Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 03:46

Terminalul intermodal de la Bod este în noua strategie a Ministerului Transporturilor

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 05 sepembrie 2012

Acesta ar trebui realizat din fonduri europene alocate în perioada 2007 – 2013 Proiectul de ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea aprobarea Strategiei de transport intermodal în România, care modifică Strategia aprobată pe 20 iunie 2011, la Brașov va fi realizat un terminal intermodal de mărfuri exclusiv din fondurile europene alocate în perioada 2007 – 2013

Terminalul intermodal de la Bod este în noua strategie a Ministerului Transporturilor  Acesta ar trebui realizat din fonduri europene alocate în perioada 2007 – 2013 Proiectul de ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea aprobarea Strategiei de transport intermodal în România, care modifică Strategia aprobată pe 20 iunie 2011, la Brașov va fi realizat un terminal intermodal de mărfuri exclusiv din fondurile europene alocate în perioada 2007 – 2013. De asemenea, tot din fondurile amintite vor fi realizate alte două terminale intermodale în Suceava și Iași. Pe strategia inițială, Brașovul nu figura ca locație pentru amplasarea unui terminal intermodal. Potrivit aceluiași proiect, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii propune alocarea a 33 milioane de euro pentru dezvoltarea unor terminale intermodale de transport în diferite zone din România. Astfel, MTI propune alocarea sumei de 22 milioane euro pentru dezvoltarea unui terminal în Timișoara (cu posibile locații la Recaș și Remetea Mare), proiect finanțat din fonduri europene. Ministerul propune alocarea a câte 500.000 de euro pentru un centru intermodal în Portul Constanța Sud și a unui terminal în zona de vest a Bucureștiului, ambele proiecte urmând să beneficieze de finanțare europeană. De asemenea, vor fi alocate 10 milioane de euro pentru dezvoltarea unui terminal intermodal în zona Oltenița/Giurgiu, proiect de asemenea finanțat prin intermediul fondurilor europene alocate până în 2013. Ideea construirii unui astfel de terminal a fost discutată de aleșii locali încă de acum doi ani. Pentru realizarea acestuia ar fi nevoie de 200 de milioane de euro, bani care ar proveni don fonduri europene. Terminalul va fi construit la Bod, la limita cu comuna Feldioara. Acest terminal inter-modal de marfă rutier/feroviar reprezintă nucleul unui centru logistic alcătuit din infrastructura feroviară de acces, infrastructura rutieră de acces (cu intrări și ieșiri separate), precum și platforma de depozitare temporară a mărfurilor transferate. În România mai există două astfel de terminale – la Oradea și Constanța, dar niciunul nu este atât de bine poziționat ca cel de la Brașov, unde practic s-ar putea face trierea mărfurilor în funcție de destinația aleasă de producător. Potrivit specialiștilor, ponderea transportului intermodal în România este mult redusă, sub 5% din total transport mărfuri, în timp ce în țări precum Germania, Anglia sau Franța ponderea este de aproximativ 35%.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie