Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 16:16

Terminalul intermodal de la Feldioara mai are o şansă să fie inclus în masterplanul de transport

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 20 aprilie 2015

Terminalul intermodal de la Feldioara mai are o şansă să fie inclus în masterplanul de transport
Senatorul braşovean Viorel Chiriac (foto) susţine că sunt şanse destul de mari ca realizarea terminalului intermodal de la Feldioara să fie inclusă în Masterl Planul General de Transport. Acesta a precizat că încă se mai lucrează la versiunea finală a acestui document. „La Ministerul Transporturilor nu a ajuns dosarul privind terminalului intermodal de la Feldioara, pentru perioada de programare 2014-2020, documentele fiind transmise abia joia trecută. Domnul Constantin Niţă a avut discuţii cu ministrul Ioan Rus, şi şansele ca acest obiectiv să fie inclus în masterplan sunt destul de mari”, a explicat Chiriac. Proiectul terminalului nu este unul nou, fiind pe masa de lucru a autorităţilor încă din 2010. Din păcate, nici un Guvern, nu a dat semne până acum că şi-ar dori ca acest proiect să fie realizat.  Practic, intermodalul va fi la 8 kilometri de aeroportul de la Ghimbav. Aceste două investiţii – aeroportul şi nodul intermodal – ar face ca Braşovul să fie principalul centru logistic al României. Terminalul intermodal va face posibilă o mai uşoară mobilitate a transportului de mărfuri. Proiectul este evaluat la suma de 20 de milioane de euro.
 
Aeroportul, nu
În schimb, Chiriac a precizat că aeroportul nu are nici o şansă să fie inclus în master plan. „Puteam cere includerea dacă nu era efectuată nici o lucrare. Pe de altă parte, Guvernul se poate implica în acest proiect, contribuind cu o parte din banii necesari, alături de Consiliul Judeţean Braşov, Consiliul Local Ghimbav şi municipiul Braşov. Dacă administraţiile locale nu îşi permit să asigure finanţarea, iar Ministerul Transporturilor este de acord, obiectivul ar putea fi preluat de Guvern, care să îl termine, apoi să-l dea înapoi Consiliului Judeţean Braşov. Important este ca între autorităţile locale şi Autoritatea Aeronautică Română să existe un acord de asociere, astfel încât Ministerul Transporturilor să aibă baza legală pentru a investi”, a spus Chiriac. 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie