Curs BNR

1 EUR = 4.9699 RON

1 USD = 4.5984 RON

1 GBP = 5.8083 RON

1 XAU = 303.5750 RON

1 AED = 1.2520 RON

1 AUD = 2.9910 RON

1 BGN = 2.5410 RON

1 BRL = 0.9251 RON

1 CAD = 3.3865 RON

1 CHF = 5.1913 RON

1 CNY = 0.6387 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2619 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0581 RON

1 KRW = 0.3442 RON

1 MDL = 0.2577 RON

1 MXN = 0.2699 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8030 RON

1 PLN = 1.1507 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.1467 RON

1 UAH = 0.1205 RON

1 XDR = 6.0994 RON

1 ZAR = 0.2393 RON

Editia 8134 - 04 mar 21:04

„Taxi”, pe alte preţuri. 2 kilometri oricum îi plăteşti, ai ieşit din oraş: +50%

Autor: Andreia IONIŢĂ

Publicat la 16 octombrie 2023

„Taxi”, pe alte preţuri.  2 kilometri oricum îi plăteşti, ai ieşit din oraş: +50%

Tariful de pornire în cursă pentru transportul în regim de taxi, care în prezent este egal cu tariful pe kilometru, va putea fi dublu, iar autorizaţia de taxi va fi atribuită şi pentru maşini o vechime de până la 10 ani de la data fabricaţiei, faţă de 5 ani în prezent, conform unui proiect analizat de Profit.ro. Documentul introduce şi posibilitatea folosirii aplicaţilor online în locul dispeceratului clasic, precum şi folosirea unor autovehicule în leasing sau comodat.
Proiectul aduce modificări condiţiilor de taximetrie cu argumentul că legislaţia datează de 20 de ani, deşi constant au avut modificări ale acesteia, uneori şi de câteva ori pe an.
În prezent, legea prevede că tariful de pornire, exprimat în lei, este înregistrat automat de aparatul de taxat la începutul cursei şi apare pe afişajul client odată cu activarea dispozitivului de control din poziţia de operare „Liber” în poziţia de operare „Ocupat”, fiind egal cu tariful de distanţă (lei/km). „Tariful de pornire va fi egal cu tariful de distanţă (lei/km) aplicat”, mai prevede şi separat legea actuală.
Noul proiect stabileşte că tariful de pornire „poate fi mai mare decât tariful de distanţă (lei/km), dar nu mai mare decât dublul acestui tarif”. De asemenea, conform proiectului: „Tariful de pornire va fi egal cu cel mult dublul tarifului de distanţă (lei/km)”.
În privinţa tarifelor, proiectul mai prevede că tariful de distanţă aplicat în exteriorul localităţii de autorizare este mai mare cu cel mult 50% decât tariful de distanţă aplicat în interiorul localităţii de autorizare pentru timp de zi sau de noapte, după caz.
Actuala legislaţie prevede că autorizaţia de taxi se atribuie pentru prima dată, pe o perioadă de 5 ani, numai pentru autoturismele care nu depăşesc vechimea de 5 ani de la data fabricaţiei. De asemenea, tot potrivit actualei legi, o autorizaţie de taxi se prelungeşte, la cerere, pentru 5 ani, cu conbdiţia ca autoturismul pentru care s-a solicitat prelungirea să nu depăşească vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei. Proiectul iniţiat de coaliţia de guvernământ prevede acum ca autorizaţia de taxi să fie eliberată pentru prima dată pentru autoturismele care nu depăşesc vechimea de 10 ani de la data fabricaţiei. Totodată, prelungirea autorizaţiei va fi posibilă pentru autoturisme care nu au o vechime mai mare de 15 ani de la data fabricaţiei.

+1 -3

Comentarii

'Alex'

2023-10-16 11:57:25


'Nu vă bazati pe Uber ! Am facut o comanda pentru gară dimineata la 5, a luat comanda, iar dupa 15 min șoferul care se invartea prin Tractorul a renunțat și am rămas cu ochii în răsăritul de soare, pierzând și trenul. Cea mai neserioasa firmă.'

'Willy'

2023-10-16 03:47:34


'Sa scoata uberele din schema, alea nu sunt taxi. Ride sharing e una, taxi e alta. La ride sharing asa zisii clienti sunt cam pacaliti, ei nu sunt clienti ci parteneri de calatorie iar costul total ar trebui impartit egal la numarul de persoane din masina plus soferul. Deci daca in uber e un calator si un sofer costul drumului s-ar imparti la 2, jumate jumate ca de aia e ride sharing, adica impartire a cursei. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie