Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:02

„Taxa de mediu pentru maşini este injustă şi trebuie eliminată”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 octombrie 2014

Taxa percepută pentru înmatricularea unui autovehicul a stârnit de la bun început o serie de nemulţumiri şi chiar proteste. Senatorul braşovean ACL Sebastian Grapă este de părere că taxa poate fi privită ca fiind injustă din mai multe considerente: nu este aplicată tuturor autovehiculelor, formele diferite sub care a fost reglementată a dus la încasarea unor cuantumuri diferite pentru acelaşi tip de vehicul, iar în forma actuală, este mai mică pentru o motorizare non-euro decât pentru una Euro4. „Deşi s-a apreciat în repetate rânduri faptul că taxa este nelegală fiind instituită cu încălcarea articolului 110 din Tratatul de Funcţionare a Uniunii Europene, restituirea acesteia s-a făcut cu mare dificultate“, a explicat senatorul braşovean. 
Parlamentarul braşovean spune că, potrivit OUG nr. 9/2013, prin care s-a instituit o nouă taxă auto – timbrul de mediu, taxa pe poluare deja achitată poate fi restituită exclusiv în cazul în care cuantumul ei este mai mare decât cel al timbrului de mediu, restituirea fiind prevăzută limitativ şi fiind redusă doar la această eventuală diferenţă. Grapă susţine că parlamentarii ACL vor face toate demersurile pentru a fi eliminată această taxă. „În aceste condiţii, consider că timbrul de mediu trebuie eliminat definitiv, pentru a evita aceste situaţii injuste. O astfel de măsură ar facilita achiziţionarea de autoturisme de către tineri, alături de măsura propusă de Guvern, prin programul «Prima maşină». Totodată, proiectul legislativ trebuie să includă şi o procedură standard de restituire a taxei, fără ca plătitorul să fie nevoit să se adreseze instanţei. Industria auto din România trebuie să supravieţuiască prin calitate, nu prin obligarea românilor să cumpere respectivele autoturisme“, a subliniat Sebastian Grapă. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie