Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:24

„Taximetriştii nu pot refuza decât persoane băute sau cu haine murdare”

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 11 februarie 2016

Reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor au redactat un pliant care specifică drepturile şi obligaţiile clienţilor, dar şi ce pot face atunci când au o reclamaţie.

„Taximetriştii nu pot refuza decât persoane băute sau cu haine murdare”
Între cele mai multe plângeri pe care braşovenii le fac la Protecţia Consumatorilor sunt cele legate de serviciile de taximetrie, între problemele întâlnite fiind refuzul anumitor curse, tarife practicate mai mari decât cele afişate sau comportament inadecvat al şoferilor. După ce au purtat discuţii cu reprezentanţii companiilor locale de taxi, inspectorii de la Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor au hotărât să elaboreze un pliant pentru a veni în sprijinul clienţilor. Acesta va fi împărţit de astăzi în taxiurile din întreaga regiune, iar cu ajutorul lui clienţii vor fi informaţi asupra obligaţiilor şi drepturilor pe care le au, dar şi ce pot face în cazul în care acestea din urmă le sunt încălcate. „Este vorba de un program mai amplu care va cuprinde şi domenii precum alimentaţia publică, serviciile financiar-bancare sau cele de utilităţi. În ultimul timp însă am avut parte de mai multe reclamaţii privind serviciul de taximetrie. Am efectuat numeroase controale, prilej cu care am depistat nereguli precum lipsa atestatului, tarife diferite faţă de cele afişate, lipsa omologării metrologice a aparatelor de taxat, informaţii incorecte sau incomplete, lipsa sau termenul de valabilitate expirat în cazul truselor medicale şi al extinctoarelor. Trebuie specificat însă că nu vorbim de un fenomen general valabil, motiv pentru care încercăm să luăm măsuri prin care câteva persoane care nu respectă regulile să nu păteze imaginea tuturor taximetriştilor”, a declarat Sorin Susanu, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Braşov. Legea interzice taximetriştilor să refuze un client, cu excepţia celor aflaţi în stare de ebrietate sau care au hainele murdare.
 
Grigore Todoran - preşedinte al Camerei Taximetriştilor Braşov şi Sorin Susanu – comisar şef CRPC Braşov.
 
Panouri în română şi engleză în zonele cu probleme
Pe lângă pliantul informativ, reprezentanţii OPC au trimis o adresă Primăriei prin care cer amplasarea unor panouri informative în principalele zone cu probleme - Gară, Modarom, Livada Poştei şi Poiana Braşov, unde vor fi găsite date despre firmele autorizate, tarifele practicate şi alte atenţionări. Informaţiile vor fi găsite atât în limba română cât şi în limba engleză, turiştii străini fiind cei mai vulnerabili din acest punct de vedere. 
 
Cu 40% mai multe taxiuri decât ar avea Braşovul nevoie
În Braşov există în acest moment 1.467 atestate pentru serviciul de taximetrie, însă conform normelor în vigoare, raportat la numărul actual de locuitori, ar fi suficiente aproximativ 1.000 de maşini de taxi, care funcţionează pe 6 dispecerate. 
„În mod normal, se pot rezolva problemele care mai apar. Noi, ca firme de taxi, avem metode prin care să sancţionăm un şofer care nu respectă regulile. Îl putem trece pe o maşină mai proastă, sunt lucruri prevăzute în regulamentele de ordine interioară, dar de asemenea am salutat orice amendă pe care cei de la Protecţia Consumatorilor au acordat-o şoferilor noştri, pentru ca ei să înţeleagă că trebuie să lucreze în condiţii de normalitate”, a explicat Grigore Todoran, preşedinte al Camerei Taximetriştilor Braşov.
 
Câteva drepturi specificate în pliantul Protecţiei Consumatorilor
- Nu urcaţi într-un taxi care nu are inscripţia „taxi”, plachetă cu autorizaţia şi turelă.
- Nu acceptaţi o negociere prealabilă.
- Nu acceptaţi deplasarea fără pornirea aparatului de taxat.
- Solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal.
- Nu plătiţi contravaloarea cursei dacă nu primiţi bon fiscal.
- Taximetristul trebuie să aleagă cel mai scurt drum până la destinaţie sau cel solicitat de client.
- Taximetristul nu are dreptul să refuze cursa.

 

+3 -0

Comentarii

SANDU GABRIEL IOAN

2018-04-08 21:12:06


este normal ca soferul sa refuze comanda fara un motiv intemeiat?

