Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 01:00

Teme pentru acasă? Poate din cele care pun accentul pe lucrul în echipă

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 14 decembrie 2017

80% dintre părinţi spun că acum se dau teme pe care copiii nu le pot face singuri acasă

Teme pentru acasă? Poate din cele care pun accentul pe lucrul în echipă

Chestionarul mai marilor din educaţie privind utilitatea temelor pentru elevi a scos la iveală ceea ce deja cam toată lumea ştie – temele sunt obositoare, monotone, repetitive, iar respondenţii le-au recomandat şefilor din Educaţie să se „upgradeze” la generaţia actuală.
Consultarea publică a avut loc în perioada 7 - 20 noiembrie, la nivel naţional, în on-line, şi au participat 70.952 persoane, dintre care peste 27.000 părinţi, peste 32.000 elevi şi peste 10.000 de profesori. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele şi concluziile acestei consultări publice. „Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile şi necesare pentru îmbunătăţirea învăţării de cei mai mulţi dintre respondenţi. Cu toate acestea, se constată o preponderenţă a temelor repetitive, monotone şi dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii îşi doresc teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanţă”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Totuşi, peste două treimi dintre elevi şi părinţi consideră temele obositoare şi prea multe şi, mai mult, aproape 80% dintre părinţi afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
Acelaşi studiu spune că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Unii dintre profesori cred că ar fi bine ca temele să fie reglementate printr-un cadru normativ, alţi profesori cred că un act normativ le-ar restrânge libertatea de acţiune şi n-ar ţine cont de specificul clasei, al şcolii etc.
Studiul include şi recomandările celor care au răspuns, aceştia susţinând acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competenţe transferabile în realizarea unor teme de grup. Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viaţa reală (proiecte, machete), diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilităţii etc.
Studiul este disponibil şi la adresa www.ise.ro, teme pentru acasă.

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie