Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7433 - 12 apr 04:08

Telegondola peste Brașov, un proiect fantasmagoric fără sorți de izbândă

Autor: Ionuþ DINCÃ

Publicat la 23 iunie 2012

Din 2005 se tot vehiculează ideea construcției unei telegondole între Brașov și Poiana Brașov, dar până în prezent, însă, nu s-a făcut nici măcar studiul de fezabilitate Faptul că discuțiile despre telegondola peste Brașov au fost doar o simpla promisiune devine tot mai evident odată cu trecerea timpului

Telegondola peste Brașov, un proiect  fantasmagoric fără sorți de izbândă Din 2005 se tot vehiculează ideea construcției unei telegondole între Brașov și Poiana Brașov, dar până în prezent, însă, nu s-a făcut nici măcar studiul de fezabilitate Faptul că discuțiile despre telegondola peste Brașov au fost doar o simpla promisiune devine tot mai evident odată cu trecerea timpului. Initial, propunerea construirii unei telegondole care să facă legătura cu stațiunea Poiana Brașov, direct de la Gară, a fost vehiculată în 2005, iar în 2009, primarul George Scripcaru a readus acest subiect în discuție, cum că l-ar fi prezentat ministrului Turismului de atunci, Elena Udrea, în vederea obținerii unei finanțări. Proiectul telegondolei a fost, însă, din nou tras pe linia moartă și nu s-a mai facut nimic în acest sens, dând dovadă că a fost doar un alt vis al edililor, care de fapt nu poate fi pus în practică. Motivul invocat a fost lipsa banilor, așa că s-a vehiculat ideea colaborării cu un partener privat, numai că nimeni nu a vrut „să se lege la cap” cu un asemenea proiect, care ar fi costat cel puțin opt milioane de euro. Proiect doar în vorbe Față de proiectul inițial, odata cu trecerea timpului, traseul telegondolei a fost modificat, respectiv amenajarea punctului de plecare în zona fostului Stadion Municipal din Bartolomeu, în loc de Gara Brașov. Totodată, din Poiana Mică până în stațiune urma să fie amenajată o altă instalație de transport pe cablu. „Costurile de realizare a investiției sunt mai reduse pe traseul Bartolomeu - Poiana Brașov, respectiv opt milioane de euro. Dacă am construi-o pe traseul stabilit inițial, costurile ar fi duble. De asemenea, în zona Bartolomeu putem amenaja și o parcare, unde turiștii și-ar putea lăsa maținile”, a explicat primarul acum trei ani. De asemenea, primarul Brașovului chiar a și vehiculat atunci ideea dării în folosință a instalației de transport pe cablu până în iunie 2012. Minciună, în seriale Odată cu creșterea numărului de turiști în Poiană și a aglomerației care se crea pe singura cale de acces spre stațiune, DN 1E, iarna trecută, George Scripcaru a ieșit cu o nouă promisiune în ceea ce privește telegondola menționând că o asemenea instalație de transport pe cablu care să lege orașul de stațiune ar fi în beneficiul turiștilor. „Vom aproba studiul de fezabilitate în Consiliul Local, iar după ce acesta va fi aprobat, vom identifica o sursă de finanțare. Nu excludem nici un parteneriat public-privat”, a fost declarația primarului George Scripcaru, la încep-utul lunii ianuarie 2012. De atunci însă, nu s-a mai întâmplat nimic cu acest proiect, ceea ce relevă tot mai mult faptul că proiectul nu are sorți de izbândă și rămâne doar un vis frumos pentru brașoveni și mai ales pentru edilii care vor să compare orașul de la poalele Tâmpei cu stațiunile din Austria.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional