Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:45

Terminalul intermodal de la Feldioara va purta denumirea de Centru Regional

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 decembrie 2013

Proiectul, evaluat la 25 de milioane de euro, are mari şanse să fie finalizat până în 2015.

Terminalul intermodal de la Feldioara va purta denumirea de Centru Regional

Consilierii judeţeni au aprobat, ieri, schimbarea denumirii viitorului terminal intermodal de la Feldioara în „Centru Intermodal Regional de Transport Marfă Braşov – Feldioara”. Schimbarea denumirii a fost realizată în urma unei solicitări a Ministerului Transporturilor, la cererea consultantului JASPERS. Iniţial, la începutul acestei luni, aleşii aprobaseră asocierea judeţului Braşov cu Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, cu municipiul Braşov şi comuna Feldioara, pentru realizarea „Terminalului Intermodal Braşov – Feldioara”, un proiect care urmează să fie finanţat din fonduri europene şi care este evaluat la aproximativ 25 de milioane de euro.
Consilierul judeţean Mariana Câju a anunţat la mijlocul lunii trecute că în urma discuţiilor purtate cu conducerea Ministerului Transporturilor, proiectul centrului intermodal de la Feldioara ar urma să fie finanţat în exerciţiul financiar 2007 – 2013, ceea ce înseamnă că va fi finalizat până în 2015.
În aceste condiţii, intermodalul va fi la 8 kilometri de aeroportul de la Ghimbav. Aceste două investiţii – aeroportul şi nodul intermodal – vor face ca Braşovul să fie principalul centru logistic al României.
Terminalul intermodal va face posibilă o mai uşoară mobilitate a transportului de mărfuri. „Practic, mărfurile care vor intra în Portul Constanţa şi vor fi transportate în Braşov cu trenul va putea fi preluată aici de maşini şi transportată spre destinaţie. De asemenea, mărfurile care vin din Vestul Europei vor putea fi preluate tot de aici. Acest lucru va face ca Braşovul să fie extrem de important pe centrul transportului de marfă”, au explicat reprezentanţii CJ Braşov.
Proiectul terminalului intermodal nu este unul nou, fiind pe masa de lucru a autorităţilor încă din 2010. Din păcate, însă, nici fostul guvern, nici actualul, nu au dat semne până acum că şi-ar dori ca acest proiect să fie realizat. Mai mult, administraţia locală braşoveană nu se mai aştepta ca proiectul să fie prins în exerciţiul bugetar actual şi l-a înscris pe o listă de proiecte care ar fi urmat să fie finanţate din fonduri europene în exerciţiul bugetar 2014 – 2020.
Pentru obţinerea finanţării în vederea realizării unui terminal intermodal s-au mai luptat şi zone ca Iaşi, Bucureşti, Timişoara, Constanţa sau Craiova, dar Braşovul este cel mai avansat în ceea ce priveşte documentaţia, au mai spus sursele citate.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie