Peugeot Boxer Combi, Peugeot Expert și Renault Master Combi sunt afectate de această taxă, penalizarea reprezentând până la 15% din valoarea de achiziție a acestor modele. Se pune întrebarea este legal sau nu acest timbru de mediu? Dacă luăm declarațiile guvernului și anume:poluatorul plătește dacă are mașina veche și capacitate cilindrică mare am spune că nu vor schimba nimic față de legea 9/2012,decât denumirea.Principiile rămân și caracterul ilicit al acesteia rămâne. Ar fi de acord cu varianta Germaniei : nu există taxă de mediu,dar există impozit mai mare. Dacă timbrele de mediu care vor fi calculate în funcție de cantitatea de noxe emisă de autoturism și va fi plătită de absolut toată lumea care are mașină, anual, împreună cu impozitul pe vehicul ar fi rezonabil.Ideal ar fi să fie eliminate,dar România nu își va permite niciodată să scoată această taxă. Se mai poate ataca pentru evitare sau recuperare timbrul de mediu? Răspunsul nu poate fi decât unul :DA Se mizează pe faptul că românii nu vor ataca aceste decizii ca și în 2012 într-un număr mare,că durează și așa statul va fi învingător. Procedura de recuperare a așa numitului timbru de mediu: Temeiul rămâne același: Potrivit art. 90 alin. 1 din Tratatul Comunității Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect, produsele altor state membre impozite interne de orice natură mai mari decât cele ce se aplică direct sau indirect, produselor naționale. Aceste dispoziții din T.C.E. au rolul de a asigura libera circulație a mărfurilor în spațiul comunitar prin interzicerea oricăror taxe interne discriminatorii față de produsele similare din alte state comunitare. În contextul aderării României la Uniunea Europeană acesteia îi revenea obligația confirmării dispozițiilor art. 90 din T.C.E. Cu toate acestea taxa de prima înmatriculare prevăzuta prin art. 214 alin. 1-214 alin. 3 Cod Fiscal și aplicabilă autoturismelor și autovehiculelor comerciale second-hand la prima înmatriculare a acestora în România constituie o masură discriminatorie a Statului Român față de autoturismele second-hand din alte state comunitare în raport cu cele similare din România cărora nu le este impusă o astfel de taxă. În consecință taxa de primă înmatriculare impusă autoturismelor și autovehiculelor second-hand constituie o încălcare a dispozițiilor art. 90 din T.C.E. Așteptăm cu nerăbdare o formă a legii care se anunță ilegală de acum. Casa de avocatură Coltuc www.coltuc.ro av.COLTUC MARIUS 0745150894 Partener www.licitatiijuridice.ro
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie