Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:32

Temele pentru acasă, multe sau puţine?

Autor:

Publicat la 20 decembrie 2014

Câte ore petrec elevii cu cele mai bune rezultate la testele PISA lucrând acasă şi cât timp le ia elevilor din România să-şi facă temele

Temele pentru acasă, multe sau puţine?

În toate ţările care participă la studiile PISA, elevii au de făcut acasă teme pentru şcoală. În Shanghai-China - cel mai performant sistem de educaţie din lume, unde elevii sunt cu aproape 3 ani de şcolarizare peste majoritatea ţărilor OECD - copiii alocă aproximativ 14 ore pe săptămână temelor de acasă. Rezultatul aparţine celui mai recent raport al Organizaţiei de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), citat de Agerpres. Spre comparaţie, elevii din România spun că îşi fac temele acasă timp de 7 ore pe săptămână, se arătă în raport.
Agenţia notează că în toate ţările care au participat la studiu se cer teme făcute în afara orelor de curs. Timpul mediu alocat de elevii de 15 ani, pentru această activitate, este de 5 ore pe săptămână, concluzionează studiul PISA. Timpul variază însă de la ţară la ţară. În Rusia, Irlanda, Italia, Kazahstan, România şi Singapore - elevii spun că îşi fac lecţiile acasă timp de 7 ore pe săptămână. În China, la Shanghai - copiii spun că îşi fac temele acasă 14 ore pe săptămână. În Coreea de Sud şi Finlanda - elevii spun că îşi rezolvă temele pentru acasă 3 ore pe săptămână.
Pe de altă parte, timpul în care copiii îşi fac temele diferă şi în funcţie de mediul social din care provin aceştia, spune studiul: copiii dintr-un mediu socio-economic favorizat, înscrişi în şcoli de asemenea favorizate, petrec mai mult timp rezolvând temele pentru acasă.
Specialiştii spun că explicaţiile scăderii timpului petrecut de copii la teme sunt răspândirea accesului la internet şi faptul că profesorii au început să considere că temele de acasă nu ajung pentru succesul şcolar. Conform studiului, doar în matematică se ajunge la performante superioare odată cu creşterea orelor alocate efectuării temelor, în timp ce disciplinele celelalte au nevoie de alte pârghii pentru a atrage succesul elevilor.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie