Curs BNR
1 EUR = 4.9769 RON
1 USD = 4.7307 RON
1 GBP = 6.0111 RON
1 XAU = 400.8676 RON
1 AED = 1.2879 RON
1 AUD = 3.0720 RON
1 BGN = 2.5446 RON
1 BRL = 0.7920 RON
1 CAD = 3.3714 RON
1 CHF = 5.3412 RON
1 CNY = 0.6504 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0951 RON
1 HUF = 1.2009 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.1484 RON
1 KRW = 0.3368 RON
1 MDL = 0.2574 RON
1 MXN = 0.2316 RON
1 NOK = 0.4269 RON
1 NZD = 2.7946 RON
1 PLN = 1.1598 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0445 RON
1 SEK = 0.4316 RON
1 TRY = 0.1362 RON
1 UAH = 0.1135 RON
1 XDR = 6.2199 RON
1 ZAR = 0.2603 RON
Publicat la 02 martie 2022
Până la sfârşitul anului, voia Coliban: 3 din 10 maşini să fie electrice. „Opoziţia” vrea Diesel, Euro 6. Cum îşi apără primarul maşina Euro 4
După ce luni, 28 februarie, a fost respins în şedinţa ordinară a Consiliului Local, proiectul noului „Regulament privind desfăşurarea activităţii de taximetrie în municipiul Braşov” (în care se prevedea majorarea tarifelor pentru cursele de zi), a fost introdus pe ordinea de zi a plenului de îndată deliberativului local ce s-a desfăşurat marţi, 1 martie.
Noua lege locală a taximetriei, respinsă a doua oară, mai era nevoie de un vot „pentru”
Nici de data aceasta proiectul nu a fost aprobat, după ce, dintre cei 26 de consilieri prezenţi, 7 au votat „împotrivă”, 5 s-au abţinut (voturi care se contabilizează ca fiind împotrivă), 13 au votat „pentru”, iar unul nu a participat la vot. Pentru a fi aprobată, hotărârea avea nevoie de 14 voturi pentru.
Nu tarifele majorate a fost motivul, ci regula 30% electric
Motivul respingerii proiectului nu a fost majorarea tarifelor pentru cursele de zi (între orele 06.00 şi 22.00) de la 2,2 lei/km, la 2,9 lei/km, ci prevederea potrivit căreia „autovehiculele deţinute de către societăţile de taxi cu norma de poluare Euro 4, vor fi înlocuite obligatoriu, în proporţie de 30%, cu autovehicule acţionate prin motoare cu propulsie electrică/tehnologii verzi, până la data de 31 decembrie 2022”.
Contraargumentul nr. 1: unde le încarcă?
Pentru a vota acest proiect, consilierii locali au avut nevoie de câteva zeci de minute de dezbatere. Aleşii din PNL şi PSD au ridicat problema infrastructurii pentru alimentarea maşinilor electrice, dar şi a costurilor. De cealaltă parte, aleşii au vorbit despre înverzirea oraşului, iar primarul Braşovului a spus că operatorii de taximetrie îşi permit investiţiile.
„Maşinile verzi sunt bine venite, dar întâi e nevoie de infrastructură. Cetăţenii vor avea de suferit dacă în primă fază se vor institui constrângeri”, a declarat în timpul dezbaterii viceprimarul Sebastian Rusu. Acesta a menţionat că o astfel de decizie ar trebui luată după discuţii cu taximetriştii. „Toţi am primit o solicitare de la taximetrişti, prin care solicitau amânarea implementării acestei măsuri. Cred că ar fi corect să discutăm întâi cu ei, pentru a găsi cea mai bună soluţie”, a continuat viceprimarul.
Contraargumentul nr. 2: e prea scump
Pe de altă parte, consilierul local PSD Marius Potea a menţionat că investiţia în maşinile electrice sau hibrid este mult prea mare şi nu poate fi amortizată. „Vorbim de maşini hibrid sau electrice, care au nişte preţuri enorme. Maşina electrică are un preţ de 30.000 de euro, iar una hibrid costă 26.000 euro. Cum se vor amortiza costurile. Toţi vrem să fim verzi, dar trebuie să şi putem. Riscăm să punem oameni pe tuşă. Dacă v-aş cere să veniţi la serviciu cu o Tesla, nu cu un Mercedes din anii 2000, nu cred că v-ar fi comod. Este adevărat, este nevoie de modernizare, dar cred că putem merge pe Euro 6”, a declarat alesul.
Totodată, consilierul local susţine că în planul de „înverzire a transportului taxi cred că punem carul înaintea boilor. Cât va lua încărcarea unei maşini electrice. Vom avea taximetrişti care fac 200 km pe zi, apoi vor sta pe tuşă. Să văd 60 de staţii de încărcare rapidă. Noi avem 6 staţii în care stai 8 ore să încarci o maşină”.
Personala „Furia Albastră” şi „Electrica” de la Primărie
Primarul i-a răspuns că „Furia Albastră, maşina mea (la care a făcut referire Potea – n.r.), o folosesc puţin şi e Euro 4. Am şi o maşină de serviciu dar, din păcate e Diesel. Anul asta cumpărăm 3 maşini electrice, pentru a da un exemplu”. Pe de altă parte, edilul a amintit că anul acesta va continua programul de extindere a reţelei de staţii de încărcare a maşinilor electrice.
„Discuţia că nu îşi permit nu cred că e adevărată (se referea la firmele de taximetrie). Concurenţa taximetriştilor are în mare parte maşini hibride”, a continuat primarul.
Argumentul FOV
Pe de altă parte, consilierul local USR, Dragos Bart a declarat că problema putea fi rezolvată în alt mod, dacă se dorea. „Din ce văd, principalul scop este respingerea acestui proiect. Cred că se puteau depune amendamente. Se puteau impune termene de «înverzire» în funcţie de dezvoltarea infrastructurii”, a declarat Bart.
Nu în ultimul rând, viceprimarul Braşovului, Flavia Boghiu, a declarat că „ni s-a reproşat faptul că după Forumul Oraşelor Verzi nu am venit cu nici o măsură concretă. Acum, când se pune problema unor măsuri concrete în ceea ce priveşte protecţia mediului, Consiliul Local Braşov se opune”.
Ce spun taximetriştii
În adresa la care a făcut referire Sebastian Rusu, reprezentanţii mai multor firme de taximetrie din Braşov au menţionat că amortizarea lunară ar fi de 2.700 lei în cazul maşinilor electrice şi de 2.200 de lei în cazul celor hibrid. „Prin comparaţie, modelul Dacia Logan (motorizare Euro 6) are un preţ mediu de 10.600 de euro şi ar genera un cost de amortizare de 1.100 lei pe lună”, se arată în adresa amintită.
De altfel, propunerea operatorilor din domeniul taximetriei este ca, prin regulament, se se ia în calcul instituirea obligaţiei înlocuirii maşinilor poluante (cu motorizare Euro 4 sau Euro 5) cu unele cu motorizare Euro 6.
'Petre'
2022-03-03 06:35:44
'Pai dl primar spune ca el cumpara 3 masini electrice sa dea exemplu,pentu el este usor ca le cumpara din bani publici,dealfel acasa ara masina de 20 de ani.'
'Alex'
2022-03-02 22:47:29
'Aoleu da ce ne am ajuns în tara in care moare lumea de sărăcie și trenurile merg la 60 in secolul vitezei,vrem mașini electrice in varza asta criminală numită tara ,ce circ ieftin'
'Roșu valentin '
2022-03-02 18:57:53
'Da bună asta cu concurența taximetriștilor,au mașini hibrid care au peste zece ani vechime ,oare alea nu poluează. '
'Florin Manea'
2022-03-02 12:07:26
'Concurența Taximetriștilor are în mare parte mașini hybride....O singura mentiune:e plin Brașovul de hybride care au fost taxiuri în Spania și toate sunt la ride sharing.....în nici un caz nu au hybride noi.'
'Argument'
2022-03-02 05:56:36
'De ce nu vrea Coliban pasaje si drumuri? Pasajul de la gara, drumul Caramidariei.\nTotul electric in Brasov!\nCazanele la fier vechi!\nPai daca taximetriștii nu-si permit masina electrică, ei care produc bani cu ea! \nParcarile de resedinta pentru care se bat fraierii, devin grădini de legume!????????????????'
1. Informaţii generale privind societatea contractantă: ARO-PALACE SA cu sediul administrativ în Braşov, cod postal 500030, Bd. Eroilor nr. 27, judetulBraşov, cod fiscal RO 1102041, telefon[...]
2022-03-02 citeste mai multCompania Apa Braşov a anunţat marţI, 1 martie, că va implementa un proiect cu o valoare de 15 milioane de euro, cu finanţare europeană, în comunele Sânpetru şi Bod, care presupune[...]
2022-03-02 citeste mai multO viitoare etapă de dezvoltare a complexului sportiv Forex din cartierul Tractorul, în conformitate cu documentele urbanistice aprobate încă din 2018, este de construcţie a unui aparthotel,[...]
2022-03-02 citeste mai multCompania braşoveană de construcţii Agetaps a intrat în faliment, după ce procesul de reorganizare judiciară, derulat pe parcursul mai multor ani, a eşuat. Acum, lichidatorul acesteia scoate[...]
2022-03-02 citeste mai multValoarea voucherelor de vacanţă pentru mediul privat poate ajunge până la şase salarii minime pe economie, întreaga sumă poate fi deductibilă şi nu se plătesc contribuţii sociale[...]
2022-03-02 citeste mai mult
'Taxi...'
2022-03-03 21:50:14
'Intrebare pentru cine a scris articolul și pentru cei din primarie...\nÎnțeleg ca tariful ar urma sa fie 29 ron pe ora...respectiv 2.9 pe km.. ..intrebatii pe cei din primărie: \n* cât % din tariful practicat reprezinta amortizarea investiției și în câți ani se recuperează o investiție de 30k cât costa o electrica...\n* cât % din tariful practicat reprezinta salarizare, cat% reprezinta întreținere, cat% taxe și alte cheltuieli, cat% profit..vedeți ce răspuns va da...normal dacă au aceste cerințe înseamnă că au și o analiza de cost...ar trebui sa știe toate costurile, ...\nPS. Salariu minim brut pe ora este 15.3 ron, aprox 20 ron cu spor de noapte 25%, aprox 26 ron o ora suplimentara spor 75%, și 36 ron o ora la nivelul salariului mediu brut..36 ron...cu mult peste tariful practicat......\nPS.ajutoarele acordate taxistilor în pandemie de stat au fost de 75% din salariu mediu brut...\n'