SANDU GABRIEL IOAN

2018-04-08 21:11:18


sunt varza ...eu am solicitat o cursa mai lunga si mia fost respinsa fara un motiv intemeiat

Ovidiu Dudau

2016-02-12 15:18:22


Suntem un popor de reclamanti! Nimic nu stim sa facem mai bine ca o reclamatie! Vei intelege comportamentul taximetristilor,doar atunci daca doresti sa profesezi aceasta meserie! Doar atunci vei vedea ca trebuie sa ai nervi de otel si sa suporti toate jignirile,nesimtirile,duhorile si injosirile care ti le aduc unii clienti direct la persoana ta! Sa vezi cum e atunci cand te duci la o adresa (la comanda) si cand ajungi il vezi pe "respectabilu"care tocmai îsi aprinde tigara (că de,la el in casa nu-i permite nevasta sa fumeze)te intreaba daca se fumeaza,si tu daca îl refuzi,te refuza si el pe tine chemand alta masina.Si uite asa,trebuie sa te intorci in statia pilot de unde tocmai ai plecat si unde poate ai stat deja 30 de minute,r asezandu-te la rand pentru urmatoarea comanda, care cu putin noroc va veni peste alte 30 de minute!De ce trebuie ca un taximetrist sa aibe numai obligatii?? De ce nu se gandeste nimeni la sigurata unui taximetrist? De ce nu se face tarif de exterior? De ce nu se face cursa minima de 5 lei? De ce??? Cand toate aceste intrebari vor capata un raspuns,va disparea toate tensiunile dintre client-taximetrist si toata lumea va fi fericita!

Lucian

2016-02-12 08:55:38


Ar mai fi de adaugat introducerea unui tarif pt cursele de exterior si a unui tarif pt bagaje,asa cum prevede si legea 38/2003.Deasemeni,pt evitarea neintelegerilor dintre soferi si clienti cu privire la cursele prea scurte ar putea fi marit tariful de pornire la 5 lei si atunci niciun sofer nu ar mai avea de comentat.De ex.la Verona(Italia) tariful de pornire este 6.95E iar tariful/km e de 1.5E.Evident ca in Romania nu pot fi implementate astfel de tarife dar opinia mea este ca 5lei pornirea si undeva la aprox. 2lei/km ar fi un tarif acceptabil si pt client si pt sofer.Astfel lucrurile s-ar putea schimba in mai bine.

DANYEL

2016-02-11 20:23:46


DA DOMNILOR TAXIMETRISTI,SI VOI NU MAI CERETI PE O CURSA CARE ARE DESTINATIA STUPINI FUNDATURI NR 2.DUBLU COST... DE CE STUPINIUL ESTE CARTIER AL BRASOVULUI NU COMUNA.

Marin adrian

2016-02-11 17:56:19


ai omorat limba romana ...taximetrist fericit

Exagerare

2016-02-11 16:17:10


Intradevar si clientii au obligati, cu asta sunt perfect de acord. Dar unele dintre cele mentionate mai sus sunt exagerate. 2. Nu mi se pare asa o exagerare daca persoana care se urca in masina cere intr-un mod frumos daca se poate da radioul mai tare sa fie asta o problema asa mare. 3. Cand un client spune pe unde vrei...pleaca de la premiza ca e una din cele 2-3 rute care stie ca sunt ok si nu e mare diferenta intre ele, nu ca o sa inventeze taximetristul o noua ruta care ocoleste jumatate din oras. 4. In ceea ce priveste distantele scurte, trebuie sa intelegeti si lucrurile din cealalta perspectiva. Brasovul e un oras mic, majoritatea curselor sunt convinsa ca sunt relativ scurte. Daca eu am nevoie sa merg la gara si mai am si bagaj si nu am masina, mi se pare normal sa pot chema taxiul sa pot ajunge acolo, chiar daca stau aproape si e cursa 3.5 lei (elvira e prea aproape intradevar, pe jos faci 5 minute). De asemenea, desi este poate ilegal (nu sunt sigura) cursele scurte se pot suplimenta cu bacsis pentru a nu fi o pierdere de timp pentru soferi. 6. E treaba fiecaruia ce limba vorbeste in taxi, asta e un comentariu pur discriminatoriu si fara sens. Nu este treaba taximetristului ce vorbesc eu cu cineva in masina sau la telefon, iar daca aleg sa vorbesc in alta limba decat romana, la fel, nu are niciun drept de a cere altceva. Iar ca sa adaug la obligatile legale ale soferilor care nu sunt respectate. Eu sincer m-am saturat sa ma urc in taxi-uri in care soferul nu doar ca vorbeste la telefon in timp ce conduce (fara hands free) dar mai are si nesimtirea de a scrie mesaje in mers (nu la semafor, ci in timp ce conduce). Poate sa isi puna viata lui in pericol cat vrea, dar nu si pe a celorlalti participanti la trafic sau pasageri.

Un taximefericit

2016-02-11 15:06:42


Dar clientii? 1. SA NU INTRE CU TIGAREA APRINSA SAU SA FUMEZE IN TAXI! 2. Sa nu solicite manele la radio , sau da mai tare sau da mai incet , etc 3. In momentul in care este intrebat de catre sofer pe unde doreste sa mearga si clientu spune:"pe unde vrei " sa nu mai faca gargara ca il ocolesti si asa mai departe 4. Sa inteleaga si clienti ca nu poti sa ii duci pe o distanta scurta(din livada la elcamineto sau de la elvira la gara) ca tariuful ca fi undeva la 2 lei si daca scoti bonu te ia cu frauda..... 5. Clienti sa se mai si spele si sa nu mai arunce ambalaje pe jos cand stau in spate 6. Clienti care sunt cetateni romani dar de etnie maghiara sa vorbeasca ROMANESTE in masina . :) 7. Sa inteleaga clienti ca nu suntem servitori sau sclavi de plantatie si daca ridica tonul ii dam jos .

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie