Curs BNR

1 EUR = 4.9766 RON

1 USD = 4.6402 RON

1 GBP = 5.8856 RON

1 XAU = 344.9150 RON

1 AED = 1.2634 RON

1 AUD = 3.0713 RON

1 BGN = 2.5445 RON

1 BRL = 0.8560 RON

1 CAD = 3.3757 RON

1 CHF = 5.2278 RON

1 CNY = 0.6395 RON

1 CZK = 0.2009 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0973 RON

1 HUF = 1.2569 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9348 RON

1 KRW = 0.3350 RON

1 MDL = 0.2607 RON

1 MXN = 0.2515 RON

1 NOK = 0.4344 RON

1 NZD = 2.8332 RON

1 PLN = 1.1434 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0536 RON

1 SEK = 0.4428 RON

1 TRY = 0.1422 RON

1 UAH = 0.1143 RON

1 XDR = 6.1165 RON

1 ZAR = 0.2561 RON

Editia 8204 - 19 iun 15:52

Ţara „ursuleţilor prietenoşi”

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 06 sepembrie 2023

Ţara „ursuleţilor prietenoşi”

Din ce în ce mai mulţi turişti români şi străini merg pe Transfăgărăşan să se joace cu „ursuleţii prietenoşi”, după ce a fost declanşată o campanie internaţională de promovare a României prin această falsă imagine a urşilor de pe marginea drumului. Influenceri din ţară şi din străinătate, mai multe site-uri ale unor ziare sau reviste publică imagini şi descrieri ale urşilor din România, prezentându-i ca atracţie pentru vizitatori, ceea ce a dus la o serie de incidente, în ultima lună, arată Jurnalul.
Cel mai recent caz grav l-a avut ca protagonist pe un turist din Polonia care a fost atacat de o ursoaică, pe Transfăgărăşan, în timp ce insista să o fotografieze de aproape, pentru că aşa văzuse pe internet că au făcut şi alţii. Autorităţile din România nu lansează niciun fel de campanie de informare şi conştientizare care să poată contracara falsa promovare.

6 atacuri ale urşilor pe Transfăgărăşan
În luna august au fost şase persoane atacate de urşii de pe Transfăgărăşan, în urma campaniei de promovare a interacţiunilor cu animalele în această zonă. Campania cu imagini înduioşătoare se desfăşoară de două luni. Autorităţile române ar fi trebuit să stopeze această propagare a informaţiilor false despre urşii blânzi şi prietenoşi, însă pentru a putea lansa o campanie de informare şi conştientizare, ar trebui să fie măcar cineva responsabil, care să conştientizeze pericolul.
Şeful Salvamont pe ţară a declarat că se face permanent informarea corectă, în legătură cu pericolul pe care-l reprezintă urşii, pe site-ul acestui serviciu public. Turiştii români şi străini care merg pe Transfăgărăşan nu citesc, însă, informaţiile de pe site-ul Salvamont, ci sunt direct influenţaţi de promovarea făcută pe internet de influencerii care încurajează interacţiunea cu animalele şi hrănirea lor.
Cel mai recent caz a fost înregistrat pe 31 august, când a fost atacat de o ursoaică un turist venit din Polonia pentru a face fotografii cu animalele sălbatice despre care credea că sunt foarte blânde şi dornice de joacă. Victima a declarat salvatorilor ajunşi la faţa locului că a venit în România special pentru a se întâlni cu ursuleţii simpatici pe care i-a văzut pe internet. Deşi scena a fost filmată şi postată pe reţelele sociale, subiectul a trecut neobservat atât de autorităţile române, cât şi de cei care propagă în continuare imagini cu „ursuleţii blânzi şi comunicativi”.

A crezut ce a văzut pe internet
Bărbatul s-a apropiat extrem de mult de o ursoaică cu doi pui, încercând să o fotografieze, dar animalul a reacţionat agresiv, moment în care turistul polonez a fugit şi ursoaica s-a retras, dar bărbatul s-a mai apropiat o dată de animal, până când a fost atacat.
Autorităţile încă nu conştientizează pericolul, deşi un astfel de incident s-ar putea termina cu moartea turiştilor atacaţi de urşii de pe Transfăgărăşan. Serviciul Salvamont nu poate lua niciun fel de măsură pentru a stopa promovarea de acest tip. Sarcina aceasta le-ar reveni primarilor, însă Unităţile Administrativ-Teritoriale nu au specialişti care să se poată ocupa de astfel de demersuri.
Nici Ministerul Mediului, nici Ministerul Turismului sau MAI nu au lansat până acum vreo astfel de campanie, pentru că nu există un departament care să se ocupe de acest gen de pericole, deci nu intră în atribuţiile nimănui.
„Cei care vin să facă astfel de lucruri nu conştientizează pericolul, deşi există şi amenzi aplicate pentru cei care se opresc să hrănească urşii. Comuna Arefu este singura din zonă care aplică amenzi. Primăriile sunt cele care ar trebui să ia măsuri, să informeze, să facă poate campanii de conştientizare, pentru că noi nu avem astfel de atribuţii. Dacă ar exista o campanie în mass-media, pentru informare şi conştientizare, noi am putea ajuta prin distribuirea materialelor”, a explicat  Ion Sănduloiu, şeful Salvamont Argeş.

+0 -5

Comentarii

'Barbu Gh.'

2023-09-06 10:45:06


'Unii chiar își merită soarta. Problema este că SMURD-ul este plătit din banii noștri. Nu s-ar putea ca intervențiile în cazul acestor străinezi să și le plăteasc idioții respectivi!?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie